Verwijderd
Bij radio of mp3 hoort het nergens naar!
Bij bepaalde effecten kan het soms wel leuk zijn.
Maar het hangt ook van het type versterker af, want bij een vriend van mij klinkt het wel goed. (maar hij heeft klote frontspeakers)
Bij bepaalde effecten kan het soms wel leuk zijn.
Maar het hangt ook van het type versterker af, want bij een vriend van mij klinkt het wel goed. (maar hij heeft klote frontspeakers)
Ik heb dus zelf zo'n dolby digital 5.1 set
komtie:
Bij normale cds -->klinkt niet
Bij mp3s -->klinkt niet
Bij radio -->klinkt niet
Bij bandjes -->klinkt niet
Totdat.........
Je een DTS CD hoort. DTS heeft ongeveer dezelfde bitrate als een normale CD (150kb/s toch?) Daarom past er ook evenveel muziek op een DTS CD als op een normale CD (in tijd uitgedrukt).
DTS staat voor Digital Theater Sound en werd ontwikkeld om CD's te kunnen afspelen met 5 kanaals muziek met dezelfde bitrate als een CD. De compressie is veel minder agressief dan bijv de Dolby Digital compressie die je veel terugziet op DVD films.
Helaas zijn er nog erg weinig DTS CD's maar ze komen wel steeds meer en meer in de omloop.
En er is niks fake aan, er wordt niets zelf door de versterker bij verzonnen, het is pure 5 kanaals muziek.
Het enige wat je nodig hebt is:
DTS versterker (suprise suprise)
en een CD speler die digitaal gelinkt is met versterker. (dat kun je doen door middel van bijv een optisch kabeltje)
komtie:
Bij normale cds -->klinkt niet
Bij mp3s -->klinkt niet
Bij radio -->klinkt niet
Bij bandjes -->klinkt niet
Totdat.........
Je een DTS CD hoort. DTS heeft ongeveer dezelfde bitrate als een normale CD (150kb/s toch?) Daarom past er ook evenveel muziek op een DTS CD als op een normale CD (in tijd uitgedrukt).
DTS staat voor Digital Theater Sound en werd ontwikkeld om CD's te kunnen afspelen met 5 kanaals muziek met dezelfde bitrate als een CD. De compressie is veel minder agressief dan bijv de Dolby Digital compressie die je veel terugziet op DVD films.
Helaas zijn er nog erg weinig DTS CD's maar ze komen wel steeds meer en meer in de omloop.
En er is niks fake aan, er wordt niets zelf door de versterker bij verzonnen, het is pure 5 kanaals muziek.
Het enige wat je nodig hebt is:
DTS versterker (suprise suprise)
en een CD speler die digitaal gelinkt is met versterker. (dat kun je doen door middel van bijv een optisch kabeltje)
Hangt van de muziek af.
Voor Rock (en alternatief spul)is het ruk, maar voor Dance en Trance is het heel gaaf.
Voor Rock (en alternatief spul)is het ruk, maar voor Dance en Trance is het heel gaaf.
Aannames zijn fataal.
Het is ff wennen.
Bij sommige cd's zit er geen dolby info in. Dan wordt het toch dolby gemaakt, en dat klinkt niet. Dus dan moet je die uitzetten.
Bij de CD's waar WEL dolby in zit (bijvoorbeeld Jamiroquai, The Prodigy, Lauren Hill, Propellerheads) is het ZWAAR VET! Dan hoor je ook wat de artiest allemaal voor leuke dingen met die surround heeft gedaan.
Het klinkt in het begin superraar, maar alles went. Het is net zoals 4:3 verhoudingen op een 16
scherm weergeven. In het begin ziet het er niet uit, maar na 20 minuten heb je er al geen last meer van.
Bij sommige cd's zit er geen dolby info in. Dan wordt het toch dolby gemaakt, en dat klinkt niet. Dus dan moet je die uitzetten.
Bij de CD's waar WEL dolby in zit (bijvoorbeeld Jamiroquai, The Prodigy, Lauren Hill, Propellerheads) is het ZWAAR VET! Dan hoor je ook wat de artiest allemaal voor leuke dingen met die surround heeft gedaan.
Het klinkt in het begin superraar, maar alles went. Het is net zoals 4:3 verhoudingen op een 16
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
En als je nou naar mp3 geconverteerde bestanden heb, heb je dan ook dolby?
/edit
zijn er ook mp3 of wav bestanden met ac3 audio die ik kan downloaden
/end of edit
/edit
zijn er ook mp3 of wav bestanden met ac3 audio die ik kan downloaden
/end of edit
Ik vind het niet klinken, bij dance oid kan het nog wel. Maar ja dat draai ik niet 
Voor metal/klassiek is het afgrijselijk
Voor metal/klassiek is het afgrijselijk
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Verwijderd
nope...zijn er ook mp3 of wav bestanden met ac3 audio die ik kan downloaden
misschien .vob-jes ofzo, maar geen wav/mp3
Dolby digital is soms wel gerechtvaardigd misschien:
- om bij een live concert de mic in het publiek in het achterkanaas te zetten
- om een hele bijzondere akoustiek na te bootsen, alhoewel dit met een stereo systeem ook kan, en ook wordt gedaan!
- ?
Over het algemeen gaat het nergens over. Je moet niet vergeten dat DD en DPL bioscoop audio formaten zijn, en dus absoluut niet voor normale muziek bedoeld zijn. Ik vind al die surround presets die je vaak ziet, met name op minisets, ook echt nep. Bovendien wordt de geluidskwaliteit verpest door de achter en center speaker, die vaak helemaal geen full range flat response hebben.
Jag
- om bij een live concert de mic in het publiek in het achterkanaas te zetten
- om een hele bijzondere akoustiek na te bootsen, alhoewel dit met een stereo systeem ook kan, en ook wordt gedaan!
- ?
Over het algemeen gaat het nergens over. Je moet niet vergeten dat DD en DPL bioscoop audio formaten zijn, en dus absoluut niet voor normale muziek bedoeld zijn. Ik vind al die surround presets die je vaak ziet, met name op minisets, ook echt nep. Bovendien wordt de geluidskwaliteit verpest door de achter en center speaker, die vaak helemaal geen full range flat response hebben.
Jag
Ik vind het nergens naar klinken. Maar ja ik heb het ook alleen maar op zo'n oud setje ooit eens gehoord. Wat ik wel erg mooi vind ik Q surround wat met een gewone goede stereo installatie prima af is te spelen. Toppertje op cd gebied is dan:
Roger Waters : Amused to death
Pink Floyd : Pulse
Rick Wright : Broken China
Ik geloof dat de X files ook met Q surround wordt uitgezonden. Maar dat is minder overtuigend.
Roger Waters : Amused to death
Pink Floyd : Pulse
Rick Wright : Broken China
Ik geloof dat de X files ook met Q surround wordt uitgezonden. Maar dat is minder overtuigend.
Ben ik dan de enige die het wel mooi vind? Ik moet zeggen dat er bepaalde dingen zijn die Dolby Surround niet klinken... maar verder vind ik dat mijn Sony versterkertje best klinkt.
Bij de weg: wat is AC3 ?
Bij de weg: wat is AC3 ?
Sommige lui denken helemaal dat ze leip zijn als ze een bony dolby surround installatie hebben gekocht. Ik kan het bijna niet helpen om in lachen uit te barsten...
tja, dan zeggen ze ik heb een stereo instalatie met dolby suuround gekocht. ach ja.
Ik moet zeggen dat ac3 wel heel erg topper is met film. Ik heb nog nooit muziek er mee gehoord
Ik moet zeggen dat ac3 wel heel erg topper is met film. Ik heb nog nooit muziek er mee gehoord
Offtopic:
Jag
Sommige lui denken helemaal dat ze leip zijn als ze Yamo Power series 600 Watt boxen hebben gekocht. Ik kan het bijna niet helpen om in lachen uit te barsten...Sommige lui denken helemaal dat ze leip zijn als ze een bony dolby surround installatie hebben gekocht. Ik kan het bijna niet helpen om in lachen uit te barsten...
Jag
Ja, het gaat natuurlijk alleen om watts he, dat is het belangrijkste: "Ik heb net een stereotoren van 170 watt gekocht, goed he?"
Geweldig
Geweldig
Dat veel muziek cd's niet klikken op dolby surround komt, omdat surround ook niet voor muziek gemaakt is, maar in eerst instantie voor bioscopen.
Dus gewoon lekker stereo draaien.
Dus gewoon lekker stereo draaien.
Dolby Surround is vooral HEEL ERG mooi voor films.
Ik heb het laatst een keer gehoord bij familie met een actiefilm met veel explosies, dan lijkt het bijna echt!
Ik heb het laatst een keer gehoord bij familie met een actiefilm met veel explosies, dan lijkt het bijna echt!
Verwijderd
Heb wel eens muziek van eric clapton (live)gehoord in DTS. Wel grappig dat je uit de rear speakers alleen het geklap hoort, maar het wordt er niet mooier van
Pagina: 1