[ASP] ASP Forum

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
IK heb ASP ondersteuning op mijn server, dus kies ik voor een ASP forum. Na lang zoeken heb ik het ASP forum gezocht, en het heet... ASP Forum :9

Als ik nu doe wat in readme staat, uploaden, dan zegt mijn server dit:
Uploading File 1...post_info.asp
--> Scanning File 1...Error : Improper use of 'on error resume next'. Please remove.

Either the Server.ScriptTimeout in one or more of your files was found to be set above 90 seconds or the improper use of 'on error resume next' was noted. Adjust the ScriptTimeout, or comment out the 'on error...' directive of the offending file and reupload it. Here is the proper way to set this Server property:
Server.ScriptTimeout = 60
Ik begrijp hieruit, dat ik wat aan moet passen in mijn file. Ik heb alleen geen idee wat? Kan iemand me dat vertellen? ;)

Verwijderd

Ten eerste doet je webhoster tijdens het uploaden iets vreemds, namelijk het scannen van je ASP files. Kennelijk heeft je webhoster zijn regels over wat wel en niet mag op hun servers en zal je eens hun technische FAQ's daarover moeten lezen.

Ten tweede zal er voor deze software vast wel een support sectie op de website zijn. Ik denk eigenlijk niet dat er iets mis is met de software, maar misschien staat daar wel iets over de problemen met jouw webhoster.

Ten derde is de foutmelding op zich redelijk duidelijk: in de code staat ergens:
code:
1
On Error Resume Next

en dat mag niet van jouw webhoster. Als je er dit van maakt:
code:
1
'On Error Resume Next

(dus een ' ervoor) werkt dat deel niet meer, dus zou het goed moeten gaan. Of je forum dan nog wel (goed) gaat werken als je dat eruithaal is de vraag.

HTH :)

Verwijderd

Dat de provider "On Error Resume Next" blokkeert is te begrijpen. Je kunt daarmee gemakkelijk oneindige lussen veroorzaken waardoor de belasting van de server flink kan oplopen.

Dan zul je toch netjes moeten gaan programmeren. Een voorbeeldje met "On Error Resume Next"
code:
1
2
3
   on error resume next
   a = 0
   a = Clng(Request("leeftijd"))

wordt zonder "On Error Resume Next":
code:
1
2
3
   a = 0
   l = Request("leeftijd")
   if IsNumeric(l) then a=clng(l)

Je moet dus alle fouten die je normaal met "On Error Resume Next" afvangt nu met een if-statement moeten afvangen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

kun je niet gewoon eerst asp leren en dan een forum maken :)

* disjfa had t ook zo gedaan :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 19:46 schreef disjfa het volgende:
kun je niet gewoon eerst asp leren en dan een forum maken :)

* disjfa had t ook zo gedaan :)
Dan krijg je zooi als dit. :'( nooit mee verdergegaan...

:P

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Haha dit had ik ook bij Brinkster (niet waar ;) )

Ja ik ben het met de anderen eens... Leer eerst eens ASP.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat moet toch wel lukken in 5 maanden :Z

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ook met de andere eens :)

Maar als je toch een soortement van Forum wil implementeren!

Dan kan je ook kiezen voor het Snitz Forum! (http://forum.snitz.com)

Die leveren enorm veel ondersteuning via hun eigen Forum en daar staat ook genoeg vragen/antwoorden inzake het aan de praat krijgen van het forum....

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
snitz forum is erg goed en erg makkelijk aan de praat te krijgen!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Nog Leuker: in snitzforum wordt ook gebruik gemaakt van On Error Resume Next. En als je dit upload bij Brinkster, dan krijg je dus die errors.

Ik ben nu maar begonnen met het schrijven van een eigen forumpje, met ook veel minder bestanden dan Snitz!
(Bij brinkster moet je namelijk alles handmatig uploaden)
Pagina: 1