[OC] Kan niet hoger dan 45 MHZ ?

Pagina: 1
Acties:

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem mbt overklokken (duh). ik heb nu een 900 mhz athlon en kan de processor niet verder dan 45 mhz overklokken. ik had eerst een 600 mhz duron en die kon óók niet verder dan 45 mhz overgeklokt worden. sinds mijn 600 heb ik alles al aan mijn PC geupgrade behalve het mobo (msi k7t pro (volgens mij ligt het dus niet hieran)). het kan ook niet aan de koeling liggen (een orbb) en de temperatuur is goed. volgens mij kan ik toch wel tot 1ghz komen (wat mijn doel is).

wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- alle pci kaarten eruit gehaald en met alleen een videokaart (asus V7700) opgestart
- zelfde als hierboven maar dan met een andere videokaart (creative geforce 2MX400)
-100 mhz ram vervangen door 133 mhz SDRAM

ik hoop dat een van jullie het weet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Het komt dor het mobo. Omdat je nog de oude kt133 chip erop zit kan hij maar tot max 110/115 fsb. Dus het lgt aan je mobo.

• Magic
  • Niet online
Ik dacht dat MSI borden altijd wel goed over te klokken waren. naja overklokken tot 1ghz kan ik dus wel vergeten. dan moet ik maar ff een nieuw mobo halen (zodra mijn studiebeurs weer binnen is). iig bedankt.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

als je die athlon unlocked kan je met multipliers verder, of ondersteunt je bord dat niet?

• Magic
  • Niet online
Ik heb geen idee, op die manier heb ik het nog nooit geprobeerd. hoe kan ik controleren of mijn bord multipliers ondersteund?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mja is de mobo
heb ook een KT133 chipset
wil bij mij niet verder dan 107FSB met alle RAM timings op snelst (das 77mhz)

als je wilt weten of je bordje dit ondersteunt moet je de precieze versie van je mobo geven
mijn MSI 6330 Lite K7T Pro2 (KT133 chipset) heeft in ieder geval helemaal geen overclock opties, ook geen jumpers op het mobo en zoals ik al zei fsb komt niet hoger dan 107, geen voltage instellingen en ook geen o/c opties in bios
O/C loos

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:27 schreef Darkmagic het volgende:
Ik heb geen idee, op die manier heb ik het nog nooit geprobeerd. hoe kan ik controleren of mijn bord multipliers ondersteund?
Je proc unlocken en je ziet het vanzelf. Een andere manier is in je BIOS kijken bij Voltage & Frequency control. Als je daar iets terugvind van een MP kan je ervan uitgaan dat je daarmee kan klooien. Misschien kan een BIOS update dat probleem verhelpen? succes iig.

• Magic
  • Niet online
ik heb een ms6330 K7T Pro. 1e versie dus. bij mij wil hij ook niet verder dan 107/108 mhz. ligt dus gewoon aan de ms 6330 chipset. mijn bord kun je wel gewoon via de bios overklokken.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je kan dus maiximaal tot 9x105 als ik het goed begrijp? Misschien een domme opmerking, maar door de hulp van een paar potloodstreepjes kan je hem op 10x100 zetten. Dat trekt hij echt wel. Zeker als je het voltage verhoogt. Nou nog 1 probleem, ik weet niet of je met jouw mobo de multiplyer in kan stellen.

Suc6 verder.

/edit
Nu wel alles gelezen en dit is dus overbodig. Ik kan het wel weghalen en alleen een smiley neerzetten ofzo, maar dat schiet ook niet op. :9

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
multiplier veranderen kan dmv de L3 of L4 brugjes op de cpu te verbinden/verbreken. voor meer info moet je ff searchen.

Verwijderd

Heeft da bord nie gewoon dipswitches of jumpertjes om MP te veranderen :?

ps. check gewoon ff product specs op de site van MSI ;)

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 13:11
Ik heb m'n 900 op 1008 lopen op een ASUS A7V133 en het gaat prima, heb hem een tijd op 1053 gehad en dat ging ook goed in win98 alleen met WinXP wil dat niet, dus het zal dan idd wel aan je moederbord liggen.
Pagina: 1