satelliet of niet?

Pagina: 1
Acties:

• EyE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 13:35
Ik wil een nieuwe audio set kopen, maar heb er nul verstand van.
moet ook aaan mn pc kunnen hangen.
moet wel een beetje betaalbaar <=2000 blijven.
dus:
1. grote speakers of satelliet speakers?
2. all-in-one of losse componenten?
3. welk merk?

bedankt voor de tips!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

- 2 losse speakers (geen surround of wat dan ook)
- geen all-in-one, maar losse componenten

Ga gewoon eens bij een audio-zaak (geen electroworld ofzo, maar zoiets als Eringa in Zwolle) en luister daar naar de verschillende apparatuur en laat je voorlichten!

Verwijderd

Absoluut geen satteliet-speakers. Ik heb een gloeiende hekel aan die Bose-troep.
Ik weet niet of je perse nieuw wilt, of dat het ook 2ehands mag zijn? 2ehands zijn er vaak leuke dingen te krijgen. http://www.marktplaats.nl /
Ik zou zelf in deze prijsklasse voor losse componenten gaan. Merk is moeilijk te zeggen, je moet goed gaan luisteren in de winkel. Wil je veel bas, dan zou ik voor Amerikaanse speakers gaan. Houd je van wat zachter/rustiger geluid

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Tip: koop geen goedkope 3wegspeakers, je kan dan beter 2wegspeakers voor dezelfde prijs kopen.
Pas boven de ƒ500,- p.st. klinken 3wegspeakers echt goed.
(komt door betere filtering enzo)

1. Satelietspeakers zijn wel lekker klein maar je haalt er ook geen kracht uit.
Ook al zet je ze hard, "vol" klinkt het geluid niet

2. Verder zou ik losse componenten kopen, dan kan je later heel makkelijk upgraden en het staat ook mooier (is helaas ook wel vaak wat duurder)
En nog een voordeel is dat je bijv. geen cassetterecorder hoeft te kopen als je die toch niet gebruikt, of je koopt 'm wat later zodat je een betere versterker kan kopen.

3. merk...hmmm lastig, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Ik heb bijv. een Technics set, anderen kiezen weer voor Kenwood, Sharp of weet ik veel wat.
Sony en Philips hou ik niet zo heel erg van, zou ik dus ook nooit aanraden.
Ga naar een grote RTV-winkel en kijk wat je mooi vindt en ga daarna naar de kwaliteit luisteren.
Laat je niks aansmeren en neem vooral de tijd, al sta je de hele dag in de winkel te luisteren: doe je thuis namelijk ook.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Koop een luidspreker zelfbouw pakket ipv voorgemaakt , scheelt een hoop doekoe.
Heb er zelf zeer goede ervaringen mee.

http://www.speakerland.nl