[OC] Proc al ge-unlockt?

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Hoe kan ik erachter komen zonder alle onderdelen van elkaar te halen of mijn processor is unlockt?
Ik kan in mijn BIOS wel de fsb verhogen.

Kan iemand mijn uitsluitsel geven?

• Peoples
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

Peoples

No way!!....

Multiplier verhogen.

Alles komt goed!

• ManiacScum
Ja dat weet ik!
Maar ik lees telkens dat eerst je proc moet worden geunlockt! Om te kunnen OC'en!

Telkens als ik nu mijn multiplier verhoog m.b.v. de jumpers dat start mijn OS niet meer. Dus nogmaals mijn vraag, moet mijn proc nog geunlockt worden??

Verwijderd

welke proc heb je?

• ManiacScum
Op woensdag 02 januari 2002 19:31 schreef LAuWe het volgende:
welke proc heb je?
Oh ja da's ook wel handig. Ik heeft een AMD 1400 Mhz!
Overig:

Gigabyte GA-7VTX Mobo
512 MB ram DDR
Geforce 2 PRO
Windows XP

Verwijderd

dat ie niet opstart betekent niet dat het aan je mp ligt zodra die niet bij je bios meer komt of niet meer boot dan ligt het aan je snelheid van je proc die dan dus te hoog is
hier geld ook geniet maar oc met mate niet te veel in een keer. bij je os word de proc echt teveel gebruikt als ie volledig word gebruikt

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

als je nou gewoon je multiplier probeert te verhogen, dan weet je gelijk offie ge-unlocked is. Want als hij dat niet is, blijft je multiplier gewoon netjes staan op waar je CPU op gemaakt is

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:35 schreef AlKoholiK het volgende:
als je nou gewoon je multiplier probeert te verhogen, dan weet je gelijk offie ge-unlocked is. Want als hij dat niet is, blijft je multiplier gewoon netjes staan op waar je CPU op gemaakt is
hij zegt net dat dat niet lukt, dus hij moet hem even verlagen en kijken of dat werkt zo ja dan is hij unlocked.

ps. de meeste 1400 's zijn wel unlocked hoor.

Verwijderd

AMD 1400
Thunderbird of XP??
TB is standaard unlockt (als je een 266 hebt, maar dat zal wel :))
XP is niet unlocked.
Je kan het proberen door het voltage 0.5 V op te hogen en de multiplier 0.5 te verlagen. Doet hij dan niets, dan is hij gewoon nog gelockt. (en als je een XP hebt mag je lekker met nagellak oid aan de gang :P)

Verwijderd

kijk wel effe tijdens het opstarten op welke frequentie hij loopt. bij mij kan ik wel de multiplier instellen maar pas toen ik hem unlocked had, nam hij pas de nieuwe multiplier waarde aan, anders gaat ie gewoon default draaien ook al stel je hem anders in

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:38 schreef Sidewinder het volgende:

[..]

hij zegt net dat dat niet lukt, dus hij moet hem even verlagen en kijken of dat werkt zo ja dan is hij unlocked.

ps. de meeste 1400 's zijn wel unlocked hoor.
misschien heeft hij een XP ??.
de MP verlagen is idd beter dan verhogen, dan clock je onder en dat weet je zeker of het werkt :)

• ManiacScum
Thunderbird of XP??
TB is standaard unlockt (als je een 266 hebt, maar dat zal wel :))
XP is niet unlocked.
Je kan het proberen door het voltage 0.5 V op te hogen en de multiplier 0.5 te verlagen. Doet hij dan niets, dan is hij gewoon nog gelockt. (en als je een XP hebt mag je lekker met nagellak oid aan de gang :P)
Ik heb een thunderbird.
Ik heb trouwens op verschillende amerikaanse overclock sites gelezen dat het een fabeltje is dat de thunderbird standaard is geunlockt. Ook een aantal nederlandse sites schreven dit.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:50 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb een thunderbird.
Ik heb trouwens op verschillende amerikaanse overclock sites gelezen dat het een fabeltje is dat de thunderbird standaard is geunlockt. Ook een aantal nederlandse sites schreven dit.
niet alle nee inderdaad maar ik dacht verreweg de meeste wel, maar hoelang heb jij die proc. al. Want in het begin waaren ze zeker weten allemaal unlocked.

• ManiacScum
Ik heb mijn pc vanaf ongeveer oktober

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Die is wel unlocked.
Core voltage omhoog en multiplier omhoog, dan moet het gaan.
Pagina: 1