[linux] Fout bij compilen orbitcpp

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Hoi, ik wilde van de CD van de nieuwe Linux Format ff Drip installeren (DVD->DivX ripper) en daarvoor orbitcpp nodig en om die te kunnen installeren had ik weer orbit nodig, dus ikke ORBit 0.5.11 geintalleerd van tarball (ik heb slackware8) en dat ging naar mijn weten allemaal zonder errors, dus ikke orbitcpp configuren, ook zonder errors, maar toen ik make deed gaf hij op een gegeven moment deze error:
code:
1
2
3
4
main.cc:31: orbit-idl2.h: No such file or directory
make[1]: *** [main.lo] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/willem/downloads/orbitcpp-0.30.2/compiler'
make: *** [all-recursive] Error 1

Dus ik ff config.cache gewist en het configure script opnieuw gedraait met de output ff naar een file en toen vond ik deze warning/error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
checking for ORBit - version >= 0.5.10... 
*** 'orbit-config --version' returned 0.5.11, but ORBit (0.5.8)
*** was found! If orbit-config was correct, then it is best
*** to remove the old version of ORBit. You may also be able to fix the error
*** by modifying your LD_LIBRARY_PATH enviroment variable, or by editing
*** /etc/ld.so.conf. Make sure you have run ldconfig if that is
*** required on your system.
*** If orbit-config was wrong, set the environment variable ORBIT_CONFIG
*** to point to the correct copy of orbit-config, and remove the file config.cache
*** before re-running configure
no

Wat ik ervan begrijpt geeft mijn systeem aan dat ik versie 0.5.8 heb en dat 0.5.10 nodig is maar dat orbit-config 0.5.11 (de goede dus) aangeeft en dat het niet klopt.
Wat is hieraan te doen? Ik snap verder weinig van de aanwijzingen die erin staan...

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Je moet zorgen dat de locatie van de libraries (bijv. /usr/local/lib) die door orbit aangemaakt is in /etc/ld.so.conf staat. Nadat je iets toegevoegd hebt moet je ldconfig draaien zodat de verandering effect heeft. Misschien moet je ook het 0.5.8 pakketje (als slackware zoiets heeft althans :)) verwijderen.