Setje, versterker, vervanging e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ik heb nu hier staan:
Kenwood KT-2030L (tuner)
Technics SL-PG470A (CD-speler)
Pioneer SA-5500 II (versterker)
Audiolab (speakers)

Nu heb ik 't probleem dat ik dus echt in love met dit setje ben qua geluid, maar eigenlijk wil ik dat de versterker wat meer bij de anderen past qua vormgeving (versterker is zo eentje met een RVS-front, wat vroeger zo mode was, de rest van de apparaten is gewoon audio-zwart).
Weet iemand specs van die Pioneer? En 'n vervangende versterker, is dat te betalen voor mij (en hou er ff rekening mee, havo-scholier). En natuurlijk de eeuwige vraag, is dit wel 'n HiFi-setje volgens jullie of is het eigenlijk gewoon huis-tuin&kuiken-spul? Ik zal er niet echt anders van naar 't setje gaan kijken, maar ben gewoon benieuwd.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Wat maakt de vormgeving uit (OK, wel iets)... Als 't toch maar goed klinkt? Of niet?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Och, het is wel aardig als het ook een mooi geheel vormt. Zo heb ik heel lang geleden een Pioneer cd-speler gekocht en heb daarna om dezelfde reden drie andere Pioneer componenten gekocht. Maar het geluid is natuurlijk altijd het belangrijkste.
Over jouw huidige set kan ik weinig zeggen, ik ken het niet. Ik heb nog nooit audiolab speakers gehoord.
Maar als ik jou was, zou ik een keuze maken tussen de volgende twee opties:
- koop een andere (zwarte) Pioneer (bijvoorbeeld) amp (alhoewel ik negatieve dingen heb_gehoord_over de nieuwe amps) en dan heb je een mooiere vormgeving, en waasrchijnlijk hetzelfde geluid.
- koop twee nieuwe speakers. Dan heb je dezelfde vormgeving, maar waarschijnlijk beter geluid.

Jag

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

'k heb een zwarte dolby Pioneer amp (en tuner) staan. Kwam volledig met 5 satelieten en een bass-box. Supergeluid! En dat voor vet onder de rug.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Heintje
  • Laatst online: 09-06 16:15
Die Technics CD-speler van je is gewoon heel goed, en ideaal voor een budget hifi-set. Maar volgens mij is die niet echt heel erg zwart, meer een donkergrijsachtigtintjeofzo toch?

Je zou een harman/kardon kunnen proberen, die ook nog eens dolby surround mogelijkheden heeft. Bij Correct heb ik er vandaag een gekocht die maar 199 piek kost!! Het is de AVI-100. Eens simpele, maar effectieve en goed getetste surround amp. Ik gebruik hem sinds vanmiddag in m'n computer-setup. Werkt OK. Ik ga hem niet als audio-only versterker gebruiken of testen, dus kan ik daar ook niks zinnigs over zeggen. Ik heb testrapporten gelezen (en vast nog wel ergens liggen) waar dat apparaat er ook voor audio verhoudingsgewijs niet slecht uit komt. Goedkoper dan 199 gulden vind je zo'n apparaat echt nergens. De advies prijs was trouwens 699. Het apparaat stond in de harman catalogus van 1996/1997, but who cares. Geen upgrade-mogelijkheid voor Dolby Digital ofzo, maar wel pre-outs voor extra eindversterkers. Afijn: zie maar.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Met die CD-speler ben ik nog steeds heel blij, geen cent voor hoeven te betalen :). Gekregen van iemand die er niet mee om kon/wilde gaan, vond er teveel knopjes op zitten ofzoiets.
Ik zal 'ns proberen om 'n fotootje te schieten met de digitale cam (als ik 'm nog ergens kan vinden). Verwacht geen spetterende kwaliteit foto's ofzo, 't is 'n Trust Photocam Plus, maar als 't goed is kun je 't er wel een beetje op zien. Dan zie je ook gelijk waarom ik de versterker niet helemaal bij 't setje vind passen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1