Waar is mijn AGP 1X/2X optie?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb een SiS6326 in mijn PC'tje zitten, dit kaartje geeft problemen als ik mijn bus verhoog naar 133 (AGP2X wordt dan 176Mhz) en daar is het kaartje het niet mee eens, nu wil ik mijn AGP terugzetten op AGP1X, blijkt dat gewoon niet te regelen te zijn in mijn bios en ook niet op het mobo, het ding kan blijkbaar alleen maar autodetectie aan :(, is er een software tooltej om dit te corrigeren? Ik heb een mobo met een BX chipset...

Verwijderd

kun je niet een jumper op de vidkaart verzetten??
dat moest met mijn vipertje wel, ik weet niet hoe oud/nieuw die kaart is, maar je moet er ff naar kijken

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:30 schreef LAuWe het volgende:
kun je niet een jumper op de vidkaart verzetten??
dat moest met mijn vipertje wel, ik weet niet hoe oud/nieuw die kaart is, maar je moet er ff naar kijken
Helemaal mee eens!

M<oet bij mn Geforce, bij mn tnt2 en bij mn stealth 3

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

GVD, waarom is nou iedereen eerder als ik es een slim antwoord wil geven :P

maarjah, idd kwestie van jumpertje omzetten op je kaartje

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Gabriel-LG
Ik heb maar een jumpoer op mijn videokaartje, en dat is de jumper voor we of geen interrupt, meer jumpers heeft het kaartje niet, en op het mobo zit ook geen jumper...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Iets in het verhaal klopt niet..

De frequentie waar je AGP bus op draait, is en blijft namelijk gewoon hetzelfde, zowel bij agp 1x, 2x en 4x.. Ik vrees dus dat het niet zoveel verschil zal maken!

En verder moeten er inderdaad wel tooltjes voor zijn, alleen ik zou niet weten welke...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
Hey Lambo, welk bordje heb je daar?

* _JGC_ voelt weer een modbin topic komen

• Gabriel-LG
Op donderdag 03 januari 2002 18:55 schreef _JGC_ het volgende:
Hey Lambo, welk bordje heb je daar?

* _JGC_ voelt weer een modbin topic komen
Hee Jan!
Ik heb een PC-partner BXMS1-929 mobo specificaties
Het zou fijn zijn als je me een beetje op weg kon helpen met bios modden :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
probeer eens een bios update waar die optie wel in zit gebakken?

Tweakers Discord

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan het natuurlijk ook regelen met register key voor windows. Dit kan geloof ik alleen als dit niet hardwarematig kan(jumper of bios). Bij de meeste bx chipsets kan dit dus niet hardwarematig. Op www.geforcefaq.com kun je de keys downen. Ik zie om eerlijk te zijn alleen niet in waarom je em op 1x wil zetten als je gaat overclocken. Dit heeft er namelijk niet echt veel mee te maken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• _JGC_
Die driver settings voor een geforce gaan dus niet werken op een SiS kaart :(

Ik heb ff in dat BIOS gekeken, maar geen AGP 1X/2X optie, ook geen verstopte. Wat je zou kunnen doen is Powerstrip downloaden en die eens z'n werk laten doen. Misschien kan je die SiS kaart ook nog opklokken ;)

• Gabriel-LG
Op donderdag 03 januari 2002 19:28 schreef _JGC_ het volgende:
Die driver settings voor een geforce gaan dus niet werken op een SiS kaart :(

Ik heb ff in dat BIOS gekeken, maar geen AGP 1X/2X optie, ook geen verstopte. Wat je zou kunnen doen is Powerstrip downloaden en die eens z'n werk laten doen. Misschien kan je die SiS kaart ook nog opklokken ;)
Wat voor programma gebruik jij voor het modden van biossen?

• _JGC_
Modbin van Award, maar als er nix in verstopt zit gaat het niet lukken. Veel fabrikanten zetten veel opties uit terwijl ze er wel inzitten (Heb jij CPU-temperatuurmeting op dat bord? Zit wel in het BIOS, maar staat uitgeschakeld)

• Gabriel-LG
Op donderdag 03 januari 2002 20:35 schreef _JGC_ het volgende:
Modbin van Award, maar als er nix in verstopt zit gaat het niet lukken. Veel fabrikanten zetten veel opties uit terwijl ze er wel inzitten (Heb jij CPU-temperatuurmeting op dat bord? Zit wel in het BIOS, maar staat uitgeschakeld)
Ik weet niet of het fysiek aanwezig is (zit bij een pentiumII in de cartridge meende ik, maar ik heb een klamath en weet niet of die het ondersteund) zit er toevallig ook voltageregeling in de bios? mijn processor heeft net niet genoeg voltage om 350 te trekken (ik heb nu een pII 266@3x100).Ik denk dat is 2.5x133 wel kan vergeten want er zit meer dwars dan alleen de videokaart (wat wil je ook met 44Mhz PCI >:))

• _JGC_
33MHz PCI, maar wel mooi 89Mhz AGP.

• Gabriel-LG
Op donderdag 03 januari 2002 20:56 schreef _JGC_ het volgende:
33MHz PCI, maar wel mooi 89Mhz AGP.
Hee inderdaad, de PCI is 33, ik dacht dat de AGP op 2x PCI liep, maar die loopt blijkbaar geheel onafhankelijk... Ik heb dus maar een PCI kaartje geinstalleerd (in de hoop nog eens een tolerante AGP kaart tegen te komen) ik gebruikte mijn voodoo2 toch als 3D kaartje ;)
Al met al heb ik mijn P2 klamath wel mooi op 333(2.5x133 ipv 4x66) kunnen krijgen :) misschien dat hij na nog wat marteling op deze snelheid de 400 ook nog es haalt >:)
Pagina: 1