Toon posts:

-5 volt is 0,58

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net met de meest recente Sandra moederbord-info bekeken, nu geeft deze aan dat de -5 volt maar +0,58 volt is. Het betreft hier A-open HQ-08-p4 kast met een 300 watt a-open voeding, zou het het systeem uberhaupt kunnen werken op deze manier ???

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
klopt geen donder van,,,

Check mijn knowledge base!

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
kijk eens in je bios of via MBM, want dit klopt inderdaad van geen kanten

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Kijk eens of je com poorten werken, dit zijn zo'n beetje de enige onderdelen die de -5 V gebruiken, als deze goed werken is het gewoon een software fout.

Verwijderd

schrik
klopt echt geen hol van geloof mij maar tenzij je zelf wat hebt zitten electromodden

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EDETSSSSHHE

Hierbij een Sandra plaatje, zoals je ziet -12 = -7.10
en -5 = 0.53, MBM 5 geeft overinges hetzelfde weer, heb inmiddels een andere voeding geprobeerd maar dat geeft geen verschil, het betreft hier trouwens een ABIT KR7A-Raid.
Modem op compoort aangesloten en deze werkt feilloos.
Zouden mensen met een KR7A-Raid ook even willen kijken of die negatieve voltages ook niet kloppen.
In de bios worden geen negatieve waarden aangegeven dus kan dat ook niet controleren.

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
Hierbij een Sandra plaatje, zoals je ziet -12 = -7.10
en -5 = 0.53,
Het lijkt er gewoon op dat deze meetproggies in jou geval ongeveer 5V te hoog aangeven voor de negatieve voltages. Als alles werkt, zou ik me er weinig zorgen over maken.
Misschien kan je zelf eens met een multimeter langs je ATX-voeding gaan en zelf meten hoeveel volt de -12 en -5 echt geven.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Thyzz

-=leeg=-

Ik heb hier een epox 8KHA+ mobo, en bij mij geeft mbm aan dat de -12v op 2,66v staat
en de - 5v op 0,00v

maar
sisoft geeft 2,12 voor de -12
en 0,68 voor de -5 :?

dus het komt blijkbaar vaker voor

5325wp

Verwijderd

pak een multiemeter en meet het is zou ik zeggen

Verwijderd

heb je niet toevallig een ECS k7s5a mobo ? dat soort waardes heb ik namelijk ook
Pagina: 1