Toon posts:

bad-sector's :r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus weer met de computer van de buren waarvan de hardeschijf vol bad sector's zitten,
ik heb deze computer al 2 keer geformarteerd windows opnieuw opgezet enz. twee weken later komen ze weer dat die niet doet
het is zelfs zo verrot nu dat ik nog niet eens fatsoenlijk al hun bestanden naar mij hardeschijf kan kopieren ( als ik die hdd in mijn comp heb )
kan ik ze nu beter aanraden om een nieuwe hardeschijf te halen of valt er nog wat tegen te doen :?

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-04 15:34
Ik heb mij laten vertellen: In plastic folie wikkelen en een nacht in het vriesvak leggen. Gelijdelijk ontdooien en geen bad-sectors meer..

Zelf zou ik zeggen... : gewoon nieuwe kopen

Verwijderd

Dat wordt een nieuwe kopen, als je eenmaal een bad sector hebt gaat het snel.
Bij een kennis laatst de boel geformatteerd, die gast had 12 MB aan beschadigde sectors.

Nu 3 week later heeft hij nog meer beschadigde sectoren, het is zelfs zo erg dat de volgende mededeling verschijnt tijdens het booten. " S.M.A.R.T status bad, backup and replace"

Einde verhaal dus [bijna], bestanden kopieeren is amper te doen want hij weigerd gewoon ;(
kan ik ze nu beter aanraden om een nieuwe hardeschijf te halen of valt er nog wat tegen te doen
Nieuwe aanraden.

En het liefst met een beetje tempo, HD doet het nog maar het kan best zijn dat deze over een week overleden is.
Gecrashte HD zonder back-up is een ramp, weet ik uit eigen ervaring :(

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:18 schreef Devil_2000 het volgende:
Dat wordt een nieuwe kopen, als je eenmaal een bad sector hebt gaat het snel.
Bij een kennis laatst de boel geformatteerd, die gast had 12 MB aan beschadigde sectors.

Nu 3 week later heeft hij nog meer beschadigde sectoren, het is zelfs zo erg dat de volgende mededeling verschijnt tijdens het booten. " S.M.A.R.T status bad, backup and replace"

Einde verhaal dus [bijna], bestanden kopieeren is amper te doen want hij weigerd gewoon ;(

Nieuwe aanraden.

En het liefst met een beetje tempo, HD doet het nog maar het kan best zijn dat deze over een week overleden is.
Gecrashte HD zonder back-up is een ramp, weet ik uit eigen ervaring :(
Hoe groot was die HD dan?

Al eens met scandisk de hele schijf volledig laten controleren? Dus ook de oppervlaktecontrole? Dan gaat hij alle beschadigde sectoren markeren en dan worden daar geen gegevens meer op geschreven.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:30 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Hoe groot was die HD dan?

Al eens met scandisk de hele schijf volledig laten controleren? Dus ook dee oppervlaktecontrole? Dan gaat hij alle beschadigde sectoren markeren en dan worden daar geen gegevens meer op geschreven.
15,1 GB => de schijf is gecontroleerd dmv de oppervlaktecontrole die bij scandisk hoort/onder DOS.

Hij is hier 2,5 uur mee bezig geweest, de beschadigde sectoren zijn gemarkeerd maar dit heeft niet echt geholpen.

Op een gegeven moment wilde hij ook niet meer booten, gelukkig heb ik hem toch weer aan de praat gekregen met dank aan de IDE HDD Auto Detection [overigens ging dit niet van harte]

Vreemd om te zien dat er steeds meer beschadigde sectoren bij komen, is hier een goede reden voor te bedenken?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 17:03

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Als een disk bad sectors krijgt, denkt je systeem nog steeds naar de bijna-bad sectors te kunnen schrijven. In eerste instantie worden die niet gemarkeerd, die komen later pas.
Ik heb vorige week ook een P233MMX met een 2GB Quantum disk gezien: windows wou niet meer, want het laden van HIMEM.SYS duurde gewoon een minuut waarna ik de melding kreeg dat ie em niet kon laden.
Heb hier nu een Maxtor 540DX 40GB liggen, daar zal ie een stuk rapper van worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Er komt nu dus fijn een nieuwe hardeschijf in :)
alleen heb ik dan nog 1 probleem
er zitten namelijk nog bestanden op die mooie hardeschijf met zijn bad-sector's die hun niet graag kwijt willen,
dus ik heel aardig met windows verkenner ctrl+c ctrl+v doen
krijg ik zo'n fantastische melding van de verkenner:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~fam.kaak/mooidan.JPG
weet iemand ff een werkende oplossing om die bestanden hierop mij hardeschijf te krijgen ?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 20:55 schreef Flappel het volgende:

weet iemand ff een werkende oplossing om die bestanden hierop mij hardeschijf te krijgen ?
Misschien zou je met Ghost onder DOS een image kunnen maken, en deze image ook onder DOS kopieeren naar de nieuwe partitie.
Of je plaatst de image op de oude schijf en probeert dmv copy + past de image te verplaatsen.

Maar ik denk dat jij er verstandig aan doet om dit alles zoveel mogelijk buiten Windows om te doen.
Pagina: 1