SB Live! of echte dolby surround set?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik zit te twijfelen of ik een echte dolby surround set (sony versterker + 3 boxen, 2 andere heb ik al) zal kopen of een SB Live! met een Creative Labs Four Point Surround FPS2000 setje.
Het kost bij elkaar allebei zo'n 500,=.
Als het goed is hoef ik bij de 1e optie geen nieuwe geluidskaart te kopen (is nu SB pci 64) omdat het dolby surround geluid dan wordt verpakt in het stereo signaal (toch?)

Het voordeel van de 2e optie is dat je er ook een bassbox bij hebt zitten, maar ik weet niet of je dan dvd's met dolby surround kan kijken.

Wie weet overigens welke SB live kaarten nu een digitale uitgang hebben? Verschillende sites van winkels spreken elkaar namelijk tegen. Rodo zegt dat hun sblive oem digi uit heeft en Funprice zegt juist weer van niet.

Wie geeft mij goed advies?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik zou voor de tweede optie gaan, een "echte" set. Waarschijnlijk gaat het niet echt veel zijn wat je koopt, maar een stel computer speakers overklassen is niet moeilijk.
Nadeel van de tweede set is dat je niet de vierkanaals audio hebt van EAX, maar daar zou je zoiezo een SB Live voor moeten kopen. Je zou dan genoegen moeten nemen met stereo om spellen te spelen.
Voordeel is dat je met de tweede -afgezien van waarschijnlijk beter geluid- wel films in dolby prologic kan kijken (geen dolby digital!).
Overigens vind ik een receiver + 3 speakers voor 500,- nogal bedenkelijk (en ook nog Bony!), om het zachtjes uit te drukken. En voor zo'n bedrag zou ik me niet zo zorgen maken over wel of niet een dig out.
Overigens heeft mijn SB value geloof ik een coax out, digitaal dus.

Jag

• ThunderStorm
  • Laatst online: 23:23
Ik weet ook best dat je voor 500,= niet het beste van het beste hebt. Ik ben een van die mensen die 112kbps met mp3 ook goed genoeg vind en niet perse 190kbps of zelfs meer wil.
Mischien heb ik dan een niet zo fijngevoelig gehoor, maar het is dan wel een stuk goedkoper :)

PS: Mijn pc hangt nu aan een midisetje (2 x 50W, 3-weg) en ik ben het helemaal met je eens dat die heel wat beter klinkt dan de zogenaamde 200W computerboxen.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nee, ik kan er best inkomen dat het je niet zoveel interesseert, maar koop dan gewoon nieuwe speakers van dat bedrag, heb je veel meer aan.

Jag

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Het belangrijkste bij surround geluid, is dat je er midden in zit, kijk je films op je monitor, op op je teevee ?? Ik kijk films op mijn tv en heb dus een zo'n sony dolby prologic receivertje, wat rondom mijn tv staat oppgesteld. Het geluid dat van mijn pc afkomt is stereo, maar de receiver maakt daar weer surround van.

Tevens heb ik een SB live en FPS 1000, rondom mijn pc staan opsteld, omdat mijn pc niet op dezelfde plaats staat als mijn tv. Bij zo'n FPS zit wel een suubwoofer, maar uit mijn sony'tje komen toch echt wel hardere bassen !!!!

Als je voornamelijk voor de films en mp3's gaat, zou ik voor de sony gaan (veel harder en betere geluidskwaliteit), als je ook nog veel gamed, zou ik de live kopen.

• Kire
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 14:31
Ik zou absoluut gaan voor de sblive en de cambridge soundworks speakerset (SUPER klasse, heb ze zelf ook, ik heb de eerste digital surround versie).
Als je de nieuwe digitalsurround versie pakt (die zwarte ja), die blaast nog 2 keer zo hard!
Erg goede kwaliteit! (en ZEER goede bass)
Grtz,

Kire.

• MicroWhale
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

Dolby Surround:
1. Radio,
2. TV,
3. Line out,
4. Films,
5. DVD.

Four Point Surround:
1. rondom geluid bij spellen, als in het bezit van een SBLive!
2. ?? (zounieweten)

Kortom: FPS is een leuk speeltje, Dolby is waar voor je geld.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Four Point Surround:
alles wat je op je pc doet.

ik zou voor die SB live! + speakers gaan.
500,- voor een Sony Dolby Pro Logic incl. speakers is namelijk TE goedkoop.
Als je een goede set wilt hebben met surround ben je alleen aan de versterker al ƒ1000,- kwijt en voor goede surround speakers ƒ400,- á ƒ500,-

Niet?
[Specs]

• The Hippie
  • Laatst online: 10-08 10:09
Heb je wel gelijk in SiGNe.
Ook al denk ik wel dat je zelfs uit die 500 piek sony een beter geluid krijgt dan uit die fps speakertjes.
En Kire: ik geef toe dat ik die specifieke speakertjes nog niet heb gehoord, maar met algemen ervaring met pc speakers (yamaha set + subwoofer van f350 ofzo) geef ik toch de voorkeur aan versterker.
En die keuze tssuen tv en pc monitor heb ik niet..surround versterker staat gewoon opgesteld rond m'n pc'tje.. :)
(setje van enkele paar duizend piek inc boxen)
Pagina: 1