Toon posts:

Voeding kapot door nieuwe FAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al wat ik dus gedaan heb is een Enermax FAN in mijn Aopen voeding gezet , wordt op een MOLEX aangesloten omdat intern niet kon . Als ik dus deze PSU gebruik dan boot hij niet , maar met een simpele 235WATT wel . Is dit mogelijk ?

Verwijderd

ik denk dat de voeding "ziet" dat er geen fan aan zit en daarom niet boot....

Verwijderd

denk het ook

Verwijderd

Topicstarter
jawel hoor , van binnen ook een connector gemaakt en daar eerst de fan aan gemaakt . Toen deed ie niks . Toen ik em extern gooide gaf ie wat maar bootte ie niet

Verwijderd

Als ie nix doet moet je misschien de +/- omdraaien? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet wel wat , alles krijgt stroom en de fans gaan draaien , maar hij boot niet door

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
zit je PSU wel aan je mobo?

Verwijderd

okee genoeg vermogen neem ik aan?
maar het ligt niet aan dat ie m niet ziet want als je er een 7volt mod op uitvoert (zoals ik met de nodige gevolgen)
doet ie het nog steeds. is er misschien kortsluiting in de voeding (lossedraadjes)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:27 schreef MR_WAZOO het volgende:
zit je PSU wel aan je mobo?
hehe anders doet de an/uut knop het toch niet

Verwijderd

Maf, ik heb/had(straks nog ff proberen) hetzelfde met een panaflo in een 300Watt Aopen.

Met de originele fan=>werken
Met de panaflo en 7v mod=>niets (en een rare tik bij het aanzetten)
Panaflo losgekoppelt(dus geen fan aangesloten)=>werken.

Dus hij(MIJN voeding) kijkt in iedergeval niet of er een fan is aangesloten.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 02 januari 2002 18:37 schreef real_raichu70 het volgende:
Al wat ik dus gedaan heb is een Enermax FAN in mijn Aopen voeding gezet , wordt op een MOLEX aangesloten omdat intern niet kon . Als ik dus deze PSU gebruik dan boot hij niet , maar met een simpele 235WATT wel . Is dit mogelijk ?
Toch niet zo'n regelbare enermax? Dan kan het idd zijn dat je voeding 'denkt' dat de fan kapoet is...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

Gewoon solderen. heb ik ook gedaan.

draadjes in voeding naar ouwe fan doorknippen. ff strippen.
dan de rooie en zwarte op je nieuwe fan doorknippen.. ook strippen natuurlijk. en dan aan mekaar vast solderen. ff tape eromheen en klaar.

vergeet niet ff papier oid eronder te leggen als je gaat solderen. anders valt er misschien een drupje op je printplaat en kan je je voeding wegpleuren na een flinke rookpartij..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Lama, denk dat ik eruit ben. Ik heb de voeding-behuizing geisoleert van de "nul". Dit om de voeding te kunnen gebruiken in een 24v= opstelling. Zeg maar 2 voedingen als 2 batterijen, maar als ze dan alletwee via hun behuizing verbonden zijn met hun eigen "nul" en via de kast met elkaar.

*zap*

oplossing=>isoleren van 1 van de twee voedingen, werkt prima echter blijkbaar alleen bij AT voedingen en niet met ATX voedingen.
Pagina: 1