Toon posts:

athlon xp op een kt133e?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is dit mogelijk?? zo ja dan is ikke blij :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op woensdag 02 januari 2002 18:35 schreef slamm het volgende:
is dit mogelijk?? zo ja dan is ikke blij :)
Kijk eff op www.viahardware.com :). Hier staat heel wat info over de via chipset :).

Verwijderd

Topicstarter
het KAN wel maar is niet zeker ;( bah

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef slamm het volgende:
het KAN wel maar is niet zeker ;( bah
Wees niet getreurd :), Ik weet ook niet of ik het kan ;). Over welk mobo gaat het :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 19:15 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Wees niet getreurd :), Ik weet ook niet of ik het kan ;). Over welk mobo gaat het :?
asus a7v-e... kheb het over de kt7e gelezen van abit.. trouwens me mobo staat in me sign

Verwijderd

waarschijnlijk gaat het wel lukken. Tref gewoon een dealtje met je pc-boer. Dat als het toch niet lukt je hem weer terug kan brengen. Bij Norrod kan dat standaard, tot 8 dagen.

Verwijderd

Asus A7V-E heeft 100 FSB (200 efectief)
een XPtje heeft 133, gaat dus werken als je m gaat unlocken, met een beetje geluk...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Asus A7V-E gaat toch maar tot 110 MHz in het BIOS? Tenminste bij ons op school wel, daar loopt zowat elke PC een Duron 800 @ 880 en cas2 geheugen omdat systeembeheer vergeten is een ww in te stellen (en anders vis je em met debug er zo uit ;) )

Verwijderd

Topicstarter
bij mij loopt t toch allemaal op 133 *geheugen dan he* de cpu speed zalk ff kijken hoe hoog die kan...

edit: net ff wezen kijken, ik kan m dus maar instellen tot 110 mhz *cpu* het geheugen kan echter harder.. gaat idd dan maar werken met unlocken.. spaar ik liever door om een ddr *of wie weet wéér ander geheugensoort *sneller** bord sparen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. De KT133E is officieel ook maar gemaakt voor een FSB van 100MHz.. In de praktijk schijnt hij de 133MHz meestal wel te halen.. Maar ik kan me dan ook voorstellen dat ze voor zo'n dingen dus geen officiele XP-support leveren (dus geen bios voor zo'n ding!)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Lijkt me dat het moet werken.
Ik heb een KT7E en heb op het moment een FSB van 140, dus dat is geen probleem :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
ik dacht dat de KT133E afgekeurde KT133A chipsets zijn ofzo? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ik heb een kt7e, maar volgens abit kan het niet

Verwijderd

uit de news:
schrijft dat Abit bekend heeft gemaakt welke van haar Socket-A moederborden overweg kan met de nieuwe Athlon XP processor. Helaas voor ons tweakers zullen de meeste versies van de populaire KT7A KT133A plank (alsmede de KT7E) niet compatible zijn. Alle versies (t/m 1.2) die voor de release van de Athlon XP zijn geproduceerd zijn incompatible met de nieuwe Athlon. Voor de rest (KT7A 1.3, KG7) komt er een BIOS-update uit waarna ze overweg kunnen met Athlon XP's.

Does ABIT KG7 / KT7A / KT7E mainboard support AMD Athlon XP processors?
ABIT KG7 / KG7-RAID mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update.
ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update.
ABIT KT7 / KT7-RAID / KT7E all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor.
Pagina: 1