Toon posts:

P III 1Ghz op bora pro moederbord werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een P III 1Ghz cpu gekocht en heb daarmee mijn oude PIII 450 Mhz cpu vervangen. Nou heb ik een probleem: mijn pc start niet meer op :( Ik weet dat ik een bora pro moederbord heb maar niet het type.

HELP!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien helpt een bios update?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat zou heel goed kunnen :)

als je hier kijkt:
http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/borapro.htm

zie je dat er niet eens een P3 1GHz op kan maar mogelijk kan dat wel omdat de multiplier gelocked is en de FSB in te stellen is...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Je p3-450 (=katmai)draait op een ander voltage (2volt) als een p3-1000 (=coppermine)(1.7volt) Je moederbord/bios moet dit voltage wel kunnen leveren, als je bios de cpu niet herkent (er geen update voor is) zal hij nooit werken.

Ik hoop voor jou dat het kan ,want fie site heeft het alleen maar over katmai's...als er nou een p3-700 bij stond werkt een 1000 ook, maar een 500 is ook een katmai... :{

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik neem aan dattie er een slocket tussen heeft dus dan is het voltage mogelijk wel aan te passen!

of gaat het om een P3 Slot1 1Ghz ??? die heeft volgens mij ook een lager voltage dan een P3 Katmai (450/500/550)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:36 schreef limoentje het volgende:
ik neem aan dattie er een slocket tussen heeft dus dan is het voltage mogelijk wel aan te passen!

of gaat het om een P3 Slot1 1Ghz ??? die heeft volgens mij ook een lager voltage dan een P3 Katmai (450/500/550)
en dan kan ie het ZEKER vergeten, als er geen biosupgrade is...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 02 januari 2002 18:36 schreef limoentje het volgende:

Zelfs met een slotket is het voltage niet lager te krijgen dan wat het moederbord kan leveren, tenzij hij een eigen voltage regulator heeft, maar zulke converters zijn heel erg zeldzaam...

Verwijderd

Ik heb een advies voor je Mysterymaster.

Dat bord van je is zowiezo al niet echt een geweldig bord, met z'n zeer beperkte mogelijkheden. (geenAGP, maar3xpci, build in video/audio, maar 2xdimm...etc...) Koop tweedehands een GOED slot1 bx bordje. Zo heb ik laatst voor m'n pa voor F150,- een asus p3b-f gekocht(daar werkt die 1ghz zeker op), werkt als een trein. Bij oudere bx bordjes moet je opletten of hij coppermine voorbereid is.

Bij die van mij (3.5 jaar oude ShuttleHOT661)bijvoorbeeld moet je versie BOM32 hebben, bij de asus p2b moet je ook een bepaalde revisie hebben wil hij coppermines slikken!

Ik ben bang dat het met jou bordje gewoon niet gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat ik dus beter een ander moederbord kan kopen.
Maar ik weet allen maar dat het een Bora pro is maa geen type of versie maakt dat wat uit of kan ik op een of andere manier erachter komen wat voor een type het is?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee als je even die link bekijkt in m'n post een stukje eerder dan zie je daar alle info

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 19:58 schreef limoentje het volgende:
nee als je even die link bekijkt in m'n post een stukje eerder dan zie je daar alle info
Die link heb ik ook bekeken maar wat kan ik met die multiplier doen en hoe kan ik de FSB instellen?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 20:36 schreef MysteryMaster het volgende:

[..]

Die link heb ik ook bekeken maar wat kan ik met die multiplier doen en hoe kan ik de FSB instellen?
Multiplyer hoef je niks aan te doen, die is toch fixed bij p3's de fsb hoef je ook niks aan te doen, omdat eenp3-450 net als de p3-1000 die jij gekocht hebt ook op 100mhz draait. Bij een bx bord heb je je alleen fixed basis instellingen vanaf 66 mhz (voor oude celeron)en vanaf 100mhz. (p2,p3)andere(evt hogere) moet je toch in het bios instellen (dat bij jou toch al niet werkt.)
Pagina: 1