Hallo kan iemand mij vertellen wat nou eigenlijk een t1 of t3 verbinding kost?En waar kan ik zoiets aanvragen.Is dit eigenlijk wel te doen voor een particulier.
HEE bedankt voor de aandacht
HEE bedankt voor de aandacht
letterlijk uit de faqT-x en E-x zijn respectievelijk Amerikaanse en Europese verbindingsstandaarden. Er zijn ook nóg snellere varianten, die universteiten vaak hebben. De snelheden:
Amerikaanse standaarden
T1: 1.544 Mbps
T2: 6.312 Mbps
T3: 44.736 Mbps
Europese standaarden
E1: 2.048 Mpbs
E2: 8.448Mpbs
E3: 34.368 Mbps
Universiteiten e.a.
OC-3: 155 Mbit/s (in principe STM-1 = OC-3)
STM-1: 155 Mbit/s (STM-x staat voor Synchronous Transport Module)
STM-4: 622 Mbit/s
STM-16: 2488 Mbit/s
De prijzen van E-verbindingen zijn gigantisch en onbereikbaar voor normale stervelingen Indicatie: een E1 lijn aanleggen in NL kost 10.000 piek en de maandelijkse vaste kosten bedragen dan 5.000 piek.
Universiteiten fungeren als een backbone voor het internet van Nederland. Als bv de verbinding eruit gaat bij de universiteit in Eindhoven dan ligt dus heel Brabant e.o. plat! Buiten de universieteit wordt deze backbone afgesplitst en verspreid over de stad etc etc...Op woensdag 02 januari 2002 18:29 schreef newbieonekonobie het volgende:
Echt wel ik ken 2 universiteiten die dat hebben dus...mischien heet het een digi access line maar ze zijn er wel in nederland.
lol kun je, maar volges mij is dat duur, enne ook vertragen met upload en download omdat je data een lange weg moet afleggen, dat laatste weet ik niet zeker, heb ik eens een keer gehoordOp woensdag 02 januari 2002 18:34 schreef newbieonekonobie het volgende:
Sorry skinlab maar ik heb weer niet goed gesearched....;>)
maar kun je dan niet beter overwegen een sateliet verbinding te nemen?
Uhm en daarom gaat mijn verkeer ook niet via een router oid van de TUE?Op woensdag 02 januari 2002 18:36 schreef DJTimo het volgende:
Als bv de verbinding eruit gaat bij de universiteit in Eindhoven dan ligt dus heel Brabant e.o. plat!
doe eens postcodecheck op een of andere adsl site ofzowOp woensdag 02 januari 2002 18:41 schreef newbieonekonobie het volgende:
Ja okay en wat betaal je daar dan voor? ik betaal 55 piek met een data limiet van 1000Mb
Hmm ja daarom hebben de grote providers ook een x gigabit glasvezel als backboneOp woensdag 02 januari 2002 18:36 schreef DJTimo het volgende:
Universiteiten fungeren als een backbone voor het internet van Nederland. Als bv de verbinding eruit gaat bij de universiteit in Eindhoven dan ligt dus heel Brabant e.o. plat! Buiten de universieteit wordt deze backbone afgesplitst en verspreid over de stad etc etc...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq