**Opa mode on**
Mijn eerste "setje" bestond uit een radiootje, een band!recorder op buizen en een cassetterecordertje. Allemaal draagbaar en mono

Toen was ik een jaar of 5/6.
Mijn eerste "alles-in-een", zo'n brede bak met een tuner, cassettedeck en platenspeler kreeg ik van een kennis van m'n ouders. Toen was ik ongeveer twaalf.
In die tijd maakte ik veel tekeningen van 'droominstallaties'; dan keek ik bij Staffhorst naar al die apparaten, en pikte daar allemaal functies uit. Die verwerkte ik dan weer in mijn eigen ideeen, die ik, als ik ooit veel geld zou hebben, dan zou laten bouwen
In die tijd bracht Kenwood een EQ uit die ik retegaaf vond; de GE-1100 met 2 12-bands EQ, een 12-bands analyzer en een reverb.
Die was toen, voor mijn zakgeldbegrippen ongeloofelijk duur. Ik dacht iets van 1200,-
Vorig jaar kwam ik het ding ergens tegen voor 75,-, en die heb ik meteen gekocht.
Kort daarna (in m'n dertiende jaar als mens) kreeg ik m'n eerste losse componenten; een Philips versterker van 2x15 watt, een Philips cassettedeck (bovenlader) en twee 10 watt luidsprekers.
Ik was de koning te rijk.
Later kwam daar een Akai cassettedeck bij, een Philips CD100 CD-speler, een Akai tuner en nog wat meuk.
Nu beschik ik over:
drie Akai cassettedecks,
twee Akai tapedecks,
een JVC 8-track recorder,
de Philips CD100 (werkt nog steeds!),
een Akai CD-75 CD-speler,
een Sony CDXE-530 CD-speler,
een Sony MDS-JE500 minidisc,
een zelfverbouwde digitale Akai tuner,
een Akai platenspeler,
een zelfgebouwde digitaal bestuurde voorversterker (Elektor/Schulten ASC 804),
een NAD 910 Dolby Pro-Logic decoder,
de reeds genoemde Kenwood Equalizer,
een Rotel 303 eindversterker voor de Center en Surround-speakers,
een ILP MOS248 MOSFET-versterker voor de Sub,
en waar ik nog het meest trots op ben; het setje Philips Motional Feedback actieve 3-weg luidsprekers die ik als Front L/R gebruik.
Zo, da's een verhaal...
edit; ik was de 8-track vergeten...