Wat was jullie eerste muziekinstallatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Mijnes een Audiosonic :r versterker, een philips casettedeck en 2 "sound & vison" speakerboxen.
Toen was ik 8 a 9.
Daarna heb ik een philips miditoren gekocht (11 jr), die ik nu aan mijn zusje heb gegeven.
Stereotorens zuigen zwaar.

En jullie?

Verwijderd

Die heb iknu:

1X el cheapo mixer (2kan)
2X gemini PT-1000
2X el-cheapo cd-spelers
1 paar comp speakers voor
Kenwood miniset achter
Zelfbouw EQ

Verwijderd

Mijn eerste "set" was een 2ehands setje bstaande uit:
Technics Tuner

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52

Jag

Mijn eerste geluidsinstallatie kreeg ik voor mijn verjaardag, en ik mocht hem zelf uitzoeken. Het budget was 400,-, en mijn ouders hebben toen nog bij mij moeten aandringen om er zelf 200,- bij te leggen om wat beters te kopen. Ik heb toen een Bony miniset gekocht :(. Daarmee is mijn anti-Bony complex begonnen. De cd-speler van dat ding is ook nog kapot gegaan. De speakers zitten nu in mijn auto, het is altijd nog beter dan de orginele (kastloze) speakers.

Jag

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 19:53

ALH

ik had zo'n pioneer torentje, 3cd wisselaar, 2x 33w :) dubbel cassettedeck...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Een of andere waardeloze Audiosonic 3-in-1 platenspeler (ja ja, platenspeler, was er vroeg bij), cassettedeck en radio.
Ik vergeet het aanzetgeluid echt nooit meer, 1 sec stil, *knal* *knal*, 1 sec stil, *plof* *plof*.
Werd dus niet even gedempt ofzo, dat inschakelen van die eindtrappen, echt 'n budgetding zeg :D. Daarna een of ander oud Philips minitorentje, waarvan CD-speler verrot was en de tuner bagger. Ding kwam van de rommelmarkt, ik vraag me af waarom CD-speler het niet doet, ik schroef ding open, kijk ff van onderen erin krijg zo de laserunit in m'n gezicht :(.

Nu heb ik een Pioneer SA-5500 II versterker, met een Technics SL-PG470A CD-speler, Kenwood KT-2030L tuner (geen RDS helaas op dat ding) en een of ander oud mengpaneel, ziet er werkelijk *vertieft* uit, daarom ook gratis gekregen, koptelefoonaansluiting bungelt wat rond in dat ding, maar mengpanelen doet 'ie perfect, geen ruisje te bekennen :). Ik heb Audiolab speakers, 60 watt continu geloof ik.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik had een echte Sansui!!!
Maar nu heb ik een Pioneer XR-P760F; 26 CDwisselaar, 2x100 Watt (RMS) PowerBass, slecht casettedeck :( en de gebruikelijke shit (radio, RDS blablabla)

• Jag

Jag

Pioneer XR-P760F; 26 CDwisselaar, 2x100 Watt (RMS) PowerBass
Maar gelukkig ben je er erg op vooruit gegaan :P.

Jag

Verwijderd

Ik had ooit een hele zut tweedehands spul van rommelmarkten enzo. Dat was nog wel redelijke kwaliteit. Nu heb ik hier een Saba stereotorentje van 350 piek staan. Wat is de DAC van die cdspeler lam zeg! niet normaal! :r. Mijn cdromspeler (Aopen 32x) is nu de beste audio-cdspeler die ik heb :(. Maar ik zit nu wel met het probeem dat ik zo iemand ben die op het moment niet echt genoegen neemt met een set van minder dan 8000 pieken. Nogal audio-freak namelijk...
Owja en ik heb hier ook nog een platenspeler staan maar de versterker die daar bij zit (2x70 Watt Hitachi) heeft kuren :(.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

**Opa mode on**
Mijn eerste "setje" bestond uit een radiootje, een band!recorder op buizen en een cassetterecordertje. Allemaal draagbaar en mono :) Toen was ik een jaar of 5/6.

Mijn eerste "alles-in-een", zo'n brede bak met een tuner, cassettedeck en platenspeler kreeg ik van een kennis van m'n ouders. Toen was ik ongeveer twaalf.
In die tijd maakte ik veel tekeningen van 'droominstallaties'; dan keek ik bij Staffhorst naar al die apparaten, en pikte daar allemaal functies uit. Die verwerkte ik dan weer in mijn eigen ideeen, die ik, als ik ooit veel geld zou hebben, dan zou laten bouwen :)
In die tijd bracht Kenwood een EQ uit die ik retegaaf vond; de GE-1100 met 2 12-bands EQ, een 12-bands analyzer en een reverb.
Die was toen, voor mijn zakgeldbegrippen ongeloofelijk duur. Ik dacht iets van 1200,-
Vorig jaar kwam ik het ding ergens tegen voor 75,-, en die heb ik meteen gekocht. :)

Kort daarna (in m'n dertiende jaar als mens) kreeg ik m'n eerste losse componenten; een Philips versterker van 2x15 watt, een Philips cassettedeck (bovenlader) en twee 10 watt luidsprekers.
Ik was de koning te rijk.
Later kwam daar een Akai cassettedeck bij, een Philips CD100 CD-speler, een Akai tuner en nog wat meuk.

Nu beschik ik over:
drie Akai cassettedecks,
twee Akai tapedecks,
een JVC 8-track recorder,
de Philips CD100 (werkt nog steeds!),
een Akai CD-75 CD-speler,
een Sony CDXE-530 CD-speler,
een Sony MDS-JE500 minidisc,
een zelfverbouwde digitale Akai tuner,
een Akai platenspeler,
een zelfgebouwde digitaal bestuurde voorversterker (Elektor/Schulten ASC 804),
een NAD 910 Dolby Pro-Logic decoder,
de reeds genoemde Kenwood Equalizer,
een Rotel 303 eindversterker voor de Center en Surround-speakers,
een ILP MOS248 MOSFET-versterker voor de Sub,
en waar ik nog het meest trots op ben; het setje Philips Motional Feedback actieve 3-weg luidsprekers die ik als Front L/R gebruik.

Zo, da's een verhaal... :)

edit; ik was de 8-track vergeten...

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:40
Mijn eerste setje was een Bony (hehe) setje, ik weet zelfs het type nog:

Sony MHC901

Was dolby prologic! Dat was toen een vette hype en volgens de verkoper was het flink tof! Nou, heb in die 2 jaar eigenlijk niks meer gehoord dan zo nu en dan een tingeltje uit die boxjes.
Verder klonk ie wel redelijk, was geloof ik 2x30 watt ofzo.

Gelukkig wilde mijn zusje hem voor 500 piek overkopen!
Heb daarna snel op een beurs mijn JVC RBX888 versterker en toebehoren gekocht.
Daar ben ik nog steeds errrrrug trots op!

Ik had de versterker voordat ie officieel in Ned te verkrijgen was!

• Jag

Jag

Tja, dolby prologic, bij gebrek aan vorderingen in de audio wereld om reclame mee te maken, hebben ze een ontwikkeling uit de HT (Home Theatre) genomen. Echt ontzettend lame is dat. Mijn oom had een Bony prologic ding gekocht, 2e hands voor een dikke 2000,-. Het zag er allemaal heel indrukwekkend uit, maar het klonk echt nergens naar! Hij had dat ding niet eens op zijn (stereo) tv aangesloten! En van cd's zei hij dat je het gevoel had midden in de concertzaal zat. Ik heb hem maar niet uit de illusie geholpen dat audio cd's niet dolby surround gecodeerd zijn.
Bovendien was een woofer al gescheurd(!) en als je de (passieve) sub aanzette, begon alles te kraken!

My first Bony was geloof ik een MHC-600. De verkoper zei dat hij een 2x80Watt versterker had. Maar ik kwam er thuis tot mijn teleurstelling achter dat het eigenlijk maar iets van 2x25 Watt was, als je de specs op een goede manier las (dus niet bij 10% THD of zo).

Wat ik nu heb, heb ik al tot in den treure gepost, maar hier komt ie nog een keer:
- B&W DM604's mains
- Yamaha YST-SW300 sub
- Pioneer A-504R amp
- Pioneer PD505S cd-speler
- Pioneer MJ-D707 minidisc recorder
- Pioneer F-204RDS tuner

Dat was mijn HiFi set, ik ga beginnen aan een PA set. Zoals het er nu uitziet wordt het zoiets als hetvolgende:
- EAW BH500 (2x) LF cabs - ga ik morgenavond luisteren en waarschijnlijk ook kopen
- EAW AS490 (2x) MF/HF cabs - hoogst onzeker, is maar een aanzet voor MF/HF cabs.
- Crest V(s)-450 amp - ook nog onzeker, goede specs, maar niet iedereen even enthousiast. Deze wil ik in eerste instantie voor LF gebruiken, an dan doorschuiven naar MF/HF als ik een betere amp heb voor LF.
- Crest/Carver/Crown amp voor LF - zoiets dus
- 2-kanaals mixer + cd-spelers - moet ik ook nog kopen eigenlijk, arme bankrekening.

Jag

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Oh ja, ik zal ook ff zeggen wat ik nu heb:
- Technics SA-120TX versterker
- Zelfbouw speakerboxen (binnenkort nieuwe zelfbouw)
- Philips CD-speler
- Sony CD-speler
- Pioneer casettedeck (gebruik ik nooit meer)
- lichtorgeltje met 6 lampen

Ik luister ook vaak beneden (mijn pa), daar staat:

- NAD 304 versterker
- Kef Q30 speakerboxen
- Aristona CD-wisselaar
- Philips 90? DCC-speler
- Akai tuner

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik zal het maar een beetje inkorten anders wordt de draad wel erg lang :)

Ik begon met een echte philips radiocassete recorder(kon alleen vooruit spoelen) uit 1971 ofzo.Toen een yokotronic waarbij je de knoppen moest bedienen met een moker.

In 1985 een sony set gekocht allemaal losse componenten en zo'n tangiale platenspeler,ligt nu nog ergens in een hoek de versterker is wel wijlen.(lekker 1 zo'n regel ic van 300,-).

Tja toen allerlei muk erbij heb nu liggen:

1 yamaha eindversterker+ HK vooramp
1 rotel eindversterker + vooramp
1 telefunken eindversterker (wat moet ik ermee)+ vooramp en tuner

1 setje m4 tannoy speakertjes
1 setje keffies
oud setje wharfedales.

Nog een stuk of 3 cd spelers waarvan 1 echt unieke de allereerste cd speler van akai de cd1 das nog een voorlader(net als een cassete deck) en heeeeel groot :)

Greetz Jur

• Mini-me
  • Niet online
Diegene die ik nu hard krakend aan heb staan:
Magnavox 2x30W stereosetje.. :( :( waardeloos maarja :)
Heb er sinds dit voorjaar een paar flinke speakers bij (Jamo Power 350W) maar moet dus nog een fatsoenlijke versterker hebben om ze te kunnen gebruiken (dit setje kan geen bas maken dus gaan de speakers een bromtoon laten horen als je het volume vol open gooit :( ).

• Jag

Jag

Ik wil niet vervelend zijn, Mini-me, maar het gebrek aan lage tonen in jouw set met je schitterende (<-- met korrel zout) Yamo speakers, zit 'm waarschijnlijk in de speakers.
Van alle componenten in een audio systeem hebben de speakers_veruit_de slechtste freq response. Als je jouw set op mijn vanavond te kopen EAW BH-500's zou aansluiten, zou je er een drive-in mee kunnen beginnen.

Jag

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Persoonlijk vind ik Jamo nou ook niet het beste merk...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jamo heeft idd niet echt een goeie reputatie; maar die digitale set van ze is geweldig! Had ik niet van ze verwacht.
Een vriend van mij heeft ook een stel Jamo's in combi met een Pioneer versterker met kloten :), en dat klinkt erg goed, moet ik zeggen.
Kaj.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-03 13:37

MicroWhale

The problem is choice

1e set was van AKAI (losse delen) met 3weg Jamo 80w boxen voor en 50w 2weg achter. De delen waren vet oud (van papa :)), de boxen heb ik er zelf bijgekocht.

Eerste apparaat dat geluid voortbracht was een Philips dubbeldeck.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

mijn eerste en huidige:

2x B&W DM 330
Marantz PM-80 mkII
Gemodificeerde Denon DCD-725

Asmoday

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

heb Scan Speak Esprit MK II boxen , verder Sony / Technics spul dat nodig aan vervanging toe is.
Pagina: 1