Toon posts:

Poortmappen voor icq (via winproxy 4.0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ: het grote poortmappingsverhaal staat voor icq het volgende:
Wil je daarnaast gebruik kunnen maken van filetransfer en andere incoming events die iets meer eisen kun je dat eenvoudig als volgt oplossen: Stel in de preferences van ICQ, wederom het onderdeel connection, in het tabblad 'user' een vaste portrange in (zie de screenshot: '8000' to '8100'). Zorg er vervolgens wel voor dat die portrange ook beschikbaar is.
Is dit nodig of kan ik ook de optie kiezen:"use server proxy settings"?

En die range, onze server gebruikt winproxy 4.0. als ik daar een range in wil geven, moet ik dan 101 keer een poort gaan mappen (8000 t/m 8100)? Ik weet namelijk niet hoe ik in 1 keer een range kan aangeven....

Weet tenslotte nog iemand welke poort(en) MSN messenger gebruikt om te videoconferencen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand al enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
nog steed niemand?

sorry, maar dan: 'kick'

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ga je nu elke dag om 12 uur je topic omhoog schoppen :(
Lijk me niet nodig, blijkbaar is er niemand die antwoord op je vraag kan geven.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 13:04 schreef Koffie het volgende:
Ga je nu elke dag om 12 uur je topic omhoog schoppen :(
Lijk me niet nodig, blijkbaar is er niemand die antwoord op je vraag kan geven.
Nee hoor, maar begin na 3 dagen beetje hopeloos te worden.
:(
Heb als wanhoopsdaad nu win2000 op de server gezet, internet geshared en alle mogelijke poorten gemapt.
Maar file transfer (ICQ of MSN messenger) of netmeeting weigert het te doen, evenals pc2pc calls en webcam-zooi.

Kan niet geloven dat er NIEMAND op dit forum is die het hele poortmappingsverhaal wel begrijpt en duidelijk kan uitleggen. Zelfs het 'grote poortmappingsverhaal' is zo onduidelijk als maar zijn kan....

Verwijderd

Vreemd verhaal, had winproxy ook draaien en kon gewoon ICQ op tweede PC gebruiken.
Geen portmapping gedaan, het werkte gewoon zelfs via socket 4 (port 1080 meen ik).
Winproxy crashde af en toe dus maar andere genomen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kon je dan ook file transfer gebruiken via ICQ?
Als ik dat probeer, dan krijg ik iedere keer
"Can't establish DIRECT Connection with user" te zien....

Verwijderd

ohh ehh geen idee, gebruik die functie eigenlijk nooit.
Ik heb dat dus ook niet getest.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

ik gebruik 4000 tot 4010 en dat werkt gewoon (ook instellen in ICQ)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Voor elke chat of filetransfer heb je maar 1 poort nodig, dus om er 100 te mappen lijkt me sowiso al overbodig. Met een poortje of 5-10 red je het wel.
Welke poorten je dan openzet maakt dan niet zoveel uit, zolang je ze maar opgeeft in ICQ.

Voor MSN gebruik ik 1863 (als trigger) en vervolgens 6891-6901 voor de filetransfers.

Wees consequent, maar niet altijd

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Voor ICQ

Als het mappen van poorten niet werkt, probeer dan Eens USING FIREWALL, not using PROXY in te stellen. En dan DYNAMIC PORT ALLOCATION. Het is voor mij een enorm vraagteken waarom hij het dan wel doet, maar hier doet hij het dus daarmee wel. Ik had al vanalles geprobeerd: HTTPS proxy, port mappen, maar dit is het enige dat bij mij werkt. Bij anderen werkt dit weer niet en een van de andere mogelijkheden wel. Het hangt denk ik ook van je routing software af. Ik zelf gebruik WinRoute Pro 4.2 (ja, die is net uit)

Msn heb ik zelf geen idee over... ben er zelf nog mee bezig...

Netmeeting draait wel, maar kan geen inkomende calls accepten, dat is bekend. Kijk hiervoor maar eens in de manual van winroute 4.1/4.2 (staat op http://www.kerio.com/parser/mainpage.php?id=79&lg=1)

Succes!

Aurë Entuluva!

Pagina: 1