nuttige sites voor een klein browserwindow...

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Het zit namelijk zo:

Als ik mijn tweede monitor niet gebruik voor Photoshop of image ready heb ik altijd Winamp aanstaan met AVS, equalizer en playlist.

Nu lijkt het me ook wel een geinig idee om de minibrowser erbij aan te zetten met daarin nuttige content.

Nu zoek ik dus die "nuttige content". Hiermee bedoel ik dus bijvoorbeeld real-time, scrolling news updates oid. Geen stock-quotes, want ik ben geen zakenpik ;)

Wie kent er leuke sites die geschikt zijn voor het kleine formaat van de winamp minibrowser?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Wat dacht je van een Telegraaf nieuwsbannertje:
code:
1
http://headlines.telegraaf.nl/html/nieuwslink.js

[edit]
Je moet dit dus wel ff verwerken in een HTML bestandje wat je dan weer opent in je Minibrowser anders werkt het niet.

Dus maak er zo iets van:
code:
1
2
3
<html>
<script language="JavaScript" src="http://headlines.telegraaf.nl/html/nieuwslink.js"></script>
</html>

En bouw evt nog wat tags voor achtergrondkleur enzo er omheen, het leuke is dat ie zich aanpast aan jouw kleuren, dus als jij tekst rood en links groen wilt hebben en dat aangeeft in je tags of css dan pakt ie dat mee...
Oftewel een niet al te eigenzinnig script dat goed te gebruiken is, het bedrijf waar voor ik werk gebruikt 'm ook kijk op http://www.timproducts.com/nl/index.htm

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• RedTop
Werkt niet goed helaas. De lay-out wordt vernaggeld en wordt ook niet real-time ververst.

edit:

Je was er kennelijk zelf ook al achter gekomen. Hij wordt echter nog steeds niet real-time ververst dan... toch?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Of die van Tweakers.net? :P

Weet alleen niet de link, maar zag iemand met dat op z'n active desktop, dus zou het daarin ook moeten werken lijkt me :?

Dividend for Starters

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op woensdag 02 januari 2002 18:06 schreef RedTop het volgende:
Werkt niet goed helaas. De lay-out wordt vernaggeld en wordt ook niet real-time ververst.
Werkt wel, lees m'n edit maar :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

En voor een realtime refresh kun je gewoon een metatag opnemen met een refresh op 10 minuten of wat je leuk vindt...

• RedTop
Ok, als ik het zo lees moet er dus zelf geknutseld worden...

Toch weet ik zeker dat er ook kant en klaar bannertjes bestaan...

Ik zag vorige keer bijvoorbeeld iemand met van die scrollende news-updates, die ik nu uiteraard zelf niet kan vinden :)
Op woensdag 02 januari 2002 18:06 schreef PromWarMachine het volgende:
Of die van Tweakers.net? :P
Dat lijkt me ook stoer idd. Weet iemand waar ik dat kan vinden of gaat het hier ook om het betere knip- en plakwerk? :)

• RedTop
Ok, ik heb ff verder gezocht en hier zijn een aantal leuke dingen die je met de minibrowser kan doen:

Flighttracker. Volg het vliegtuig waar die vrienden-met-meer-geluk in zitten op weg naar hun bestemming, terwijl je zelf voor je computer zit te zwoegen.

Webcams zijn een zegen voor de voyeurs onder ons...

Ik ben nog verder aan het zoeken, want er moet betere content te vinden zijn :)

edit:

Ik heb er nu zelf ook 2 gemaakt voor bovenstaande telegraaf en de Tweakers newstracker
Pagina: 1