[XP] Startmenu bevriest soms even

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ik draai al enige weken xp zonder echte problemen. Ik heb echter 1 raar verschijnsel en dat is dat het startmenu soms bevriest. Als ik dan op start klik dan komt het startmenu op en dat is dan helemaal leeg (wit vlak). Op dat moment bevriest de hele pc als het ware en kan ik ook niet task switchen. Na een seconde of 10 verschijnen alle items en gaat alles weer door.

Het kan ook gebeuren met een submenu, het startmenu komt dan wel maar een submenu is wit en dat duurt dan ook een seconde of 10-15.

Het is niet zo dat hij dan staat te laden ofzo (normale vertraging als je je pc soms heel zwaar aan het werk zet. Iemand een idee? Toch wel vreemd.

Ik heb een athlon 1Ghz met 512mb pc133 (niet overclocked)
Abit kt7a met laatste via 4in1
asus 7100 geforce2mx (laatste bios en laatste officiele detonator
maxtor 740 40gb (7200rpm ata133)

Het gebeurt soms als er programmas open staan maar ook als ik niets draai....geen waarneembare harddiskactiviteit ook.

Verwijderd

heeeeel vaag probleem...

Verwijderd

Misschien kun je wat proberen te veranderen in de volgende regkey HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Desktop \ MenuShowDelay

Hier staat standaard 400: dit is de delay van het startmenu in milliseconden. Probeer eens wat uit en zie of het werk :7

Verwijderd

ik had het een keer gezien dat iemand links naar netwerkshares had staan in z'n startmenu. vooral als de shares niet meer toegankelijk zijn krijg je dan irritante delays omdat er om de paar keer bij het starten van het startmenu de links dan worden gechecked. dus, als je met netwerkshares werkt in je startmenu, dan kan dat het zijn.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf geen last van een delayed startmenu, maar het programma Morpheus (niet ik, hihi >:) ) heeft daar hier met XP Pro wel last van. Iemand enig idee waar dat vandaan kan komen? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• jaspov
Op woensdag 02 januari 2002 21:12 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik heb zelf geen last van een delayed startmenu, maar het programma Morpheus (niet ik, hihi >:) ) heeft daar hier met XP Pro wel last van. Iemand enig idee waar dat vandaan kan komen? :?
morpheus heb ik ook, daarvoor Kazaa. Vreemd. Ik heb geen netwerk (enkel internet) en delay staat op rap. Het duurt echt 10-15 seconden dus een hapering is het ook niet. de hele pc doet even niets. Aan de andere kant gebeurt het ook weer niet altijd. heel raar.

• jaspov
De muis kan ik overigens wel bewegen als hij bevriest. Net had ik heet terwijl nero een cd aan het bakken was. toen hij bevroor stond hij op 35%, toen de pc zich weer herstelde gelijk op 39%, het gaat wel door dus.....

Verwijderd

dit probleem heb ik ook sinds kort heb je al een oplossing gevonden?

Verwijderd

rechter muisknop "deze computer" --> tabblad geavanceerd --> bij prestaties --> geavanceerd --> probeer daar is iets weg of aan te vinken

Verwijderd

ik heb er ook last van. heb geen idee waar het aan ligt. zo te zien heeft niemand anders een oplossing ervoor.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 12:52

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op 02 January 2002 @ 19:47:
Misschien kun je wat proberen te veranderen in de volgende regkey HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Desktop \ MenuShowDelay

Hier staat standaard 400: dit is de delay van het startmenu in milliseconden. Probeer eens wat uit en zie of het werk :7
Vreemd iets... Ik heb waarden geprobeerd van 10 naar zelfs 100000, maar ik merk helemaal geen verschil! Vreemd toch? Wat zou ik wel moeten merken?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1