Foto's voor een begrafenis

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ik heb een beetje een bizarre 'opdracht' gekregen om foto's te retoucheren voor gebruik op een begrafenis. Het zit namelijk zo dat iemand ernstig ziek is en binnenkort zal overlijden aan zijn ziekte. Nu willen zij dat ik foto's van die persoon inscan om deze te retoucheren. Uiteindelijk moeten deze foto's uitgeprint worden op A4 formaat en dan ingelijst op de kist komen te staan (erg bizar ja..).

Maar hoe ga ik het beste te werk ? Ik denk dat de kwaliteit niet al te super zal zijn als je ze zo vergroot of valt dat mee? Ik heb wel een beetje ervaring in het retoucheren van foto's maar ik wil dit toch wel netjes doen. Ik bedoel het is niet voor zomaar iets natuurlijk.

Dus wat is het beste voor mij om te doen :?

Verwijderd

Als je ze op vrij goeie res inscanned niet. Dus dan moet je ze al groot inscannen. A4 formaat als ik het goed begrepen heb dus.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Heb je de negatieven? Dan die inscannen op 2048x1600 met een negatievenscanner.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ik heb helaas alleen de foto's...

Verwijderd

Scannen op hoge res, en afdrukken op fotopapier (ja, lekker duur)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

beter nog: laten drukken. kan oa bij kruidvat.nl, dan stuur je het bestand op, en dan drukken zij hem af als foto. 1,50 plus 1 piek per foto ofzo.

edit: topic gevonden
[WG][topic=352145/1/25]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

En maak ze in ieder geval zwart-wit.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:27 schreef TheLunatic het volgende:
En maak ze in ieder geval zwart-wit.
Of sepia, kan ook heel mooi zijn

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ze willen ze gewoon in kleur houden !? :{

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 02 januari 2002 18:42 schreef Prammenhanger het volgende:
beter nog: laten drukken. kan oa bij kruidvat.nl, dan stuur je het bestand op, en dan drukken zij hem af als foto. 1,50 plus 1 piek per foto ofzo.

edit: topic gevonden
[WG][topic=352145/1/25]
ja, maar hij heeft de negatieven niet.
En sepia/zwart-wit is inderdaad mooi, maar willen de mensen dat?

Mazza, denk er ook aan dat als je het netjes wilt doen, er wat tijd in gaat zitten... nouja dat weet je zelf ook wel. Het zou nog erger zijn als je de laatste paar foto's af zou moeten raffelen.

Wat is het beste? gewoon beginnen. Het zal je een paar scans kosten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt ook even naar een lithograaf in de buurt gaan en vragen of ze ze even gratis voor je willen scannen met een drumscanner.. normaal prijzig maar misschien dat ze het voor dit doel wel even op de wals willen plakken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 13:34 schreef OzBoz het volgende:
Je kunt ook even naar een lithograaf in de buurt gaan en vragen of ze ze even gratis voor je willen scannen met een drumscanner.. normaal prijzig maar misschien dat ze het voor dit doel wel even op de wals willen plakken.
Da's wel een optie.. Ik ga ondertussen ook zelf wat klussen met photoshop dan. Niet geprobeert is altijd mis zogezegd :) En als ze gewoon geld blijven vragen voor dat scannen dan heb ik sowiezo geen keuze :)

Bedankt voor jullie reacties iig :)
Pagina: 1