Is daar geen plug in voor bij winamp? Andersom kan het in ieder geval wel. Ik zou als ik jou was, even gaan zoeken op de winamp homepage.
Verwijderd
freeware, crossplatform en een zeer goede kwaliteit ?
lame (url ff kwijt)
commercieel, slechte kwaliteit maar wel snel, alles wat de xing compressie sjit gebruikt
arie
lame (url ff kwijt)
commercieel, slechte kwaliteit maar wel snel, alles wat de xing compressie sjit gebruikt
arie
Ook wel een goeie is CDex kun je alle kanten mee op en draait haast volledig op zich zelf en is makkelijk in bediening en freeware http://www.cdex.n3.net
suc6
suc6
Ik heb MusicMatch sinds een paar dagen, en die bevalt goed. En is freeware.
www.musicmatch.com
www.musicmatch.com
Verwijderd
Fraunhofer's L3 codec is echt super, en hij is nog crossplatform ook, al weet ik niet of je de versies voor andere platforms dan windows zo gemakkelijk kunt ehm...lenen.
Verwijderd
musicmatch is gebaseerd op die xing troep, zou ik zelf niet aan beginnen, maar ja jouw oren geven de doorslag.
En die fraunhoffer codec is inderdaad goed, BladeEnc (gratis / crossplatform / traag) en LAME (gratis / crossplatform / sneller) zijn beide op de fraunhoffer codec gebaseerd. De kwaliteit is ook met fraunhoffer te vergelijken.
arie
En die fraunhoffer codec is inderdaad goed, BladeEnc (gratis / crossplatform / traag) en LAME (gratis / crossplatform / sneller) zijn beide op de fraunhoffer codec gebaseerd. De kwaliteit is ook met fraunhoffer te vergelijken.
arie
Zelf werk ik met Audiocatalyst (Xing) als het snel moet, met Audiograbber (Frauenhofer) als het goed moet en Audioactive studio, als het WAV's zijn ipv. cd's. Xing is retesnel, alleen Frauenhofer geeft een wat minder schel hoog, wat fijner om naar te luisteren. Persoonlijk vind ik, dat geen van de huidige progs 'slechte' kwaliteit geeft, dus keuze zat.
Verwijderd
http://www.r3mix.net voor de tests http://lame.sourceforge.net voor het proggie
Lame is een open-source mp3-encoder die oorspronkelijk op de zeer brakke (hoe brak? zie BladeEnc) ISO-codecs gebaseerd is. Het geheel is zo ver geoptimaliseerd dat er nu geen enkele byte ISO-code meer inzit en het veel beter dan de Fraunhofer-codecs is. Verder is het ook nog behoorlijk snel (realtime op een PII-266). Verder kan Lame goed met Variable Bitrate (VBR) omgaan. Dat wordt echt met de versie beter. Vooral in de laatste versie(3.84beta) is het ten opzichte van 3.80beta erg verbterd. De laatste stabiele versie is 3.70 maar 3.84beta werkt ook 100% stabiel en heeft nog betere codecs.
Owja Lame werkt op de volgende OSsen:
GNU/Linux, Unix, Windows, DOS, MacOS, BeOS,
riskOS, AmigaOS, OS/2, FreeMiNT(Atari)
Zelf heb ik goede ervaringen met Linux, BeOS en Win32. Voor Win32 zijn er overigens ook nog een aantal leuke grafische sleur'n'pleur interfeesjes voor te krijgen. In Linux heb je het voordeel dat je bij VBR een on-the-fly overzicht krijgt van hoeveel welke bitrate wordt gebruikt, en er zit een leuke grafische analyzer bij, alhoewel die nu ook (v3.84) voor Win32 is, maar dat moet je dan wel specifiek meecompileren.
Owja en Arielext:
Lame en Bladeenc zijn dus NIET op de fraunhofer-codecs gebaseerd, maar op de ISO-codecs. Lame is volgens mij trouwens een doorontwikkeling van de 8hz encoder, die dus ook op ISO gebaseerd is.
Lame is een open-source mp3-encoder die oorspronkelijk op de zeer brakke (hoe brak? zie BladeEnc) ISO-codecs gebaseerd is. Het geheel is zo ver geoptimaliseerd dat er nu geen enkele byte ISO-code meer inzit en het veel beter dan de Fraunhofer-codecs is. Verder is het ook nog behoorlijk snel (realtime op een PII-266). Verder kan Lame goed met Variable Bitrate (VBR) omgaan. Dat wordt echt met de versie beter. Vooral in de laatste versie(3.84beta) is het ten opzichte van 3.80beta erg verbterd. De laatste stabiele versie is 3.70 maar 3.84beta werkt ook 100% stabiel en heeft nog betere codecs.
Owja Lame werkt op de volgende OSsen:
GNU/Linux, Unix, Windows, DOS, MacOS, BeOS,
riskOS, AmigaOS, OS/2, FreeMiNT(Atari)
Zelf heb ik goede ervaringen met Linux, BeOS en Win32. Voor Win32 zijn er overigens ook nog een aantal leuke grafische sleur'n'pleur interfeesjes voor te krijgen. In Linux heb je het voordeel dat je bij VBR een on-the-fly overzicht krijgt van hoeveel welke bitrate wordt gebruikt, en er zit een leuke grafische analyzer bij, alhoewel die nu ook (v3.84) voor Win32 is, maar dat moet je dan wel specifiek meecompileren.
Owja en Arielext:
Lame en Bladeenc zijn dus NIET op de fraunhofer-codecs gebaseerd, maar op de ISO-codecs. Lame is volgens mij trouwens een doorontwikkeling van de 8hz encoder, die dus ook op ISO gebaseerd is.
Verwijderd
Ik gebruik een 80 minuten versie van MP3CDmaker120 en die doet dat perfect...
Ik zal je een demo toesturen
http://more.at/hardware
Ik zal je een demo toesturen
http://more.at/hardware
MusicMatch Jukebox. (zie Kaj.) werkt perfect en SUPERsnel.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
WINDAC. Werken samen met WinAmp.
Ik heb Audiograbber in combinatie met de Plugger+ plugin, echt super werkt het, duurtwel lang, ongeveer 2,5 ,minuut voor een liedjevan 3,5 minuut.
Een goede is ook SCMPX, is gratis, snel en beter dan de gemiddelde encoder. Download hem bij www.maz-sound.com
Pagina: 1