mydns.com/cname domain forwarding problem

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil het domein tiberian.com forwarden naar xccu.sourceforge.net

De DNS van tiberian.com lijkt goed te staan, zie http://www.netsol.com/cgi-bin/whois/whois?STRING=tiberian.com&SearchType=do

Bij mydomain.com staat tiberian.com als volgt ingesteld:
CNAME Target: vhost.sourceforge.net

Toch werkt dit niet. ping tiberian.com werkt niet, ping vhost.sourceforge.net wel.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ns1 t/m ns4.mydomain.com zijn hier onbereikbaar. (ze geven geen replies op DNS requests iig, te pingen zijn ze wel gewoon)

Dan is het niet echt vreemd dat tiberian.com ook niet geresolved kan worden. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hmm, dat verklaart wel wat ja. Telnet naar poort 53 werkt wel (geen connection refused). Het probleem ligt dus bij msdns?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 18:38 schreef Onno het volgende:
ns1 t/m ns4.mydomain.com zijn hier onbereikbaar. (ze geven geen replies op DNS requests iig, te pingen zijn ze wel gewoon)
Hoe test je dat eigenlijk precies?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Staat dit misschien in het verkeerde forum of heeft niemand hier ervaring mee?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zo te zien resolved mydomain uw domeinnaam nog niet. Hoe lang staat die al bij mydoamin ik heb namelijk ook algehad dat het eerst 48u duurt voor hij verified komt en dan ng eens zolang tot alle dnssen hem kenne maar mydomain resolved hem niet voor het ogenblik.

Andere domeinnen bij mydomain.com werken wel dus ik denk als alles goed is ingesteld dat je nog wat moet wachten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Er staat bij: Not yet checked by our RegistrarCheck script (Registrar status last checked on: N/A [year-month-day])

Het domein heb ik daar denk weken geleden al ingesteld, met een A record. Dat werkte niet, dus gebruik ik nu een CNAME record. Dit heb ik een paar dagen geleden veranderd.

De DNS servers voor tiberian.com zijn ongeveer een week geleden ingesteld.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Op zaterdag 05 januari 2002 19:18 schreef OlafvdSpek het volgende:
Er staat bij: Not yet checked by our RegistrarCheck script (Registrar status last checked on: N/A [year-month-day])
Als er dat staat moet je wachten tot mydomain je domein checkt alks dat gebeurt wordt het automatisch in hun dns gezet :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee he, wat haat ik dit:
NOT active in our DNS servers for web browsing nor for email. Our system checked your domain for 30 days and it was not resolving to our DNS servers so it gave up on checking. If you would like to request that your domain be checked by our system again, please click here.

Na een klik:
Active in our DNS servers for web browsing. It will not be active for email until after the system has confirmed that the domain is resolving to our DNS servers. Our scripts are checking your domain every hour (the next check is scheduled for Jan 06 2002 07:38 AM PST).

Als ze nou eens een mailtje hadden gestuurd of zo.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Er zitten wel rare bugs in de services van mydns.com. Er staat dat als je een cname record gebruikt, de rest gedisabled wordt. Maar dit wordt niet gedaan en de niet-editable settings zijn nog steeds van kracht.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

tiberian.com werkt

als ik echter naar www.tiberian.com ga krijg ik
You have probably reached this page in error.

If you were attempting to reach a site that's domain ends in .sourceforge.net, it is likely that your browser is not HTTP/1.1 compliant. This may be because you're running a very old version of MSIE or Netscape.

Please upgrade your browser and try again.

Please Click Here
Win XP Pro IE6 Eng

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat klopt, dat sub domein heb ik niet ingesteld bij SourceForge. Het xcc.tiberian.com sub domein heeft echter een ander probleem. Dit wordt geforward door middel van frames en dat werkt niet. Ik weet niet of dit komt omdat ik bij mydns dit sub domein had gecreeerd (is inmiddels verwijderd) en dat het automatisch wordt verbeterd of dat er toch iets verkeerd ingesteld staat.
Pagina: 1