Toon posts:

SoundblasterLive! 1024 loopt na een tijdje vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allow ik heb al een hele tijd problemen met mn soundblasterlive! 1024. Ik heb win98 geinstalleerd en na een tijd spelen , msn-en, muziek make etc looptie gewoon vast :(. Ik heb al allerlei drivers geprobeerd , jah zelfs 12x windows opnieuw geinstalleerd , waaronder winXP maar zelfs dat helpt niet. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen ik ben ten einde raad en overweeg zelfs een Audigy kaart te kopen, omdat ik denk datie misschien kapot is.

Als iemand dit probleem ook heeft of mij kan helpen, stuur please naar dit adres : r_meeldijk@hotmail.com.

ps: ik kijk hier nl. bijna nooit.

Verwijderd

ik heb nergens last van, maar ik zal hem maar terug inruilen als ik jouw was als dat nog kan dan

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Ik zou hier maar wel kijken anders heeft het geen zin!

je kan is gewoon de live 5.1 drivers installeren in plaats van de 1024 driver verschil ken ik niet weet wel dat het allemaal nog werkt zoals het moet hiero.

Je zou is kunnen kijken in apparaatbeheer of er een conflict is tussen een onboard geluidskaart? weenie welk moederbord je hebt?

Misschien is het posten van je system spec ook wel makkelijk!

* Interstice heeft er nog even de spelvouwten uitgehaalt :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BeaM-R

Powerrrrr

Probeer hem eens in een ander pci slot te stoppen. Heb er zelf ook vaak problemen mee gehad. En nog weleens als ik er nieuwe hardware bijzet of uithaal. En zoals mijn voorganger al zei, kijk oftie geen conflict geeft met andere hardware (irq sharing)
Suc6!

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

het kan ook zo zijn dat je kaartje te dicht bij een koeler zit dan willie nog wel eens gaan storen of vast lopen ofzo. en je moet wel aangeven wat je specs zijn en als je ook onboard audio heb dan moet je die uitzetten in je bios anders gaatie heel vaag doen!!>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ey ik geloof dat ik nu nergens meer last van heb. Hartelijk dank voor jullie snelle hulp! Het lag waarschijnlijk aan de PCI slot waarin hij zat. Ik geloof niet dat er een irq fout was, maar ik twijfel toch aan de PCI of hij misschien niet kapot was.

Ook heb ik in de Bios de Onboard soundblaster en de legacy audio uitgeschakeld, wat misschien ook wel geholpen heeft.

De geluidskaart zat niet te dichtbij de ventilator, want dan zou die ook moeten storen als ik de grote Personal ventilator naast mijn computer *D inschakelde. En dat was niet het geval.

Nogmaals veel dank en ik hoop dat er nu geen problemen meer optreden met mijn computer.
Pagina: 1