van de retail soundblaster live (er zijn 14 versies in de omloop en ik bedoel de genen allemaal behalve met livedrive I of II) hebben een digitale uitgang op de kaart. Dezes uitgang is coaxiaal, de meeste minidiscs hebben 3 soorten ingangen:
- anoloog
- optisch, (TOSLINK) dus via glasvezel
- digitaal
Bij je minidisc recorder zit er standaard al een glasvezel kabeltje bij (TOSLINK connector), helaas kan deze niet rechtstreeks op de SB Live aangesloten worden. Hiervoor heb je een convertor nodig van coaxiaal naar optisch, deze is oa bij conrad te bestellen voor 20,-
Radio Piet in arnhem had hier nog nooit van gehoord en ze snapten ook niet wat ik bedoelde, ze dachten dat ik wel met een standaard snoertje met aan beide kanten een 3,5 inch jack, kon opnemen met de digitale ingang op me md en digitale uitgang van me live. Jammer niet dus

ballenzaak...
Zon omzetter van digitale signalen naar optische (licht dus) kun je ook zelf maken met een LED en bijbehorend aan sluit materiaal, het makkelijkst is om gewoon het bouwpakketje bij conrad te halen. Moet je wel zelf in elkaar solderen maar dat is een eitje.
Kijk ook eens op:
www.minidisc.org