SBlive naar Minidisc

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Heej hoi,

ik las laatst dat je van je live naar minidisc kon opnemen via een speciaal boxje ofzoiets..

nu heb ik ffkes op searchgot en op conrad gezocht, maar ik kan nergens zo'n dingetje vinden, hoe heet zo'n bakkie?

heel erg bedankt :p

doei doei

Verwijderd

Bakkie?

Wat bedoel je precies? Volgens mij heb je niet meer nodig dan een snoertje of een optisch SPDIF kabeltje (afhankelijk van de beschikbare ins en outs van je MD-deck).

LB

Verwijderd

het kan als je een soundblaster live platinum hebt want die heeft een speciale digitale uitgang
het kan anders ook wel maar de kwaliteit is niet zo best

Verwijderd

van de retail soundblaster live (er zijn 14 versies in de omloop en ik bedoel de genen allemaal behalve met livedrive I of II) hebben een digitale uitgang op de kaart. Dezes uitgang is coaxiaal, de meeste minidiscs hebben 3 soorten ingangen:
- anoloog
- optisch, (TOSLINK) dus via glasvezel
- digitaal

Bij je minidisc recorder zit er standaard al een glasvezel kabeltje bij (TOSLINK connector), helaas kan deze niet rechtstreeks op de SB Live aangesloten worden. Hiervoor heb je een convertor nodig van coaxiaal naar optisch, deze is oa bij conrad te bestellen voor 20,-
Radio Piet in arnhem had hier nog nooit van gehoord en ze snapten ook niet wat ik bedoelde, ze dachten dat ik wel met een standaard snoertje met aan beide kanten een 3,5 inch jack, kon opnemen met de digitale ingang op me md en digitale uitgang van me live. Jammer niet dus :) ballenzaak...

Zon omzetter van digitale signalen naar optische (licht dus) kun je ook zelf maken met een LED en bijbehorend aan sluit materiaal, het makkelijkst is om gewoon het bouwpakketje bij conrad te halen. Moet je wel zelf in elkaar solderen maar dat is een eitje.

Kijk ook eens op: www.minidisc.org

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb gister de MZ-R90 gekocht! Echt mooi ding man... :P

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ok, Jaws, dit is wat ik opmaak uit jouw verhaal. Er zit (als het de goede versie is) een coaxiale uitgang op z'n Live, en er zit (bij mij in ieder geval wel) een coaxiale ingang op z'n minidisc. Waarom heb je dan nog een bouwpakket nodig om de optische ingang te gebruiken?

Jag
Pagina: 1