Toon posts:

Wat maakt iemand uniek?

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat nou precies iemand uniek maakt.
Voor de wet is het volgens mij je paspoort of je vingerafdruk. Maar die dingen kun je allemaal namaken. Toch weet iedereen wie ik ben, ook al loop ik rond met 2 paspoorten.

Zelf denk ik dat je zou moeten kijken naar iemands persoonlijkheid of hersenpatronen of een combinatie van dat alles.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

DNA komt aardig in de buurt.... Vrij uniek.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Je bent een hele knappe jongen als je een vingerafdruk-herkenner of irisscan nept.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 17:33 schreef Merely het volgende:
DNA komt aardig in de buurt.... Vrij uniek.
Klopt, maar nu iedereen vrolijk aan het klonen slaat zullen er straks mensen zijn met precies hetzelfde DNA.
Op woensdag 02 januari 2002 17:33 schreef Fused het volgende:
Je bent een hele knappe jongen als je een vingerafdruk-herkenner of irisscan nept.
Als je iemand kloont dan heeft zijn kloon :) dezelfde vingerafdrukken en ogen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op woensdag 02 januari 2002 17:32 schreef Melkor het volgende:
Zelf denk ik dat je zou moeten kijken naar iemands persoonlijkheid of hersenpatronen of een combinatie van dat alles.
Bij klonen zou dit dus ook hetzelfde zijn, ander zou het geen klonen heten... ;)

p.s. je persoonlijkheid is geen absoluut kenmerk, die is namelijk relatief.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

DNA, Sociale omgeving........intelligentie ga maar door.......

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 20:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ja maar een kloon is altijd hetzelfde, dus kun je niet uniek zijn :+

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Melkor schreef:
Als je iemand kloont dan heeft zijn kloon :) dezelfde vingerafdrukken en ogen.
Niet waar. Vingerafdrukken worden niet volledig door je genen bepaald; tijdens de ontwikkeling kunnen allerlei toevalligheden voor net iets andere vormen zorgen. Eeneiige tweelingen zijn klonen en toch hebben ze ongelijke vingerafdrukken.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 02 januari 2002 18:27 schreef Fused het volgende:

[..]

Niet waar. ....
Eeneiige tweelingen zijn klonen en toch hebben ze ongelijke vingerafdrukken.
En wel identiek DNA. :)

Vingerafdruk + irisscan is voldoende. Maar puur technisch gezien is ieder mens uniek.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:27 schreef Fused het volgende:

[..]

Niet waar. Vingerafdrukken worden niet volledig door je genen bepaald; tijdens de ontwikkeling kunnen allerlei toevalligheden voor net iets andere vormen zorgen. Eeneiige tweelingen zijn klonen en toch hebben ze ongelijke vingerafdrukken.
Niet waar een eeneiige tweeling heeft geen identiek DNA, de natuur maakt namelijk foutjes in het coderen van de DNA strengen.

Verder is het toch niet alleen het DNA die de mens uniek maakt maar ook de persoonlijkheid.

Een kloon in Europa geboren en gedogen zal andere opvattingen hebben dan één die leeft in Amerika.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

pikachuf schreef:
Niet waar een eeneiige tweeling heeft geen identiek DNA,
Dat zei ik ook niet, dat was ecteinascidin.
de natuur maakt namelijk foutjes in het coderen van de DNA strengen.
Tussen eeneiige tweelingen zijn de verschillen die daardoor ontstaan zo klein dat ze nauwelijks aantoonbaar zijn.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

wat bedoelt de topicstarter met uniek? bedoelt hij geestelijk uniek? of fysiek (puur technisch) uniek? of beide?
T zou duidelijkheid scheppen in de discussie :?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:51 schreef Mystikal_Me het volgende:
wat bedoelt de topicstarter met uniek? bedoelt hij geestelijk uniek? of fysiek (puur technisch) uniek? of beide?
T zou duidelijkheid scheppen in de discussie :?
er is maar een uniek

Verwijderd

Topicstarter
Met uniek bedoel ik dat je zonder twijfel onderscheiden kan worden van andere mensen. Dus dat er geen discussie mogelijk is over het feit dat jij bent wie je bent en niet iemand anders.

Eén ding dat zeker uniek is aan iemand is de plaats waar hij/zij zich bevind. Niemand kan tegelijkertijd op dezelfde plaats aanwezig zijn dan iemand anders.

Ik vraag me dus af welke (combinatie van) factoren iemand uniek maken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

DNA is ook nog steeds 1 op een miljard....

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn iets van 5 miljard mensen. Dus iedereen heeft dan ongeveer 4 exacte kopiën rondlopen. Bijna uniek is niet uniek.

Verwijderd

Iets wat een mens pas echt uniek maakt is zijn bewustzijn en zijn karakter en daar bedoel ik mee :omgang met mensen, gevoelens,denkvermogen, en nog wat dingen
overigens denk ik niet dat een kloon van jezelf de zelfde eigenschappen zal hebben als die van jou (qua karakterestieke eigenschappen dan) Dat hangt af van de omgeving waar je opgroeid, de mensen waar je mee om gaat of bent gegaan en de verschillende ervaringen die je op doet. Zodoende krijg je 2 identieke personen die dezelfde DNA bezitten maar qua karakter en denkcapaciteit heel verschillend zijn van elkaar

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 00:02 schreef Wekkel het volgende:
DNA is ook nog steeds 1 op een miljard....
Dan zou ik wel eens willen weten waar je dat cijfer vandaan hebt.

DNA is zelfs niet bij eeneiige tweelingen identiek, maar wel heel gering verschillend.

Verder zullen zelfs 2 "klonen" of "identiekelingen" uit het zelfde gezin er andere ideeën op nahouden, net hetzelfde bij tweelingen.

Conclusie: als je de persoon goed kent dan zal je idd altijd zien dat het die persoon is. Want die persoon is uniek in zijn gedragingen,... Natuurlijk als je de persoon niet goed kent en op het uiterlijk moet afgaan is het anders gesteld, dan zal je het moeilijk krijgen om twee personen te onderscheiden van elkaar. => dus bij klonen & tweelingen hé.

Dus net zoals velen reedes zeiden: zelfs al is het uiterlijk anders, het karakter, de gedragingen in bepaalde situaties enz... zijn anders, soms niet veel maar toch.

Verwijderd

Iedereen is uniek omdat niemand hetzelfde is. Ieder deeltje of celletje van iemand is weer helemaal anders dan van iemand anders zeg maar. Nou snap je het toch hopelijk wel he.

Verwijderd

Ja, en niet alleen de cellen zijn anders. Ook je ervaringen van het leven zijn anders dan alle andere mensen. En je persoonlijkheid is anders dan die van alle andere mensen.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 17:50 schreef marcelvdpol het volgende:
Ja, en niet alleen de cellen zijn anders. Ook je ervaringen van het leven zijn anders dan alle andere mensen. En je persoonlijkheid is anders dan die van alle andere mensen.
Zo is het maar net!!! :)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je genotype (DNA)
Je fenotype (Externe invoelden)
Je geest

Dit laatste is puur wat ik geloof.
Dit zou dus betekenen dat 2 gekloonde personen, die in dezelfde omgeving opgroeien en met dezelfde mensen omgaan toch niet hetzelfde karakter hoeven te hebben.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

iemand hier op het forum had een mooie quote

every human is the same, it's only the words that blablabla them apart
Pagina: 1