Toon posts:

Video bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een video bewerkingskaart,ik moet mijn DV-video camera erop aan kunnen sluiten. Is de Matrox G400 Marvel TV wat??
Advies graag........

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

Jag

Je kan dit denk ik beter in Videoplanken posten, maar misschien dat er iemand langskomt die er ook wat vanaf weet. Ik niet in ieder geval, sorry.

Jag

• A3-D
  • Laatst online: 10-03 18:23
Lijkt mij een prima forum om deze vraag te posten! Ik ben zelf een enthousiast Pinnacle DV500 gebruiker. Een aanrader als je analoog en digitaal wil gaan bewerken. Als je alleen digitaal wilt gaan bewerken is om te starten de Studio DV een hele leuke kaart (zowel prijstechnisch als gebruikersvriendelijkheid).

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De Marvel is een zeer aardige kaart voor het bewerken van video. Makkelijke aansluitingsbox en riante beeldkwaliteit. Opname in MJPEG formaat, geen realtime MPEG, da's jammer. Helaas maar 16 Mb en geen 32 Mb, dat maakt de in mijn ogen toch al niet fantastische 3d prestatie niet beter, 32 bit is niet echt lekker te draaien. Nadeel is de prijs, een Pinnacle is echter ook niet goedkoop. Enigste echte nadeel van de Marvel vind ik de TV tuner software. Geen stappen van 1 in het zenderopzoeken, alleen maar automatische tunerinstelling, die bijzonder weinig zenders vindt. Die valt alleen maar goed in te stellen, door het maken van een eigen .reg file, editen met Hexadecimaleneditor om je frequenties van zenders handmatig in te voeren en dat dus in je Windows register in te voeren. Erg omslachtig en slecht van Matrox, grote fout!!
Marvel is wel allen maar analoog invoeren, dat kan een Pinnacle beter.

• A3-D
  • Laatst online: 10-03 18:23
Vergeet nog ff te vragen of je een DV in/uit op je camera hebt zitten...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
De camera heeft alleen DV OUT..
Maakt dit wat uit verder..

Verwijderd

Op zaterdag 01 juli 2000 16:32 schreef Hansie V het volgende:
De camera heeft alleen DV OUT..<BR>Maakt dit wat uit verder..
Ja dit maakt zeker wat uit,want met dv-out kan je het wel naar je computer sturen, en bewerken.
Maar je hebt dv-in nodig om het beeld vanaf je computer weer op te nemen op je camera.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
Als er zo'n IEE1394 aansluiting op die camera zit kun je toch een Dynalink IEE1394 firewire kaartje nemen voor 130 piek ofzo.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Ja, maar als hij het wil gaan bewerken zal het wel handig zijn als er ook (goede) software bij zit :)

• MaxxMark
  • Laatst online: 18:02

MaxxMark

HT is Tof!

hmmm was er niet iets zoald de DV widget???
dat is zon geval voor videocameras met DV out om ook de DV-IN te activeren!

Zoiets las ik ion de PCM! De DV-IN was namelijk gedeactiveerd om zo de kosten van het apparaat "laag" te houden! omdat DV-IN qua import kosten zo veel zou schelen in prijs! daarom hebben ze er voor gekozen het softwarematig te disabelen! misschien een goed idee om hier es naar te informeren voor jou geval :) Het ding kost wel wat! maar met DV-In heb je toch een redelijke aanwinst :P

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

[kwijlmode]

Ik loop nu stage op de DV afdeling van Cameo Media (van SBS enzo).. Daar hebben ze echt mooie editing spullen. AVID systemen met alles erop en eraan..
Das echt om te :9~, maar helaas voor de gemiddelde consument vrijwel onbetaalbaar :(

[/kwijlmode ;)]

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 01:27 schreef MaxxMark het volgende:
hmmm was er niet iets zoald de DV widget???
dat is zon geval voor videocameras met DV out om ook de DV-IN te activeren!

Zoiets las ik ion de PCM! De DV-IN was namelijk gedeactiveerd om zo de kosten van het apparaat "laag" te houden! omdat DV-IN qua import kosten zo veel zou schelen in prijs! daarom hebben ze er voor gekozen het softwarematig te disabelen! misschien een goed idee om hier es naar te informeren voor jou geval :) Het ding kost wel wat! maar met DV-In heb je toch een redelijke aanwinst :P
Niet alle camera's willen hier mee werken.
Dus let er wel even op welk type je neemt

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
De miro DV plus is wel een goede kaart. Die ga ik binnenkort ook kopen voor (nou ja eigenlijk m'n ouders, maar hij komt in mijn computer:))

Hier kun je er meer over vinden:
www.pinnaclesys.de/du/frameset.asp?type_id=4
Pagina: 1