[PHP] Includes in Layers

Pagina: 1
Acties:

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 13:58

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Ik maak gebruik van PHP-includes in een pagina opgebouwd in layers. De includes staan in "hidden layers" die door mouse-overs worden geactiveerd. Deze includes gebruik ik omdat de meeste afbeeldingen blijven staan bij een vervolgpagina en alleen de content veranderd.

Dit werkt perfect alleen worden de layers + alle includes geladen bij het inladen van de indexpagina. Dit wordt dus heel zwaar.

Is het mogelijk om... hidden layers niet in te laden?
Of op een andere manier includes te gebruiken zonder dat alle content ingeladen wordt?

Dank...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Misschien met JavaScript stuff inladen?
Een frame spawnen en daar dan een PHP in laden en dan de HTML source eruit plukken en in je layer gooien.

Uhm of een IFRAME als je IE gebruikt(die's uitgebreider).

Verwijderd

doe iets als
code:
1
2
3
<div layers stuff hidden>
<? include("layer1.php"); ?>
</div>

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 13:58

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
<div layers stuff hidden>
<? include("layer1.php"); ?>
</div>
das een include ja.. :)

probleem is dat deze direct met de hiddenlayer meegeladen wordt.

Iframe is lastig met een site compleet in layers, en werkt niet in netscape

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op woensdag 02 januari 2002 17:06 schreef BertV het volgende:
Ik maak gebruik van PHP-includes in een pagina opgebouwd in layers. De includes staan in "hidden layers" die door mouse-overs worden geactiveerd. Deze includes gebruik ik omdat de meeste afbeeldingen blijven staan bij een vervolgpagina en alleen de content veranderd.

Dit werkt perfect alleen worden de layers + alle includes geladen bij het inladen van de indexpagina. Dit wordt dus heel zwaar.

Is het mogelijk om... hidden layers niet in te laden?
Of op een andere manier includes te gebruiken zonder dat alle content ingeladen wordt?

Dank...
Je moet zorgen dat je alleen de inhoud verandert die moet veranderen. Dat kan onder andere met frames, maar dat kan beter nog met dynamische content in JavaScript.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz