Zelda voor de SNES ruled!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
vannacht van 23:00 tot 05:00 zelda zitten spelen.. jezus was een koel spel.. ben weer net zo fanatiek bezig als jaren terug...

is zelda voor de N64 net zo koel? zijn er mensen die ze beiden hebben gespeeld (SNES & N64)?? Is de N64 versie gaver (afgezien van de graphics dan)? Dezelfde spanning en plezier?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is niet net zo cewl maar hij komt wel dicht in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Ik vond het toen in die tijd zeker erg goed. Een classic voor de SNES :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Wees wel slim en neem "Ocarina of time" voor de N64... die komt idd heel dicht in de buurt bij "A link to the past". Persoonlijk vind ik "Majora's mask" minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja in majora;s mask zat k heel snel vast, zal wel aan mij liggen maar tog vond ik um minder omdat bij zelda majota's mask moest je veel meer rondlopen en zoeken naar allerlei dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ocarina of Time is inderdaad wel leuk, maar ik vind de gameplay zoals op de SNES (en op de gameboy) toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ja, ruig spel.

Ik had een NES en kocht in plaats van een SNES destijds een PC, en speelde een jaar terug alsnog A link To The Past op een emu :)

Maar eigenlijk vind ik RPG's als Final Fantasy VI (SNES) net iets leuker qua gameplay.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze allebei gespeeld op de N64 en de Snes en ik vind het allebei zeer leuken spellen......vindt het gewoon jammer dat ik ze uitgespeeld heb :P

Het is ook niet te makkelijk en ook niet al te moeilijk en dat is ook weer een plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Op woensdag 02 januari 2002 17:38 schreef RedTop het volgende:
Wees wel slim en neem "Ocarina of time" voor de N64... die komt idd heel dicht in de buurt bij "A link to the past". Persoonlijk vind ik "Majora's mask" minder...
I copy that! Verder vond ik beide NES versies ook errug gaaf!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja van de nes die had ook.
Die zelda is ook heel gaaf en heb ik ook uitgespeeld...alleen is die NES overleden .
Maar daar voor heb je emulators natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Zelda, al link to the past heet ie toch op de SNES? :)
vet heftig spel, heb ook Ocarina of Time gespeeld.
Mijn god, ik was nog verslaafder aan dat spel dan aan "A link tot the past" :P

Spanning --> 10
Plezier --> 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 14:29
Op woensdag 02 januari 2002 18:36 schreef Captain Pervert het volgende:
Ja, ruig spel.

Ik had een NES en kocht in plaats van een SNES destijds een PC, en speelde een jaar terug alsnog A link To The Past op een emu :)

Maar eigenlijk vind ik RPG's als Final Fantasy VI (SNES) net iets leuker qua gameplay.
JAh vid ik ook, zit iets meer actie in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:36 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

JAh vid ik ook, zit iets meer actie in verwerkt.
maar het verhaal en personage etc. etc. kan in tijden niet tegen zelda op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A Link to the Past is idd erug cool... Ocarina of Time raad ik je aan voor op de N64, leuke verhaallijn die niet gaat vervelen, en supermooi gemaakt vind ik nog steeds..

Majora's Mask vind k (net zoals de rest hier :P) geen aanrader, ik heb 'em zelf ook, maar het gaat echt irriteren als je een bepaalde lokatie van top tot teen moet onderzoeken om verder te kunnen. Bij de Ocarina of Time is dat ook wel, maar toch in mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Op woensdag 02 januari 2002 19:48 schreef Richard95 het volgende:
owja van de nes die had ook.
Die zelda is ook heel gaaf en heb ik ook uitgespeeld...alleen is die NES overleden .
Maar daar voor heb je emulators natuurlijk
Weet je... in Japan wordt die ouwe bak weer geproduceerd hoorde ik. Er was weer vraag naar old-skool gaming omdat men 3D zat was. 3D wist niet te bieden wat mensen vaak zoeken in spellen... simple fun. :)

Ik zal eens zoeken of het waar is... wel een coole gedachte overigens... de NES die winnaar wordt in de nieuwe console wars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
hehe zelda is cool .was wel leuk toen ik ocarina of time in me n64 gooide en de zelfde muziekjes tegenkwam.. had ik niet verw8.. maar spel is zeker cool. majora's mask is iets minder maar als je rondloopt en je hebt ocarina.. al uit gespeeld heb je echt het gevoel van: hej hier ben ik al es geweest.. waar was dat ook alweer? ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig.. ik ben vandaag weer begonnen met DKC 2 voor de snes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:28

Da_RoNiN

Oclama?

Snes a link to the past , das pas een van de spellen die de Snes naar eenzame hoogte hadden gebracht.

Homage To Link.

ps de delen die daarop volgde kwamen nog niet in de buurt van dit masterpiece.

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda = koel. :P
A link to the past is nog steeds mijn persoonlijke favoriet van alle Zelda's. Het spel had een ongeloofelijk goed verhaal :) , goed uitgewerkte gameplay :9 en was heel verslavend :D .
Toen ik het uitspeelde vond ik het echt gewoon jammer! ;(

Maar gelukkig komen er steeds weer nieuwe zelda games uit!
Ocarina of time is ook heel erg :9~ !

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe zelda word met dat "cel-shading gedoe..." :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda roels zwaar! altijd al een mooi spel gevonden :9

Oh jah... wat vinden jullie van mn Winamp ? :Y)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/ESHTTSHHEHE

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 08:53 schreef DooM_DonuT het volgende:

[afbeelding]

Hij is o'l style. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 04 januari 2002 08:53 schreef DooM_DonuT het volgende:

[afbeelding]

W00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op woensdag 02 januari 2002 21:40 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

maar het verhaal en personage etc. etc. kan in tijden niet tegen zelda op!
Mja, ik vind het net andersom :)
Zelda is leuk, maar het verhaal mist een beetje, red de prinses, en bij Orcarina of Time was het verhaal wel heel erg afwezig (of ik moet er overheen gekeken hebben :+ )

Neemt niet weg dat ik de volgende Zelda voor de GBA wel koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN

Da_RoNiN

Oclama?

Kijk zelda was niet alleen de princes redden , maar ook dat zwaard wat in die bossen lag (naam vergeten) je moest de 3 delen van triangle (toch ?) vinden en dan pas kon je het zwaard eruit halen , die weer de toegang gaf naar de darkworld. :7
Ja een princesje redden is nog een hele opgaven >:)

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Je bedoelt het Master Sword en de Triforce. ;)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN

Da_RoNiN

Oclama?

Je haalt me de woorden uit mn mond :D

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik vind het net andersom
Zelda is leuk, maar het verhaal mist een beetje, red de prinses, en bij Orcarina of Time was het verhaal wel heel erg afwezig (of ik moet er overheen gekeken hebben)
Verhaal LttP:

Zelda is gekidnapped en telepatisch zegt ze tegen Link dat ze opgesloten zit in de kerkers van Hyrule Castle. Link red haar en zij legt uit wat er is gebeurd.

Je moet drie pendants halen (Courage, wisdom, power). Dan kan je het legendarische master zwaard ophalen uit de lost woods. In de darkworld moet je de zeven wijze mannen bevrijden die opgesloten zitten in kristallen. Versla Ganon en de prinses + triforce is gered.

Vergelijk dit met OoT dan vind ik persoonlijk dat OoT beter in elkaar zit.

Link krijgt een nachtmerrie. Hij staat voor een kasteel en ziet een vrouwelijke krijger op een paard met een meisje die achterop zit wegrijden die achtervolgt wordt door een, in donkere geklede, man op paard. Link schrikt wakker door een fee die hem verteld dat hij is geroepen door de Deku tree. Link krijgt een eigen fee, genaamd Navi en hij gaat op pad om 3 sprirituele stenen (Kokiri's Emerald, Goron's ruby, Zora's sapphire) te zoeken zodat hij toegang krijgt de temple of time te kunnen betreden en de master sword te kunnen bemachtigen.

Ondertussen kwam Ganondorf er al snel achter dat hij de sleutel was tot de Sacred Realm dus hij liet Link zijn gang gaan (hij kon hem al doden toen Link zijn droom werkelijkheid werd). Link opende de poort naar de Sacred Realm maar werd opgewacht door Ganondorf die vervolgens de triforce of power pakte. Hij sloot de 6 sages op, 1 sage ontsnapte en die sloot Link's geest op voor zeven jaar.

Vervolgens pak je de master sword en je gaat 7 jaar verder in de toekomst (als kind kan je moeilijk wat uitrichten tegen de grote Ganondorf). Hyrule is één grote puinhoop geworden. Dan verschijnt Sheik, die uitlegt wat er aan de hand is.

de enige manier om alles weer zoals vroeger te maken is door alle 6 sages te redden, Ganon verslaan en de triforce of power terugbrengen.

Dit is het verhaal dan in grote lijnen, verhaal van OoT zit gewoon zo goed in elkaar met goede cutscenes. Het is niet alleen maar Red prinses maar er komt veel meer bij te kijken.

Tijdens het spelen wordt veel meer duidelijk, hoe komt het dat je als een Kokiri bent opgegroeid? Wie is de mysterieuze Sheik? Het spel heeft gewoon zo'n goede sfeer, geweldig!

Enige nadeel: Spel is te makkelijk, LttP was véél moeilijker (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

lttp da was toch die gouden cartridge he? :D (wordt weemoedig) oooow wat heeft me dat een schooltijd gekost toendertijd. Prima spel! Toendertijd had ik er maar twee, zelda (die gouwe) en mario 2. Dat waren nog is tijden, ik kan nog die klere deuntjes uit mn hoofd zingen hehe. Heeft iemand ze niet op mp3 ofzo btw?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 11:15 schreef FanToom het volgende:
lttp da was toch die gouden cartridge he? :D (wordt weemoedig) oooow wat heeft me dat een schooltijd gekost toendertijd. Prima spel! Toendertijd had ik er maar twee, zelda (die gouwe) en mario 2. Dat waren nog is tijden, ik kan nog die klere deuntjes uit mn hoofd zingen hehe. Heeft iemand ze niet op mp3 ofzo btw?
Volgens mij haal je 2 Zelda's door elkaar. De zelda waar jij het over hebt met de goude cartridge is voor de NES.
LttP (of Link to the Past) is voor de SNES.

Maar dat neemt niet weg dat ook de eerste Zelda inderdaad heel wat schooltijd heeft gekost :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Met Zelda 1 had je ook nog een 2de veel moeilijkere quest. Dat was ECHT een uitdaging. Als je hem hebt uitgehaald, of als je je character Zelda noemt kan je daaraan beginnen. Jammer dat zoiets niet in de andere Zelda games zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ja zo valt er natuurlijk weinig meer te beleven :(

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/jannemandevries/Zelda1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/jannemandevries/Zelda2.jpg

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 17:03 schreef axis het volgende:
vannacht van 23:00 tot 05:00 zelda zitten spelen.. jezus was een koel spel.. ben weer net zo fanatiek bezig als jaren terug...

is zelda voor de N64 net zo koel? zijn er mensen die ze beiden hebben gespeeld (SNES & N64)?? Is de N64 versie gaver (afgezien van de graphics dan)? Dezelfde spanning en plezier?
100% met je eens, beste Zelda spel ooit, die n64 crap kan er nieteens bijkomen.
Echt een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb.
/me denkt dat hij s'avonds zijn SNES eens gaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
die eerste Zelda op de GameBoy is ook erg vet, Link's Awakening ofzo
Pagina: 1