"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
nou,Op woensdag 02 januari 2002 17:05 schreef Nielsz het volgende:
Ej dat is best handig
En dan pakt hij alleen de variabeles die jij hebt gedefinieerd?
iets meer dan dat(ook info over je os ed.) maar ook weer een heel stuk minder dan wat phpinfo() uitspuugt.
het kan soms een boel schelen wat betreft dat oeverloze geprint van je vars als je er ff niet uitkomt,
en deze functie print dus ook je complete arrays dus daar hoef je ook niet handmatig een hele list/each functie voor te schrijven.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Hmmz, bij mij (php 4.0.6) alleen de klasse variabelen van de classes die ik in mn script gebruik.. (user, database, document)Op donderdag 03 januari 2002 01:05 schreef GiLuX het volgende:
nou,
iets meer dan dat(ook info over je os ed.) maar ook weer een heel stuk minder dan wat phpinfo() uitspuugt.
On track
duz?Op donderdag 03 januari 2002 01:44 schreef WouZz het volgende:
[..]
Hmmz, bij mij (php 4.0.6) alleen de klasse variabelen van de classes die ik in mn script gebruik.. (user, database, document)
als je ze niet ziet bestaan ze dus niet,
handig lijkt me.
verder is var_dump() ook handig,
om te zien van welk type je vars zijn, is verder nagenoeg gelijk aan print_r.
Hmmz, ik zie nu dat get_defined_vars() alleen de variabelen teruggeeft die op die plek bereikbaar zijn, dus in een functie alleen de variabelen die in die functie gedefinieerd/bereikbaar zijn.. best logisch eigenlijk 
Ook leuk/handig om te weten toch?
On track
ah, op die fiets,Op donderdag 03 januari 2002 01:53 schreef WouZz het volgende:
Hmmz, ik zie nu dat get_defined_vars() alleen de variabelen teruggeeft die op die plek bereikbaar zijn, dus in een functie alleen de variabelen die in die functie gedefinieerd/bereikbaar zijn.. best logisch eigenlijk
je wil zeggen dat alle interne vars van je classen dus niet zichtbaar zijn.
ik niet goed begrepen.
es kijken of daariets voor bestaat.
De interne vars zijn wel zichtbaar, juist. Maar ik had get_defined_vars() in een functie gezet waarin alleen die classes als variabelen in voorkwamen, dus vandaar dat ie die alleen afdrukte, maar da's ook wel cewl
On track
Ik zoek nu alleen nog een manier om de html die in mn variabelen staat te escapen met html_special_chars(). Dus zeg maar zo:
Maar dat werkt dus niet
Zal wel uitdraaien op op zelf een print_r() maken..
Maar eerst slapie doen...
PHP:
1
2
3
4
5
| <? echo '<pre>'; html_special_chars(print_r(get_defined_vars())); echo '</pre>'; ?> |
Maar dat werkt dus niet
Zal wel uitdraaien op op zelf een print_r() maken..
Maar eerst slapie doen...
On track
zo dus denk ik: (eigen print_r maken
)
bij mij print hij dus: array
woei!
PHP:
1
2
3
4
5
| <? echo '<pre>'; print_r(htmlspecialchars(get_defined_vars())); echo '</pre>'; ?> |
bij mij print hij dus: array
woei!
If it ain't broken it doesn't have enough features
Pagina: 1