Waarom doet dat mobootje nix???

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik ben bezig met een P1 in elkaar te knutselen. Het is een oud ASUS P/1-P55T2P4 mobo. Ik heb bijna alles geprobeerd, maar dat ding doet eigenlijk nix. Als ik hem aanzet is het enige wat hij doet, alle lampjes van het toetsenbord aanzetten (blijven aanstaan, ook vaag) en de processor wordt warm. Ik krijg dus ook geen beeld (misschien herkent hij het oude ISA-videokaartje niet?). Het is misschien mogelijk dat het aan de voeding ligt. Die heb ik nl. uit een andere pc gesloopt en hij paste niet helemaal, beetje in zitten editen, maar het blauwe draadje (-12 volt) en oranje draadje (power check) zijn niet aangesloten.
Heeft iemand enig ID wat hier het probleem kan zijn? :?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
een PCI video kaart en goede AT voeding

Verwijderd

pc al eens opgestart zonder isa vga kaart?
zoja,hoor je piepjes van je bios check.

of doet je pc nog niks,dan andere voeding (at)

• eL_Jee
Op woensdag 02 januari 2002 17:00 schreef maartenb het volgende:
een PCI video kaart en goede AT voeding
Ik heb geen PCI videokaart bij de hand. Maar ik denk eigenlijk dat het probleem daar niet ligt, ik vind het nogal vaag dat die lampjes op het toetsenbord niet uitgaan.
De voeding is volgens mij ATX (zelfde als op 486, 1 rij pinnetje, 4 ground in het midden)

• eL_Jee
Op woensdag 02 januari 2002 17:03 schreef Plex_Force het volgende:
pc al eens opgestart zonder isa vga kaart?
zoja,hoor je piepjes van je bios check.

of doet je pc nog niks,dan andere voeding (at)
Jah, al geprobeerd op te starten zonder videokaart, maar geen piepjes gehoord, zal er wel aan liggen dat de pc-speaker er niet inzit :)