Kopen met oog op toekomst...

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vroeger was het leuk, kocht je een mobo voor een P2 en kon de P3 er ook op :-) Nu... kon je een duron bord kopen en met geluk daar een XP op steken. Maar daar zijn we een beetje laat voor he.

Nu vroeg ik me af wat het verstandigste is. Een stom ECS moederbord kopen en dit volgend jaar weg gooien met XP processor op Ibazar. Of een dual mobo kopen met 1 CPU en daar volgend jaar de 2 krachtigste CPU's op prikken.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Volgend jaar is nog ver weg ;)
Wie weet wat je dan allemaal krijgt.
Ik heb werkelijk waar geen idee of die nieuwe cores van AMD (Thouroughbred en Barton) ook op Socket A gaan lopen, maar ik denk van wel. Waarschijnlijk die Thoroughbred wel (Palo versie op 0.13 micron was da of zo).

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

ik zou gewoon sparen tot je geld genoeg hebt om alles te kopen wat je wil.

wil je echt dual spaar er dan ook voor
wil je volgend jaar de beste CPU, dan nu goedkoop mobo kopen en volgend jaar alles nieuw

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Volgens mij bleef AMD juist nog wel een tijdje met SocketA werken. Intel is juist degene die iedere keer van socket wisselt! FCPGA--->FCPGA2 enzenz

|Specs|

Verwijderd

Ik zou zeggen:

Koop vandaag kijk niet naar morgen, want morgen brengt altijd sneller. *D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Altijd gevaarlijk om met het oog op morgen iets te kopen. Dat je zo lang met bepaalde moederborden kon doen kan je ook alleen maar achteraf vaststellen.
Stel je koopt nu een mooi maar prijzig dual bord, wie zegt dat volgend jaar er nog CPU's zijn die daar in passen; hogere FSB, lagere spanning, geen BIOS ondersteuning etc. Zit je mooi met een duur bord + bijbehorend ram in je maag welke je nooit écht hebt kunnen gebruiken (=uitermate jammer). Koop iets wanneer je het nodig hebt en stem de onderdelen goed op elkaar af. Later er eventueel een snellere disk of videokaart in zetten is over het algemeen niet zo'n probleem, maar cpu's?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1