Toon posts:

Laatste oordeel Muizen@toetsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje na zitten denken (8> over muizen en toetsen. Misschien het handig om met zijn allen een soort semi eind oordeel op te stellen.
- Draadloos wel/niet
- Optisch in combi met draadloos
- Meerdere draadloze M&T in een kamer cq kamers dichtbij elkaar

Wat denken jullie hiervan?
Ik vind draadloos een goede oplossing voor al het gekloot met die draden en het staat ook gewoon fat. En over die vertraging, onzin. Ik heb nu ook een draadloze muis, nog nooit iets van gemerkt en ik speel graag!
Optisch zou ik graag willen hebben, en dan wel draadloos. Maar wat met de batterijen? Weer iemand wat van die muis met oplaadhouder?
Meerdere draadloze apparaten? Ik heb 2 pc's op mijn kamer, en ik zou nu ook graag de andere willen gebruiken via de ether. Heeft iemand hier arvaring mee? Werken ze op verschillende frequentie's of gaan ze met alkaar motten?

:7

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Ik vind draadloos een slechte oplossing. Het kost allemaal batterijen, das verschrikkelijk slecht voor het millieu.
Als je je draadjes een beetje geordend neerlegt kom je nooit in de knoop, en het scheelt een hoop geld (pakje duracell batterijen kost al gauw 12 piek / € 5,45)

Optisch: zeker weten.
Nooit meer de bal eruit halen om dat kreng schoon te maken, nooit meer gezeik met te zware / te lichte bal, en optisch is 666x preciezer.

(imho uiteraard - aan deze post kunnen geen rechten worden ontleend :) )

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Als je de ontvanger dicht bij de muis/toetsenbord zet, dan heb je zeker geen storing.

Verwijderd

hmm ik vind opti niet zo fine.. met gamen is bal rielekster tov optical balmuis is wat zwaarder enzo en slipped nooit dus voor mij de logitech pilot+ usb ! :)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:54
en optisch is 666x preciezer
dat is gewoon onzin !!

volgens mij is die dual optical iets van 800 dpi (en dat zou dan de beste optische muis zijn

maar ik heb een boomslang, en die is 2000 dpi..
dus die van mij is toch preciezer

• BaatZ

BaatZ

Op woensdag 02 januari 2002 16:31 schreef Skuzz het volgende:

[..]

maar ik heb een boomslang, en die is 2000 dpi..
dus die van mij is toch preciezer
niet iedereen heeft een boomslang...

Verwijderd

dual optical lijkt me ook niks beter...

dan heb je gewoon 2 sensors 1 voor de x as en 1 voor de y as zeg maar.. en dat moet dus een keer zo effectief zijn..

• Bramster
Op woensdag 02 januari 2002 16:33 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

niet iedereen heeft een boomslang...
ok...maar dan nog, alleen volgens mij zijn alleen die dual opticals 800 dpi, en de rest is gewoon 300 of 400 dpi (hetzelfde als een balmuisje dus)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Draadloos is makkelijk maar hoeft niet per se. Laat ze eerst de standaard draadjes maar eens 50 cm langer maken.

• BaatZ

BaatZ

dan heb je alsnog het gemak van het balletje nooit meer hoeven te schhonmaken (dat lensje hoef je echt nooooit te poetsen heb ik in 2 jaar niet gedaan) en het beweegt lekker licht en altijd even regelmatig, komt nog bij dat je geen muismat nodig hebt.

maar iedereen moet natuurlijk gebruiken wat ie zelf fijn vindt :7

• Bramster
Op woensdag 02 januari 2002 16:36 schreef KillerAce_NL het volgende:
Draadloos is makkelijk maar hoeft niet per se. Laat ze eerst de standaard draadjes maar eens 50 cm langer maken.
eheh, de kabel van de boomslang is wel lang genoeg, alleen hij is totaal niet flexibel, kan klote zijn als die ergens achter blijft hangen

• Bramster
Op woensdag 02 januari 2002 16:37 schreef Mad-Cow het volgende:
dan heb je alsnog het gemak van het balletje nooit meer hoeven te schhonmaken (dat lensje hoef je echt nooooit te poetsen heb ik in 2 jaar niet gedaan) en het beweegt lekker licht en altijd even regelmatig, komt nog bij dat je geen muismat nodig hebt.

maar iedereen moet natuurlijk gebruiken wat ie zelf fijn vindt :7
een muismat is toch niet alleen voor zodat de bal betere grip heeft, de muis zelf moet ook lekker glijden

Verwijderd

dual optical : the Dual Optical uses two 800 dpi sensors = 1600 dpi of precision

• Bramster
Op woensdag 02 januari 2002 16:39 schreef ThaPimP het volgende:
dual optical : the Dual Optical uses two 800 dpi sensors = 1600 dpi of precision
ok, is al wat beter...maar jah....2000 is toch nog steeds beter...

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:42 schreef Skuzz het volgende:

[..]

en duurder... heb hem eerlijk gezegd nog nooit in mijn handen gehad, die boomslang dan..... maar of je die 400 dpi nog merkt?

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 16:42 schreef Skuzz het volgende:

[..]

En jij merkt verschil tussen 1600 DPI en 2000 DPI ?

Verwijderd

ik heb een draadlose muis van logitech (cordless mouseman wheel) en een razer boomslang muis
ik vind die razer beter en die gebruik ik ook alleen nog.
ligt beter in de hand. maar heeft wel een nadeel zit een draad aan :+

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:49 schreef zenixer het volgende:
ik heb een draadlose muis van logitech (cordless mouseman wheel) en een razer boomslang muis
ik vind die razer beter en die gebruik ik ook alleen nog.
ligt beter in de hand. maar heeft wel een nadeel zit een draad aan :+
tja das wel ff appels met peren verglijken :)

• Bramster
de boomslang is gewoon superfijn voor te gamen, maar voor in windhoos gebruik ik nog steeds mijn ouwe trouwe trackman marble, eheh

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik weet nie hoe iedereen erbij komt, maar 2 sensoren is niet gelijk aan 2x de resolutie !
Het is zoals bvb 800dpi, maar preciezer dan de andere 800dpi, omdat de muis 2 beelden krijgt te verwerken en hierdoor beter bestand is tegen snelle bewegingen. Plus het feit nog dat die ene sensor alleen als doel heeft stotteren met snelle bewegingen tegen te gaan.

En als je veel FPS games speelt, simpel: koop een Razer Boomslang. Met bal is nog altijd het meest "relaxte" om mee te spelen.

Oh ja, het is mogelijk 2 draadloze muizen van Logitech op 1 PC te gebruiken. Mij is het gelukt en het werkt zo goed als vlekkeloos.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik zie het probleem van die draadjes niet zo.
Ik loop nu eenmaal niet de hele dag met mn muis door mn kamer ofzo.
Muis en keyboard liggen gewoon netjes op het buro en van de draadjes die eraan zitten heb ik absoluut geen last.
Ik heb trouwens een Pilot optical wheelmouse en een corded deluxe access keyboard van logitech en dus beide met draad.
Scheelt geld en batterijen.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
battarijen is echt geen probleem als er een docking station hebt. er zitten oplaadbare battarijen in me muis en een docking station waar je muis in gaat en hij laad weer op :D
Pagina: 1