Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Gebruik je wel de laatste drivers, misschien dat het daaraan ligt.
Jag
Jag
Dat is het probleem niet denk... Laatste drivers van creative zijn alleen van 13-4-99 en ik heb geen nieuwere kunnen vinden.. die gene die dat doet mag gaarne ff linkje plaatsenhieronder : )
(wel bedankt voor de snelle reactie)
(wel bedankt voor de snelle reactie)
Ik heb daarvandaan die oude driver gedownload.. Weet iemand waarop dat German versie ding opslaat ... waarom brengen ze zo'n nieuwe niet ook voor de uk verion ??
Het ligt in ieder geval niet aan je geluidskaart. Zelf een sb128pci en een sblive value, beiden geen probleem met het door elkaar gooien van van alles en nog wat, ook winamp en ICQ (dus ook geen software probleempje) Zelfs de ESS 1869 "gare" ingebakken chip op de mobo van mijn ouders hun Compaq kan dat door elkaar laten horen. Sterker nog, mijn oude ESS 1868 (1997) ISA geluidskaart doet dat al.
Hmmm, ik weet wel dat in de tijd dat ik nog een sb16 had (is kapot gegaan
), ik nieuwe drivers heb moeten downloaden om full duplex ondersteuning te krijgen. Heeft er op zich weinig mee te maken, maar drivers zijn dus wel belangrijk. Maar aangezien je al goede drivers hebt, zou het daar niet aan moeten liggen. Aan de kaart ook niet, zie de post van Wekkel.
Vroeger met die oude DOS spellen, kon je het aantal kanalen dat ie tegelijk kon weergeven instellen, misschien dat er ook wel zoiets in windows is. Ik zal eens zoeken als ik thuis ben (zit op werk).
Jag
Vroeger met die oude DOS spellen, kon je het aantal kanalen dat ie tegelijk kon weergeven instellen, misschien dat er ook wel zoiets in windows is. Ik zal eens zoeken als ik thuis ben (zit op werk).
Jag
Ik heb nog wel wat aan drivers liggen van de sb128 pci, alleen niet hiero waar ik nu zit. Ik zal je mailadres effe opschrijven, dan meel ik je die drivers wel op, als ik weer eens achter een kabelaansluiting zit te webben.
Verwijderd
lijkt mij dat je het aantal beschikbare waves (of hoe noem je dat, wavestreams ofzo) moet vergroten...
moet ergens bij multimedia instellingen staan gok ik, ik ken de pci128 niet echt
moet ergens bij multimedia instellingen staan gok ik, ik ken de pci128 niet echt
Bij mij doet alles in een keer goed, dat over meerdere waves instellen buy ik niet zo goed. Zelfs de oudjes onder de geluidskaarten doen het vanaf eerste installatie bij mij al. Niks geen instellingen veranderen en zo. Toch iets met drivers denk ik zo...
In iedergeval alvast bedankt voor de reacties 
Nieuwere drivers dan bij creative op de paag ?? die zou ik graag hebben... mail ze maar en het gekken is dat het niet altijd is... maar ik ga er ook vanuit dat elke 98 driver ook gewoon onder ME werkt (windows Millenium Edittion) (weet ik dat ie eigenlijk nog niet uit is) (heb wel FINAL). Zoals nu werkt het tijdelijk gewoon
Nieuwere drivers dan bij creative op de paag ?? die zou ik graag hebben... mail ze maar en het gekken is dat het niet altijd is... maar ik ga er ook vanuit dat elke 98 driver ook gewoon onder ME werkt (windows Millenium Edittion) (weet ik dat ie eigenlijk nog niet uit is) (heb wel FINAL). Zoals nu werkt het tijdelijk gewoon
Ik heb ook een sb pci 128 .....
Heb die duitse driver geprobeerd ....
problemen, problemen, problemen ....
Ik werd er niet volijk van ....
Maar als iemand betere drivers weet hoor ik dat graag via form of e-mail !!!!
Groetjes gogo....
Heb die duitse driver geprobeerd ....
problemen, problemen, problemen ....
Ik werd er niet volijk van ....
Maar als iemand betere drivers weet hoor ik dat graag via form of e-mail !!!!
Groetjes gogo....
Ik heb ook een PCI-128 en nu erover gesproken wordt, merk ik dat het ook bij mij zo is.
Ik ben nu ff bij Creative op de sait aan het kijken voor goeie drivers.
Als het gelukt is, zeg ik het nog wel.
Ik ben nu ff bij Creative op de sait aan het kijken voor goeie drivers.
Als het gelukt is, zeg ik het nog wel.
Misschien is het een idee dat iemand Creative hierover mailt.
Jag
Jag
Ik heb een vraag bij sb gezet nu is het afwachten op een reaktie ....
Tot dan .....
Groetjes GoGo
Tot dan .....
Groetjes GoGo
Ik heb ook zo'n 128 PCI
Onder Windows 2000 met drivers van Windows zelf hoor je wel alle geluid door elkaat
Met Windows 98 is het vette bagger, en je hoort alleen winamp, verder geen outlook, ICQ oid.
Ligt gewoon aan de drivers. Gewoon slecht van Creative
Onder Windows 2000 met drivers van Windows zelf hoor je wel alle geluid door elkaat
Met Windows 98 is het vette bagger, en je hoort alleen winamp, verder geen outlook, ICQ oid.
Ligt gewoon aan de drivers. Gewoon slecht van Creative
Ik heb toch echt geen problemen met de sb128, met win98 EN duitse drivers, die ik na ongeveer een half uur zoeken pas gevonden had. Creative is een ramp met overzichtelijke en snelle support op het web....
Het lijkt me logisch dat het verschil tussen de Engelse en Duitse drives alleen de taal is?
- Correct me if I'm wrong -
- Correct me if I'm wrong -
ik heb een reactie van Creative gehad !!!
Zo'n waar je niks aan hebt !!!
Dear customer,
All of our updated files are only available in English and can be downloaded from www.europe.creative.com .
Regards,
Lynne
is dit nu kort of kort !!! p.s. dit had ik gevraagt !!!!
new driver for the PCI 128 4 speakers !!!
Dutch !!!
for more than 1 kanal suport !!!
groetjes GoGo !!!!!!
Zo'n waar je niks aan hebt !!!
Dear customer,
All of our updated files are only available in English and can be downloaded from www.europe.creative.com .
Regards,
Lynne
is dit nu kort of kort !!! p.s. dit had ik gevraagt !!!!
new driver for the PCI 128 4 speakers !!!
Dutch !!!
for more than 1 kanal suport !!!
groetjes GoGo !!!!!!
Kijk eens aan... ben ik ff blij dat meerdere het zelfde probje hebben/hadden. Het is zo als ik lees ook niet bij iedereen en niet altijd.
Ik heb nu zelf de standaard drivers van winME draaien en die doen het wel goed MAAR (daar is ie) nu heb je geen toegang tot de paar leuke dingetjes die er nog inzitten.. dus geen 4 point en geen creative mixer
ook de wavetable kan niet aan
dus probleem is opgelost maar als ie zo moet werken kan ik netzogoed een oud ISA kaartje pakken... nu werkt ie gewoon als ieder ander budgetkaart.
Kijk anders eens in de nieuwsgroepen van creative, daar staat het probleem vast wel in als er hier al meerdere mensen last van hebben/hadden.
Jag
Jag
Ja, ik heb dus ook een probleem met die SB128PCI, en dus ook dat ie geen Full Duplex dingen aan kan enzo.
Het installeren van de Duitse drivers loopt halverwege de soep in, enzo.
Zeer shit dus vind ik best wel.
Kan iemand hier even een URL neerzetten voor de nieuwste ENGELSE of NEDERLANDSE drivers voor de Creative SB128PCI?
Alvast bedankt.
Het installeren van de Duitse drivers loopt halverwege de soep in, enzo.
Zeer shit dus vind ik best wel.
Kan iemand hier even een URL neerzetten voor de nieuwste ENGELSE of NEDERLANDSE drivers voor de Creative SB128PCI?
Alvast bedankt.
Als ik het goed begrijp is er nu dus (nog) geen oplossing hiervoor en heb ik troep gekocht?
Voor full duplex ondersteuning is al wel een oplossing, dat weet ik omdat ik zelf ooit een SB16 had, en ik wilde Game Commander gebruiken, een prog waarmee je voice commands kon geven, en daar had je Full Duplex voor nodig. Die update staat gewoon op de support pagina van www.Creativelabs.com
Jag
Jag
Waaren we met z'n allen niet alle sites van creative langsgeweest ??
Of is er misschien nog een hidden site of zo ?? Echt beter dat ik niet de enige ben. dit getuigd van en groter probleem waar de mannen van creative een tijd aan moeten besteden
Heb het probleem nu trouwens opgegelost (tijdelijk) door de standaard drivers van winME te gebruiken..
Zonder alle creative gooddies
Of is er misschien nog een hidden site of zo ?? Echt beter dat ik niet de enige ben. dit getuigd van en groter probleem waar de mannen van creative een tijd aan moeten besteden
Heb het probleem nu trouwens opgegelost (tijdelijk) door de standaard drivers van winME te gebruiken..
Zonder alle creative gooddies
Vandeweek kreeg ik ook van een vriend het programma Roger-Wilco, waarmee je met mekaar kunt kletsen, net als met een bakkie, of walkie-talkie 
Best leuk tijdens multiplayer games, alleen gaf ie bij mij al meteen aan: Ja, sorry het wil niet. En daarbij het leuke nieuws dat het programma slechts met 'sommige' SB128's werkt...
Wat is dat! dacht ik. Hoe bedoelen ze: sommige...
Dat wil dus zeggen dat die van mij het niet doet, en misschien die van iemand anders het wel doet, en die dan weer niet enz.
Lekker vaag in elk geval.
Ik heb toen de nieuwste drivers (die duitse) weer gedownload en die hebben weer eens geen 2-boxen-sets support
Óf ik word gek, of Creative is een beetje lui aan het worden...
Best leuk tijdens multiplayer games, alleen gaf ie bij mij al meteen aan: Ja, sorry het wil niet. En daarbij het leuke nieuws dat het programma slechts met 'sommige' SB128's werkt...
Wat is dat! dacht ik. Hoe bedoelen ze: sommige...
Dat wil dus zeggen dat die van mij het niet doet, en misschien die van iemand anders het wel doet, en die dan weer niet enz.
Lekker vaag in elk geval.
Ik heb toen de nieuwste drivers (die duitse) weer gedownload en die hebben weer eens geen 2-boxen-sets support
Óf ik word gek, of Creative is een beetje lui aan het worden...
Nu wordt ie helemaaaaaaal mooi!
Nu heb ik dat 'bakkie-programma' aan het werk, en nu hapert Winamp als ik muziek afspeel (ook als ik verder helemaal niets doe), en kan ik geen 3d-audio meer doen, want dan zegt ie: je hebt DirectX 5 nodig!
En ik heb net de laatste DirectX (7a) geïnstalleerd!
Wordt ik nu gek?
Ik denk het...
HELP
Nu heb ik dat 'bakkie-programma' aan het werk, en nu hapert Winamp als ik muziek afspeel (ook als ik verder helemaal niets doe), en kan ik geen 3d-audio meer doen, want dan zegt ie: je hebt DirectX 5 nodig!
En ik heb net de laatste DirectX (7a) geïnstalleerd!
Wordt ik nu gek?
Ik denk het...
HELP
'k zelf merkte ook het probleem met "buddyphone2" is ook zo'n proggie maar je kan ook gewoon praten net als over de telefoon... hij werkt nu wel maar geeft wel aan dat ik nog een codec mis voor low setting terwijl die wel geinstalleerd is
En het verschil in PCI128 heb ik ook gezien en van horen spreken. Ik heb (toevallig) de 4 point versie. Heb ze ook gezien met maar 3 stekker gaatjes ???? en ook zondere de ingeboude versterker ??
Iemand meer info over de verschillende versies ?????
En het verschil in PCI128 heb ik ook gezien en van horen spreken. Ik heb (toevallig) de 4 point versie. Heb ze ook gezien met maar 3 stekker gaatjes ???? en ook zondere de ingeboude versterker ??
Iemand meer info over de verschillende versies ?????
Ja, ik heb wel info daarover..
Ik heb ook versie met de 4 aansluitingen.
Vanochtend kwam ik op de Creative site tegen dat er ook nog een iets luxere variant van die kaart is.
Maar of ik die heb, weet ik niet, dat check ik straks even.
In elk geval baal ik er goed van dat ik geen 3d-audio test kan doen (met die helicopter die om je kop heen vliegt) nu ik de nieuwe drivers heb geinstalled.
Hij zegt dat ik DX5 of hoger moet hebben, en ik heb 7a fraai is dat
http://www.creativehelp.com/specs/audio/pci /
daar is het verschil tussen de twee versies te vinden (onderaan)
Ik heb ook versie met de 4 aansluitingen.
Vanochtend kwam ik op de Creative site tegen dat er ook nog een iets luxere variant van die kaart is.
Maar of ik die heb, weet ik niet, dat check ik straks even.
In elk geval baal ik er goed van dat ik geen 3d-audio test kan doen (met die helicopter die om je kop heen vliegt) nu ik de nieuwe drivers heb geinstalled.
Hij zegt dat ik DX5 of hoger moet hebben, en ik heb 7a fraai is dat
http://www.creativehelp.com/specs/audio/pci /
daar is het verschil tussen de twee versies te vinden (onderaan)
Helicopter test werkte bij mij prima met 98SE best cool (met 4 gaatjes versie) en labtec 2514 4 point.
Ben wel nieuwsgierig hoeveel versies er nu zijn

Hoe heeft iedereen hem gekocht??? Mijne was OEM voor 149 ofzo 1 jaar geleden bijna ??
Ben wel nieuwsgierig hoeveel versies er nu zijn
Hoe heeft iedereen hem gekocht??? Mijne was OEM voor 149 ofzo 1 jaar geleden bijna ??
Er zijn drie versies.
Eentje met drie 'gaatjes'
en twee met 4, waarvan er eentje nog iets luxer is en ook TV-signalen aan kan(zoiets las ik op de site van Creative)
Maar in elk geval krijg ik nu nog steeds die error message als ik de helicoptertest doe(ook via de headphones), en das niet de bedoeling.
Wie helpt me!
(aan een URL bijvoorbeeld waar ik de laatste drivers haal)
Eentje met drie 'gaatjes'
en twee met 4, waarvan er eentje nog iets luxer is en ook TV-signalen aan kan(zoiets las ik op de site van Creative)
Maar in elk geval krijg ik nu nog steeds die error message als ik de helicoptertest doe(ook via de headphones), en das niet de bedoeling.
Wie helpt me!
(aan een URL bijvoorbeeld waar ik de laatste drivers haal)
Als iemand een ftp'tje voor me heeft, dan kan ik daar mijn drivers wel uploaden voor Chillout.
De oplossing voor ME is gewoon de drivers van ME die hij standaard installeerd laten staan 
Jammer dat je dan niet de toch al beperkte creative tooltjes kan gebruiken
Jammer dat je dan niet de toch al beperkte creative tooltjes kan gebruiken
Pagina: 1