Asus P5a & USB -> Problemen

Pagina: 1
Acties:

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
Ik wil een HP Scanner (2200C, USB) aansluiten op een PC met daarin een Asus P5a (Super Socket 7) mobo mét 2 USB-poorten.

Nog niet eerder zijn de USB-poorten gebruikt en nu ik de scanner probeer te installeren krijg ik de melding dat de USB-poorten niet werken. Ik heb het hele BIOS afgestruind naar de mogelijkheid om USB te enablen, maar die zit er niet in. Het OS is Win98 en daaronder moet USB toch gewoon werken zonder additionele USB-drivers (zoals onder Win95)?

Het mobo heeft de Ali Alladin 5 chipset... maar ook op de Ali-site is verder geen informatie over dit probleem te vinden. Het moederbord moet toch gewoon kunnen werken met de USB-poorten??

Jaap

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
Ja hoor, en je kunt ze aanzetten in je BIOS.

Let wel op dat het een redelijk oud mobo is, en dat de USB pas bij het initialiseren van je OS wordt gestart. Oftewel: onder DOS heb je geen USB of whatever (wat je bijv. bij nieuwe mobo's wél hebt).

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Het zou gewoon moeten werken want ik krijg ook een Nikon coolpix en een logitech muis op dat ding aan de gang dus....In de bios moet je kijken bij volgens mij pci/pnp daar is een optie om die dingen aan de gang te krijgen, bij mij werkt alles perfect....

Anders zou je ff moeten proberen om setup defaults te laden....

Another white boy in this movie? Damn!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
Kerels...... hoorden jullie iemand een vraag stellen??? Ik weet van niets??? 8-) :Y)

Stommeling dat ik ben... het zat idd in de PNP/PCI-keuze in het BIOS. Ik zou toch zweren dat die optie er daarstraks nog niet was ;)

Jaap