Op woensdag 02 januari 2002 18:56 schreef dennisdotcom het volgende:
..Verder staat op htmlhelp ook duidelijk vermeld dat <div> is bedoeld om <table> en <p> in te nesten

is dat niet wat ik de hele tijd verkonding?
Op woensdag 02 januari 2002 16:21 schreef oh,when? het volgende:
<SPAN> en <DIV> zijn allebei grouping elementen, en worden zonodig gebruikt als container, voor stijlelementen. Het enige verschil tussen deze twee dat het ene element (<SPAN>) content defineerd als inline, en het andere op block-level nivo staat, wat dus een op een andere manier geparsed word in de tree.
laten we deze thread ff samenvatten:
• topicstarter vraagt of er een alternatieve manier is om de absolute positie van een <span> te bepalen
• je antwoord dat <span> niet gebruikt mag worden voor absolute positionering, je geeft als tip om deze te omringen met <div> (zoals ook in het voorbeeld dat je aangeeft)
• de reden die je aangeeft waarom het niet mag is omdat je het nog nooit hebt gezien ( wel een hele zwakke reden )
• ik geef vervolgens uitleg wat nu de reden is dat er 2 zogenaamde grouping tags zijn, <div> en <span> en dat dat het enige verschil is tussen deze tags
• daarna bevestig je mijn punt door de link naar het W3C te geven, waaruit ik weer kan quoten
Je beperking is dat je teveel denkt in visuele termen, terwijl html juist bedoeld is om de structuur van een document weer te geven. Ik heb zelf ook moeite gehad om deze 2 los van elkaar te zien. <span> is een inline grouping element, en <div> een block-level element en defineeren een structuur aan, enig visuele rendering door de browser staat hier los van. Je geeft zelf aan dat dit door CSS is op te vangen. Daardoor is het volstrekt legitiem om een <span> door middel van stylesheets absoluut te positioneren.