[temps] klopt het zooitje of niet?

Pagina: 1
Acties:

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
ok hier het systeem:

-tb 1400@1,87V
-DFI AD72-SN Rev. A+
-2x 256mb Dane-Elec ddr
-elsa erazor x2
-win98se met winbond hardware doctor versie 2.70

waterblok is danger den maze 2 geval met een cooling cube als radiator waarop 1 delta van op staat met een voltage van 5v

de idle temp die ik nu heb is 41 graden, gisteren had ik stressed dacht ik 47 graden... (waterkoeling dus)

nu vind ik dit erg hoog, een vriend van me heeft een MSI bordje met luchtkoeling en die haalt 39 graden (denk dat het idle is)

nu vraag ik me toch af of de temp van mijn bordje wel klopt, want het waterblok is echt koud gewoon en dat met die luchtkoeling van hem is wel erg laag denk ik...

iemand die hier enige verklaring voor heeft en wat tips heeft? (heb artic silver 2 er tussen, dun laagje en geen water wetter en redelijk hete kamer, mischien 25-30 graden)

Check mijn knowledge base!

• AproK
help? dit kan toch niet kloppen?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Ten eerste:

de temp meter op een MSI K7T Turbo (rev 3.0) klopt over het algemeen niet, in de search zal je het een en ander erover terug vinden.

Ten tweede:

een Delta op 5v moet genoeg lucht verplaatsen om het goed te koelen.
ik heb zelf gemerkt dat als ik mijn panaflo 110CFM op 7v zet dattie BETER koelt dan op 12V.

dus test eens de waardes als de delta op 12v, 7v en 5v en zet die tegen elkaar af.

pak meerdere temp meterjes.. MBM5, DFI temp software, een halfords temp meter.
kijk opf er grote verschillen tussen zitten.

Sinlath | Opinions may contain latency

• AproK
ok, met mbm komen de temperaturen overeen en met de bios ook, die ik net geflashed heb...
m'n koeler op 12v koelt ie veel beter, maar die delta's maken herrie, algemeen bekent :)
op 7v zal ik nog ff proberen, maar 12v houd ik dus echt niet uit... wie wel vraag ik me soms af :)
anyway, bedankt.