[OC]FSB moet wel hoger kunnen toch??

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik heb een ABIT KG7-RAID, met een Atlhon 1400, maar ik krijg mn FSB niet hoger als 146... dat moet toch wel hoger kunnen?

als ik hem hoger zet, krijg ik in WinXP blauwe schermen met IRQ fouten...

vcore staat op hoogst, voltage van DDR staat op hoogst... (2.65 is dat geloof ik), ik kan ook nog de IO-voltage veranderen, maar ik wil wel weten of dat veilig is...

of zou ik misschien de cooler op de chipset moeten vervangen met een betere cooler?

edit:

zet ik er ASUS neer ipv. ABIT... |:(

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Waar staat het dat het hoger kan? In het boekje? Op het site van ASUS? Het fiet dat een pc het wel haalt is geen garantie dat jij het ook haalt. Ik red het ook niet met mijn msi. Wees gelukkig met de snelheid die je nu heb en ga niet lopen kloten met je voltages voordat je je pc naar de eeuwige jachtvelden help.

Check je temps stressed dan kunnen we zien of het een coolings probleem is.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

gooi de mp es omlaag en probeer hem nog hoger te krijgen

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 15:46 schreef epsilon het volgende:
gooi de mp es omlaag en probeer hem nog hoger te krijgen
heb ik geprobeerd, dan krijg ik hem nog niet hoger...

temps zijn op zich wel goed, case 22, chipset 25, CPU max. 52...
Op woensdag 02 januari 2002 15:45 schreef Mightymouse het volgende:
Waar staat het dat het hoger kan? In het boekje? Op het site van ASUS? Het fiet dat een pc het wel haalt is geen garantie dat jij het ook haalt. Ik red het ook niet met mijn msi. Wees gelukkig met de snelheid die je nu heb en ga niet lopen kloten met je voltages voordat je je pc naar de eeuwige jachtvelden help.

Check je temps stressed dan kunnen we zien of het een coolings probleem is.
ik denk dat ik van een duur "overclock" bord van abit wel iets meer kan verwachten...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op woensdag 02 januari 2002 15:53 schreef RonnieB82 het volgende:

ik denk dat ik van een duur "overclock" bord van abit wel iets meer kan verwachten...
Een duur mobo is geen garantie voor overclocken. Het is namelijk afhakenlijk van een combinatie van factoren zoals geheugen videokaart en andere eventuele kaarten enz enz enz...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Bij FSB's van deze hoogte begint de kwaliteit van het geheugen een rol te spelen.

Verwijderd

hee dat je fsb niet hoger komt dan 146 betekent niet dat je een slechte comp hebt ofzo ik heb m weliswaar op 155 maar goed dat is dan ook de enige en beslissende drempel waarom ik nog geen ddr heb. want wie kan mij nog een redelijk goedkoop (indertijd 180) mobo geven dat gegarandeerd 155 stabiel loopt? kijk alleen wel uit met die voltages want het is niet onschadelijk hoor 2.65 volt is hoog hoor.

Verwijderd

Probeer eerst een ander geheugen, dit is vaak de grote bottleneck FSB OCen. Persoonlijk zou ik voor Crucial geheugen gaan, zeer goed overklokbaar en een mooie prijs!

Als je al dit geheugen hebt, dan zou je eens verder moeten kijken..bv naar de chipset zelf..

Die temp van de chipset, ik weet niet of je die zo serieus moet nemen. Die van mijn is namelijk altijd 21 of 22 graden volgens allerlei moederbord monitoren. Veel te laag lijkt mij, maargoed. Je zou eens je chipsetkoeler er af kunnen halen, want Abit is namelijk nooit zo gul met de koelpasta, je zult zien dat de core maar voor 50% bedekt is met pasta. Stop er arctic silver onder en zo nodig een andere (grotere) heatsinkmet leuke fan.

Kom anders eens op #ocm op irc.tweakers.net. Het progje dat je nodig hebt om daar te komen is op www.mirc.com te vinden.

Verwijderd

Heb je toevallig een Realtech netwerkkaartje in je PC zitten. Die van mij wilde namenlijk ook niet hoger met dat kaartje erin.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 06:41

Gamer

Electrified

Op woensdag 02 januari 2002 19:46 schreef Sidewinder het volgende:
Heb je toevallig een Realtech netwerkkaartje in je PC zitten. Die van mij wilde namenlijk ook niet hoger met dat kaartje erin.
dit doet het lekker op 50 mhz pci hier, dus dat zal je probleem wel niet zijn.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Probeer ff een hogere fsb te halen door andere hardware eruit te halen. Vaak is het zo dat andere onderdelen je fsb "belemmeren". Door ze dan een voor een terug te zetten kun je achterhalen welke hardware je hogere fsb belemmert!

|Specs|

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:47 schreef gamertothemax het volgende:

[..]

dit doet het lekker op 50 mhz pci hier, dus dat zal je probleem wel niet zijn.
bij mij kwam ik anders zonder wel op 150 mhz. ik weet het dat is ook weinig spectaculair maar met mijn dane-elec vind ik het best zo.
Pagina: 1