Toon posts:

debian, firewall maar nog steeds 4 poorten open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vraagje...
Ik heb debian met ipchains firewall.
ruleset staat hier:
http://home.hetnet.nl/~wsa30/rc.firewall

Wat ik nou niet snap.
Als ik mezelf scan vanaf een andere ISP krijg ik nog steeds 4 open poorten te zien.
21 FTP
389 LDAP
1002
1720 h323hostcall

Die FTP snap ik, maar waarom staan die andere poorten open?
En hoe timmer ik die dicht?
LDAP bijvoorbeeld, ik heb geen idee waarom die open staat, ik heb alle rc directories doorgesnuffeld maar zie nergens iets dat LDAP opstart.

groets
Willem

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Dan moet je misschien even kijken met fuser of lsof welk proces op dit moment bij die poortnummers hoort.

Verwijderd

Zoiets staat ook keurig in 'man ipchains' en honderd ipchains-howto's en dergelijke.. ;)

/sbin/ipchains -A input -s 0/0 -i $EXTERNAL_INTERFACE -d $IPADDR 389:389 -p tcp -j DENY

Hetzelfde kun je doen voor de poorten 1002 en 1720.
Wordt ldap niet door inetd gestart? (zie /etc/inetd.conf)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Had debian een rc.firewall dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee...

Ik heb sinds kort debian/linux en nog geen kaas gegeten van het firewalling.
Had linux wel eens eerder geprobeerd en toen er mee gestopt omdat ik me nieh ech seef voelde zonder firewall.
Dus dit is de 'snaper nieh veel van' oplossing.
http://www.linux-firewall-tools.com/linux/ op die site kun je een script laten genereren.
Ik heb geen idee of dat script echt waterdicht is maar het is beter dan niks.
Maar dat met die open poorten snap ik nog steeds niet...FTP is logisch want dat wil ik toestaan maar die andere 3 poorten kan ik geen reden voor vinden.
Ik heb gekeken naar wat er opstart wordt op de verschillende runlevels en met lsof naar wat er aan de gang is maar ik zie niks m.b.t LDAP...denk ik.
En hetzelfde verhaal voor poort 1002 en 1720..
Ik kan die poorten met een rule dichtknallen zoals een eerdere poster zei maar ik wil graag weten waarom ze uberhaupt openstaan:)

groets,
Willem
Op woensdag 02 januari 2002 16:26 schreef _JGC_ het volgende:
Had debian een rc.firewall dan?