Toon posts:

B&W DM602 S2

Pagina: 1
Acties:
  • 3.598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan na m'n vakantie m'n main speakers te vervangen met B&W DM602 S2's...

Wie heeft er ervaring met deze speakers?
Ik kon eigenlijk nergens een nederlandse website vinden waarop stond hoe duur ze zijn, weet iemand dat?

Ik heb nu 2 oude Bose 301's (versie 1 zelfs) van m'n ouders, en al is het misschien een beetje placebo-effect, ik ben niet echt tevreden ze...
In surround mode, ondersteund door de rest klinkt het nog wel redelijk, maar in stereo mode is het bagger.

Current setup:
Pioneer VSX-407RDS
2 Bose 301 series 1
Rel Quake
Pioneer CR37C (center)
2 Pioneer CR37R (rear)

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je moet rekening houden met FL1000,-.verwacht niet te veel bas uit deze jongens.

Als je de ruimte hebt kan ik je toch wat grotere speakers aanraden,want die klinken over het algemeen vooral in het laag toch wat beter.

Greetz Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 23:21

Jag

De 602 is een beetje een raar tussenmodel. Hij is net wat groter dan de populaire 601, maar het is geen vloerstaande speaker. Ik zou daarom of voor de 601 gaan, als geld een probleem is, en anders voor de 603, die ik echt geweldig vind. Hou er wel rekening mee dat de 603 het typische B&W geluid heeft. Dat wil zeggen: erg warm, veel laag dus, en een beetje aggressief hoog. De 603-II is trouwens een beter ontwerp zo op het eerste oog dan de 603 gewoon, maar ze klinken allebei geweldig. IK heb zelf ook nog eens overwogen om een set 603-II's bij mijn huidige 604's te zetten.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben deze speakertjes een website?
niet dat ik er wat vanaf weet maar zou wel willen weten waar jullie poging tot audiophiles het over hebben.
thanks

thavinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Kijk eens bovenaan.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quote:
Kijk eens bovenaan.

ja idd :D

Ok bedankt iedereen, voor de reacties, ik had wel verw8 dat de adviesprijs rond de 1000 piek zou liggen. De lage tonen is niet echt een probleem (had ik ook wel verw8, want in de specs staat dat ie niet lager dan 52Hz gaat), want ik ben erg tevreden over m'n Quake. Het zal sowieso wel een verbetering zijn op die Bose's neem ik aan :)
Floorstanding is ff wat teveel van het goeie denk ik, want dan kom ik al gauw aan de 2000 piek (toch?) en ik heb eigenlijk niet echt zo veel ruimte daarvoor.

Stel dat ik nou die 602's (ik neem liever de iets grotere 602 ipv 601, voor wat meer punch) zou nemen, kan ik dan het beste een overgebleven exemplaar van de eerste serie nemen, of beter S2?

Alvast bedankt!
Wouter

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik heb het verschil tussen de 601 en 602 nooit gehoord. En ik heb de 602-II ook nog nooit gehoord. De S-II serie gebruikt een totaal andere woofer, een nogal afwijkend ontwerp. En daardoor is de S-II serie een stukje duurder. Je zou inderdaad best een oude 602 kunnen kopen, alleen ik dnek niet dat je die nog kan vinden. De 603-II kost inderdaad echt 1000,- per stuk, best prijzig. Maar hij is z'n geld echt waard, en dat kan ik van niet zo veel speakers zeggen. Ik denk dat je met de 602's ook wel boven de 1000,- uitkomt overigens. 1200,- of zo. Ik zou persoonlijk voor de 603's gaan, omdat ik dat gewoon een geweldige speaker vind, maar aangezien je zelf al een sub hebt, en ook een hele goede sub, zal een 602 wel voldoen. Wel veel proberen met instellingen wordt dat, en de opstelling wordt er ook niet simpeler op. Zorg er in ieder geval voor dat de Rel in hetzelfde vlak staat als de 602's, anders krijg je een offset: de afstand tussen de full range speakers en de sub. En dat wil je niet, ivm interferentie (heel vervelend, echt een probleem met subs). Het beste is om de lage tonen helemaal door de sub te doen, dmv het signaal met je sub te splitsen. Maar als ik naar de specs kijk, lijkt het alsof jij geen line out hebt met een High pass filter. Je moet maar ff achterop je sub kijken of dat echt zo is.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de sub zitten helaas geen filters nee :'(, alleen een line level input en een high level. Momenteel loopt de Quake parallel aan m'n 301's, hij hangt dus uit de front left/right out, omdat dat door RAF werd aangeraden, maar op mijn receiver zit wel een sub pre-out....
Stel nou dat ik die pre-out gebruik, worden de lage tonen dan weggefilterd uit de mains door mijn receiver?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry guys ik zag het idd(2 secs nadat ik gepost had :( )sorry again.
veel succes silacoid met je onwijs vette audio syseempje! en jag damn you for a tweaker you sure know alot about audio!

thavinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
np hoor ;)

en ja, Jag is de audiotweaker hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

quote:
sorry guys

Maak niet uit.
quote:
Op de sub zitten helaas geen filters nee

Da's jammer, ik zal eens nadenken of ik een oplossing weet, nu ff geen tijd (ik zit op mijn werk). Maar met voor die sub pre out zit inderdaad een low pass filter, dus alleen de lage tonen komen door. Waarschijnlijk kan je zelfs op je receiver instellen of je grote of kleine main speakers hebt, bij de kleine setting, wordt de low pass cut off wat hoger
gezet, zodat de sub ook de wat hogere tonen weergeeft die de kleine speakers niet zo goed kunnen.

Jag

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen die zeggend dat een 602 geen bas geeft, hebben er nog nooit een gehoord op een beetje normale versterker. Mensen die zeggen dat een 603 beter is hebben helemaal stront in hun oren. en mensen met een 604 (mijn pa bv.) houden van grote speakers met erg veel bass..

Bij die serie (1 dus) gaat het van klein (goed) naar steeds iets minder. Ik heb toen de 602 gekocht (als vervanger voor bose301-II) omdat ik van pop-rock hou. Live GnR. enzo. Dat klinkt op die speakers echt goed...

Die 602 heeft zelfs in de uitloop 350 gekost bij RAF (is op). Ik heb zelf trouwens het wisselfilter en de interne bedrading door/met een collega vervangen. Nu ben ik erg tevreden: iets minder scherp hoog en iets minder "zompig" laag, wat "sneller" zeg maar...

Die 602SII vind ik zelf minder dan de S1 maar is de 500 piek in principe ook wel waard, oude zijn mooier (bij it's in utrecht nog een demo stelletje zien staan. ga eens praten)

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx Jag, misschien is het mogelijk dat ik zelf een soort filtertje maak?

JvS> dank je voor je reactie, ik heb er veel aan. (Het stelt mijn portemonnee gerust ;))
Wat vind je precies slechter aan de 2e serie t.o.v. de 1e? Zou ik graag willen weten... :)

Thx,
Wouter

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 17:10

Rozz

I'm an Apogian!!

Heb zelf de 603-I met een actieve sub AS6

Dit omdat ik de 604 veel tehoog geluid vond geven.
verder geen commentaar over kwaliteit...perfect ;)

P.S. ook op de uitverkoop bij RAF gekocht een x aantal jaren geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

quote:
Mensen die zeggend dat een 602 geen bas geeft, hebben er nog nooit een gehoord op een beetje normale versterker. Mensen die zeggen dat een 603 beter is hebben helemaal stront in hun oren. en mensen met een 604 (mijn pa bv.) houden van grote speakers met erg veel bass..

Doe eens wat minder aggressief! Als je niet gewoon op een normale manier kan antwoorden, dan moet je maar hier naartoe gaan: powerforum
quote:
Bij die serie (1 dus) gaat het van klein (goed) naar steeds iets minder

Nou, ik heb de 601, 603 en 604 gehoord, en ik vind het dus precies andersom. Maar dat is kennelijk smaak afhankelijk.
quote:
Dit omdat ik de 604 veel tehoog geluid vond geven

Klopt op zich wel. Het hoog is een beetje aggressief. Neemt niet weg dat ik de 604 toch beter vond klinken. Hij klonk wat meer full range.
quote:
bij it's in utrecht nog een demo stelletje zien staan. ga eens praten

Zou ik zeker doen.

Jag

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 13-11-2003 23:22 ]

Pagina: 1