Op donderdag 03 januari 2002 17:55 schreef TheDarkLord666 het volgende:
ehm, alleen de proc en mem gebruiken die 5v toch ...
Enne, ik heb er zelf ook twee in zitten, een AT en een ATX, beide 250w. Een voor me FDD/Fans/Neon en de ander voor me "computer" ...
Draait nu al een tijdje stabiel hoor, geen problemen ...
Dus dat van die aardloop "KLINKT" aannemelijk maar bij mij nix van te merken ...
Gewoon doen, als het niet werkt, dan koop je een 350watter ofzo ...
Hmm inderdaad ik zou ook niet zo bang zijn voor aardlussen. Zolang je de beide GND's van de voedingen maar op een enkel punt GOED aan elkaar zet (het liefst solderen). Dus niet de AARDING (metalen huizen aan elkaar) maar specifiek ook de GNDs (de zwarte draden op je HDD/FDD stekkers) op 1 punt samenbrengen!
Maar ook ik zou toch aanraden om 1 enkele voeding te nemen. Als iets niet lekker werkt b.v. BLIJF je je afvragen of het soms door die 2e voeding komt.
Ik zou gewoon proberen of die 250 watter het trekt. Want vergeet niet dat 250 Watt het totaal vermogen is, wat ook belangrijk is, is het vermogen per uitgang. Als een 250watt voeding een redelijk "zware" 5V heeft, kan het best zijn dattie het gewoon trekt. Zeker als je geen GF3 erbij duwt.
Of je voeding het trekt dat kun je zien in je BIOS of je spanningen goed zijn.
Pas als blijkt dat je voeding het niet trekt, zou ik gaan denken aan een enkele zwaardere voeding!