Toon posts:

Linux Programmas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben tot nu toe dus een windows gebruiker maar ik wil inderdaad overstappen op Red Hat.

Nou vraag ik me af of je programmas als Word2000 en Adobe Golive en die dingen onder Linux kunt draaien ? (dit is zeker een stomme vraag ?)

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

tja wat kunnen we zeggen..
kijk eens naar vmware

If it bleeds, it can be killed!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je kunt onder Linux met 'wine' Windows programma's draaien. Maar je zou ook kunnen zoeken naar alternatieven, zo is StarOffice 6 een perfecte vervanger voor MS Office. En er zijn ook veel freeware HTML-progies verkrijgbaar voor Linux (al zou je natuurlijk ook zelf HTML kunnen leren...).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Topicstarter
Dat zocht ik ! :) bedankt

Verwijderd

OpenOffice gebruiken. De laatste builds beginnen al ergens op te lijken. Het enigste waar ik mee zit, is de performance |:(

Verwijderd

Waarom Windows programma's onder Linux??

Onstabiele dingen combineren met een stabiel OS? vreemd..

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 17:13 schreef Markiedam het volgende:

niet elk windows programma in onstabiel...
niet zo generaliseren jij :P

PSN: Houtvlot

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

s/onstabiele/instabiele/

Verder kun je per definitie geen M$ spul goed onder Linux draaien. Als je dat vervelend vindt, dan stuur je een e-mailtje daarover naar Microsoft.

Als het toch moet dan zijn de keuzes hier wel duidelijk:
VMware (dan draai je toch windows)
Wine (werkt wel, maar lang niet met alles)
Alternatieven (Dit is uiteindelijk de beste oplossing voor de meeste mensen.)

Over die alternatieven: Als je uitgaat van MS producten, dan is alles wennen. Je zult het daar lastig mee hebben. Als je daar van uitgaat, dan valt het verder wel mee.
Voor Linux-programma's kijk je zoals altijd op freshmeat.net

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 02 januari 2002 17:13 schreef Markiedam het volgende:

Er zijn een hoop windowsprogramma's die gewoon heel goed werken en meer functies hebben dan de linuxvariant.

Ik ben bv. nog steeds op zoek naar een MirC kloon. Nu gebruik ik Xchat, werkt ook goed, maar ondersteund bv. geen endless-loop-timer-commando's.

Of wat dacht je van een FTP-server prog dat je in realtime laat zien wie er allemaal ingelogd zijn en wat ze allemaal uitvoeren. Of waar je eventjes snel de snelheidslimiet kan veranderen of ratio kan instellen.
Voorlopig gebruik ik hiervoor ProFTPd en enige wat ik kan zien in realtime is of iemand ingelogd/uitgelogd is....

En laten we van andere progs maar niet spreken....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Kvirc is de tegenhanger van mIRC. http://www.kvirc.net . Gewoon ff beter zoeken levert vaak wel een programma op dat goed te gebruiken is. Er zijn nog wel manco's maar IRC is daar dus niet een van :)

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een leuke quote over staroffice uit de C!T van December :

Omgeving is Suse 7.2 :

"Star Office 5.2 wordt meegeleverd. Dit pakket ziet eruit als normale Office-software, maar doet er een eeuwigheid over om op te starten. Daarnaast is de beeldschemweergave lelijk. Bij het scrollen van lange teksten worden vaak de regels niet goed weergegeven. Dat ziet er uit als een storing op een oude tv met een antenne. Het programma heeft natuurlijk als voordeel dat het standaard een spellings controle heeft. Voor iemand die vaak fouten in zijn teksten zet en die niet goed ziet is dat natuurlijk een handige feature. Ik ga desondanks op zoek naar versies die vriendelijker voor de ogen zijn en die niet zoveel geheugen resources verbruikt."

Hier word ik behoorlijk wild van :'(

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op woensdag 02 januari 2002 18:07 schreef ronaldmathies het volgende:
Een leuke quote over staroffice uit de C!T van December :
[...]
Hier word ik behoorlijk wild van :'(
Dan neem je toch lekker StarOffice 6. Dat is bedoeld om niet als een volledige office-environment te werken (zoals 5.x wel bedoeld was), maar als een serie samenwerkende programma's, zoals MS Office dus.

SO6 is nu nog beta, maar het werkt hier perfect [ geen crashes etc. ]. Dus je kunt het nu proberen, of nog een paar maanden op de volledige versie wachten :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1