Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik sta op het punt om een PDA te kopen, alleen ik vroeg me af wat ik nu het best kan kopen... Een Compaq Ipaq 3630 of een Palm V? Iemand die mij hiermee kan helpen?

[edit]
Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor het adresboek, de kalender/agenda en tekstdocumenten (eventueel voor foto's) en voor Simcity en andere spelletjes... Welke kan ik dan het best kopen of is hier sprake van een lichte overkill??

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
persoonlijk lijkt het me overkill.... maar dat heb ik met meer PDA's... ik denk namelijk dat de agenda functie nog het belangrijkst is en de rest heeft een zeer groot gadget gehalte.... en een agenda van 1200 gulden....tja.....

maar goed iedereen zijn eigen ding....;-)

(ja ik wil er zelf ook wel een en heb het geld ook wel heb het er alleen niet voor over...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hmmjah, het ligt er aan wat je wilt lijkt me.

Persoonlijk vind ik die Ipaq dingen niet echt handig, ze zijn groter, doen minder lang met batterijen en dat hele windows achtige pda gedoe staat me ook niet echt aan.

Palms zijn grafisch gezien niet echt super, maar je kan er mee doen wat jij wilt, dus ik zou voor een palm gaan.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09
De V wordt niet eens meer verkocht. Neem sowieso een Vx. Of kijk naar een sony PDA

Verwijderd

Wat je neemt ligt voornamelijk aan wat je ermee wilt doen.

Ipaq = Snelle processor zodat je bijv. filmpjes kan kijken.
Mogenlijkheid tot bijv. MSN messenger, Word en vele andere windows applicaties. :9
(206 MHz)

Palm V = Zeer goed geschikt als agenda en hele lange batterijduur, tevens kleiner en lichter dan ipaq. :P
(33 MHz)

Ik heb zelf gekozen voor een Ipaq ook vanwege de uitbreidings mogelijkheden en het op windows gebaseerde besturingssysteem.
(ik kan binnenkort me foto's uit me camera direct op dat ding bekijken en draadloos internetten) *D
Met de batterijduur van de ipaq zit het trouwens wel goed, gewoon elke avond in z'n lader zetten en er is niks aan 't handje ;)

De ipaq 3630 is trouwens ook veel goedkoper dan de palm v >:)

Verwijderd

Topicstarter
maar is een Palm III(c/e/xe) afdoende voor mij??

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op woensdag 02 januari 2002 16:19 schreef rAvers het volgende:
maar is een Palm III(c/e/xe) afdoende voor mij??
Ja.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op woensdag 02 januari 2002 16:00 schreef 01V het volgende:
Wat je neemt ligt voornamelijk aan wat je ermee wilt doen.

Ipaq = Snelle processor zodat je bijv. filmpjes kan kijken.
Mogenlijkheid tot bijv. MSN messenger, Word en vele andere windows applicaties. :9
(206 MHz)

Palm V = Zeer goed geschikt als agenda en hele lange batterijduur, tevens kleiner en lichter dan ipaq. :P
(33 MHz)

Ik heb zelf gekozen voor een Ipaq ook vanwege de uitbreidings mogelijkheden en het op windows gebaseerde besturingssysteem.
(ik kan binnenkort me foto's uit me camera direct op dat ding bekijken en draadloos internetten) *D
Met de batterijduur van de ipaq zit het trouwens wel goed, gewoon elke avond in z'n lader zetten en er is niks aan 't handje ;)

De ipaq 3630 is trouwens ook veel goedkoper dan de palm v >:)
Ik kan op mijn Palm ook filmpjes bekijken. Word, Excel, ICQ en vele andere applicaties draaien en spelletjes spelen. De Windows synchronisatie is perfect met Outlook. Ook draadloos internetten, emailen, newsgroepen lezen enz. is mogelijk. Als ik een digicam zou hebben met mmc/sd-kaart kan ik die zo in mijn Palm schuiven. Nu bekijk ik foto's in 16 bits kleur die ik met de computer synchroniseer.
Ik heb voor de Palm gekozen vanwege de *ingebouwde* uitbreidingsmogelijkheden. In mijn Palm zit nu 32 MB geheugen extra en mijn Palm is er slechts 2 gram zwaarder door geworden.
De Palm/PocketPC competitie hier is nog niet afgelopen ;)
Het is alleen jammer dat veel bezitters van een PocketPC ten onrechte denken dat je met een Palm veel minder kan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 17:22 schreef haas het volgende:

[..]

Ik kan op mijn Palm ook filmpjes bekijken. Word, Excel, ICQ en vele andere applicaties draaien en spelletjes spelen. De Windows synchronisatie is perfect met Outlook. Ook draadloos internetten, emailen, newsgroepen lezen enz. is mogelijk. Als ik een digicam zou hebben met mmc/sd-kaart kan ik die zo in mijn Palm schuiven. Nu bekijk ik foto's in 16 bits kleur die ik met de computer synchroniseer.
Ik heb voor de Palm gekozen vanwege de *ingebouwde* uitbreidingsmogelijkheden. In mijn Palm zit nu 32 MB geheugen extra en mijn Palm is er slechts 2 gram zwaarder door geworden.
De Palm/PocketPC competitie hier is nog niet afgelopen ;)
Het is alleen jammer dat veel bezitters van een PocketPC ten onrechte denken dat je met een Palm veel minder kan.
ok.... :)
Je kan dus met een palm ook divx kijken ;) :?

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op woensdag 02 januari 2002 18:14 schreef 01V het volgende:

[..]

ok.... :)
Je kan dus met een palm ook divx kijken ;) :?
Waarom zou je überhaupt op zo'n klein schermpje divx willen kijken :?

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:27 schreef Famoso het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt op zo'n klein schermpje divx willen kijken :?
Heeft hoog gadged gehalte :P :9 ;)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Zullen we een PocketPC versus Palm oorlog houden of zullen we ons neerleggen bij 2 feiten:

1. Palm heeft een veel groter marktaandeel.
2. PocketPC's aandeel groeit, Palm's aandeel daalt.

Heb hier laats nog mooie cijfertjes bij gezien, maar ben de bron helaas kwijt.

Verwijderd

Ieder beslist gewoon voor zich wat hem/haar meer aanspreekt, er is geen 'betere' *D

hoewel..... >:)
eh...laat maar ;)

Iedereen steld ook andere eisen aan wat een organizer moet kunnen/kennen en wegen etc.. :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op woensdag 02 januari 2002 18:57 schreef Genoil het volgende:
Zullen we een PocketPC versus Palm oorlog houden of zullen we ons neerleggen bij 2 feiten:

1. Palm heeft een veel groter marktaandeel.
2. PocketPC's aandeel groeit, Palm's aandeel daalt.

Heb hier laats nog mooie cijfertjes bij gezien, maar ben de bron helaas kwijt.
Leuke beweringen, ik doe niet mee aan die 'oorlog' maar even een nuancering.
Het is logisch dat het marktaandeel van Palm daalt, dit daalt zelfs als er slechts 1 PocketPC zou zijn verkocht sinds de introductie. Dit zegt niets over de absolute aantallen.
Ik weet zeker dat er heel veel PocketPC's worden gekocht (en ook heel veel Palmpjes), maar is dat relevant voor iemands persoonlijke keuze?
Laat die cijfertjes maar zitten, het is al erg genoeg als iemand zijn keuze voor iets laat bepalen door het marktaandeel :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op woensdag 02 januari 2002 18:45 schreef 01V het volgende:

[..]

Heeft hoog gadged gehalte :P :9 ;)
Er zijn ook mensen die hun pda NIET voor het gadget-gehalte hebben. Maar als iemand het fijn vind dat ik op mijn Palm geen DivX kan bekijken, dan gun ik hem dat plezier hoor.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 20:09 schreef haas het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hun pda NIET voor het gadget-gehalte hebben. Maar als iemand het fijn vind dat ik op mijn Palm geen DivX kan bekijken, dan gun ik hem dat plezier hoor.
LOL @ Oeloe :+
Ik heb me PDA vooral om z'n agenda functie, maar een leuke gadget is nooit weg ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je divx omzet naar een ander formaat kan je ook gewoon hetzelfde filmpje op je palm kijken hoor.

Trouwens, dat internetten gaat toch via je gsm? Dat kan ook gewoon met palmpjes.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MarcelG
  • Laatst online: 12-03 21:20

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

PalmOS (dus toegepast op tig apparaten, zoals de 3COM Palm III, V, M10x, M50x, maar ook de Handspring series) heeft een aantal kenmerken
- compact
- veel shareware/freeware
- kleine files, weinig geheugen (nodig)
- geheugen tot ong 8 Mb (exclusief de SD cards van de nieuwere modellen)
- relatief lage proc-speed (16 - 33 Mhz)
- lage electriciteitsconsumptie
- focus op useability (personal digital ASSISTANT, dus e-mail, agenda, adressen, doc's, notities, etc)
- geen focus op multimedia
- diverse mogelijkheden tot online apps (AvantGo etc).
- achterlijk lange batterijduur (vanwege lage proc speed, en weinig toeters en bellen)

PocketPC (toegepast op tig apparaten zoals de Ipaq's, etc)
- redelijk compact
- hogere electriciteitsconsumptie (dus kortere batterijduur)
- beperkte freeware/shareware
- Volledige integratie met Windows OS'en (gek he)
- had beter PMD (Portable Multimedia Device) kunnen heten dan PDA vanwege de enorme focus op multimedia
- geheugen vanaf 16 Mb
- hogere proc speed (bijv. 206 Mhz)
- zwaarder OS
- grote files
- vrijwel gelijk aan een laptop met Windows OS, maar dan verrekte klein

Al met al hebben beide voordelen.
Ik persoonlijk ga voor de Palm...maar ik gebruik ook alleen maar e-mail, agenda, adressen, doc's, notities, etc.
Oh ja, en Mirror+ :9

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:26 schreef Gizz het volgende:
Als je divx omzet naar een ander formaat kan je ook gewoon hetzelfde filmpje op je palm kijken hoor.

Trouwens, dat internetten gaat toch via je gsm? Dat kan ook gewoon met palmpjes.
1) Daar heb je gelijk in :) wordt ie alleen wel groter ;)
2) Ik bedoelde eigenlijk internetten via wireless lan *D(ADSL)
Op woensdag 02 januari 2002 22:59 schreef MarcelG het volgende:
PalmOS (dus toegepast op tig apparaten, zoals de 3COM Palm III, V, M10x, M50x, maar ook de Handspring series) heeft een aantal kenmerken
- compact
- veel shareware/freeware
- kleine files, weinig geheugen (nodig)
- geheugen tot ong 8 Mb (exclusief de SD cards van de nieuwere modellen)
- relatief lage proc-speed (16 - 33 Mhz)
- lage electriciteitsconsumptie
- focus op useability (personal digital ASSISTANT, dus e-mail, agenda, adressen, doc's, notities, etc)
- geen focus op multimedia
- achterlijk lange batterijduur (vanwege lage proc speed, en weinig toeters en bellen)

PocketPC (toegepast op tig apparaten zoals de Ipaq's, etc)
- redelijk compact
- hogere electriciteitsconsumptie (dus kortere batterijduur)
- beperkte freeware/shareware
- Volledige integratie met Windows OS'en (gek he)
- had beter PMD (Portable Multimedia Device) kunnen heten dan PDA vanwege de enorme focus op multimedia
- geheugen vanaf 16 Mb
- hogere proc speed (bijv. 206 Mhz)
- zwaarder OS
- grote files
- vrijwel gelijk aan een laptop met Windows OS, maar dan verrekte klein

Al met al hebben beide voordelen.
Ik persoonlijk ga voor de Palm...maar ik gebruik ook alleen maar e-mail, agenda, adressen, doc's, notities, etc.
Oh ja, en Mirror+ :9
Beperkte free/shareware, d8 het niet, eerst misschien wel, maar is nu echt van alles te krijgen hoor! :P

Gelijk aan laptop met windows OS :? was het maar zo ;( maar ik heb toch ook nog (gewoon) een laptop erbij hoor, kan toch ietsie pietsie meer :9

Laat dit ook aub geen flame worden :)

Als je je PDA gewoon gebruikt waar hij eigenlijk voor gemaakt is en dus geen complete divx films enzo wilt kijken kun je idd waarschijnlijk beter een Palm based organizer kunt kopen.

Palm = kleiner, lichter, zuiniger met batterij = goed :)

MAAR.... (daar komt ie weer)
Een pocketpc kost minder of evenveel als een dure Palm (dus niet de hele goedkope palms enzo) en dan heb je volgens mij toch meer waar voor je geld *D

maar wie ben ik :?........ ;)

iemand nog aanvullingen? ik ga zo :Z :z

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 02 januari 2002 23:45 schreef 01V het volgende:

[..]

2) Ik bedoelde eigenlijk internetten via wireless lan *D(ADSL)
Als je ergens bent waar een adsl verbinding is dan kan je toch veel beter op een echte pc gaan werken :? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 00:58 schreef Gizz het volgende:

[..]

Als je ergens bent waar een adsl verbinding is dan kan je toch veel beter op een echte pc gaan werken :? :)
MSN vannaf bank/bed ;)
Ook hier komt het hoge gadged gehalte weer om de hoek kijken :9

En draadloos door het hele huis :P

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
volgens mij gaat het bij dergelijke draagbare dingen vooral om het gemak, nu is het zo, dat de eerste ppc gevallen vreselijke dingen waren, maar met de ipaq is uitstekend te werken, het is nu echt puur waar je voorkeur naar uitgaat..ik denk niet dat multimedia de factor moet zijn waardoor je je laat overhalen naar een ppc. multimedia is leuk, maar na de eerste week heb je dat ook wel weer gezien, want daar heb je je computer voor, die kan dat vele malen beter. Het enige nuttige multimediasnufje zou misschien de mp3 afspeelfunctie zijn (dat is dus wel nuttig imho), maar daarvoor kan je net zogoed naar sony toegaan. Deze heeft ook nog een beter scherm (en ja ik heb r verstand van :p) met de 770

qua mogelijkheden ontloopt het elkaar niet zo heel veel meer, op een ppc is prima een agenda bij te houden, maar op een palm (de sony tenminste) is ook uitstekend een foto en film te bekijken en een mp3tje te luisteren.

Wat voor mij de doorslag had...was het formaat --> dit won sony duidelijk zowel qua gewicht, als qua omvang

maar zoals altijd, de keuze is aan jou

PS: als het echt puur gaat 3630 vs Palm V, zou ik voor de 3630 gaan, vooral ook omdat je aangeeft iets multimediaals wel leuk te vinden..heb je echter iets meer geld te besteden (of je bent bekend met mensen die dingen van vrachtwagens af laten pleuren >:) ) dan zou ik de sony 770 even in overweging nemen

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoezo geeft ie aan multimedia te willen :?

Hij zegt:
Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor het adresboek, de kalender/agenda en tekstdocumenten (eventueel voor foto's) en voor Simcity en andere spelletjes... Welke kan ik dan het best kopen of is hier sprake van een lichte overkill??
Hij wil vooral tekstdingen + spelletjes en misschien een paar foto's.

Dan heb je aan een palm echt wel genoeg hoor, want die kan dit allemaal.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
hmmm ik lees weer een half....mijn excusus....ik haal replies door elkaar.....vroegtijdige dementie enzo :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het is je vergeven ;) :P

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:36

scorpionv

This space for rent

Als ik je eisen zie dan kan ik niet echt een uitspraak doen. Wat je wilt kunnen beide PDA's, HET voordeel van de(m'n) Palm is z'n afmetingen. Heerlijk klein en licht, zelfs met een hardcase valt hij niet op in je borstzakje.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Met PocketPC kan je meer.. simpel. Hij is wel iets groter als een Palm.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 10:17 schreef cyberjoy het volgende:
Met PocketPC kan je meer.. simpel. Hij is wel iets groter als een Palm.
Precies, ik ben zelf ook ProPockPc®© :) omdat je er gewoon simpel meer mee kan. En die extra grammetjes die je mee moet sjouwen, dat moet dan maar, je gaat er niet dood van!

Verwijderd

eee

ik heb een palm m100 das een handig ding vooral voor school
je kunt er ook spelletjes op spelen....

:7 }:O

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:36

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 03 januari 2002 10:18 schreef prenobe het volgende:

[..]

Precies, ik ben zelf ook ProPockPc®© :) omdat je er gewoon simpel meer mee kan. En die extra grammetjes die je mee moet sjouwen, dat moet dan maar, je gaat er niet dood van!
Grammen is niet erg, een extra rugzak wel :P

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:28 schreef BigBagaBoom het volgende:
eee

ik heb een palm m100 das een handig ding vooral voor school
je kunt er ook spelletjes op spelen....

:7 }:O
Die Palm m100 is idd ook een mooi die, vooral qua prijs. :)

MAAR.... (is ie weer) :P
rAvers had zijn keuze eigenlijk al beperkt tot een Ipaq 3630 of een Palm V. Hoewel rAvers... Misschien vindt je die Palm 100m ook genoeg, kijk er ff naar en geef je reactie. ;)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:36 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Grammen is niet erg, een extra rugzak wel :P
Rugzak? Niet voor de ppc in ieder geval.. die zit gewoon in me zak.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:48 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Rugzak? Niet voor de ppc in ieder geval.. die zit gewoon in me zak.
Nou, misschien wel met de Dual-PCMCIA sleeve, een GPRS en een 5 Gig Hdd.... :+
Er zijn helaas maar weinig mensen die dat uberhoubt kunnen betelen ;(

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Op woensdag 02 januari 2002 20:04 schreef haas het volgende:

[..]

Leuke beweringen, ik doe niet mee aan die 'oorlog' maar even een nuancering.
Het is logisch dat het marktaandeel van Palm daalt, dit daalt zelfs als er slechts 1 PocketPC zou zijn verkocht sinds de introductie. Dit zegt niets over de absolute aantallen.
Ik weet zeker dat er heel veel PocketPC's worden gekocht (en ook heel veel Palmpjes), maar is dat relevant voor iemands persoonlijke keuze?
Laat die cijfertjes maar zitten, het is al erg genoeg als iemand zijn keuze voor iets laat bepalen door het marktaandeel :)
nu wordt er ineens gedaan of marktaandeel niet belangrijk is bij een 'oorlog' tussen 2 systemen!? Als je het mij vraagt is dat het enig meetbare gegeven aan de feitelijke stand in die zgn. oorlog. Als het aan mijn persoonlijke smaak ligt kocht ik vandaag ook weer een Atari ST, maarja, beetje klein marktaandeel tegenwoordig...dus echt wel dat dat belangrijk is!
Overigens ga ik voor je op zoek naar absolute aantallen, want die stonden er ook bij >:)

[edit]
nou dit is wel aardig (maar geen absolute aantallen):

http://www.idg.net/crd_idgsearch_783342.html?sc=

en dit ook wel

http://www.siliconvalley.com/docs/news/svfront/074080.htm

maar ja, uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om PocketQuake 2 ;)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Zelf ben ik voor Pocket PC gegaan, omdat ik het ten eerste fijn vindt om in een 'vertrouwde' Windows omgeving te werken. Ten tweede heb ik dit met het oog op de toekomst gedaan, omdat ik verwacht dat Palm over een tijdje achterloopt zodra Microsoft met Talisker (Windows CE.NET) uitkomt. Ik heb hier hoge verwachtingen van omdat het idee van alles toegankelijk op elk willekeurig apparaat mij ontzettend aanspreekt. :)

Daarnaast is het handig dat ik met Pocket PC makkelijk met Visual Basic en Web Services kan werken.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

En rAvers, heb je al je keuze kunnen maken :?
Of wil je toch eerst nog meer informatie over een van de beide systemen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Palm M500 gekocht, tweedehands leek me toch iets leuker en hij was niet duur...

• MarcelG
  • Laatst online: 12-03 21:20

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

rAvers, mag ik vragen wat je er tweedehands voor betaald hebt ? (Mijn V is bijna 'op', dus ik wil wel weten hoeveel ie tweedehands kost ;) )

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 20:58 schreef rAvers het volgende:
Ik heb een Palm M500 gekocht, tweedehands leek me toch iets leuker en hij was niet duur...
Niet duur, kijk da's nooit verkeerd!!! ;)
Veel plezier ermee *D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hij kost me 725, met:

ff copy pasten uit advertentie...

palm M500 te koop
ziet er heel goed uit. hier zit bij doos, USB cradle, software
en extra's:
- Slim Leather Carrying Case
- PalmPak Travel Card European Cities
- Sandisk 16mb MultiMedia Card
- SanDisk 16MB Secure Digital
- extra stylus (pen)
- en heel veel exstra software o.a. JackFlash, JackSprat, McFile, MSMount, PowerRun, ADV Backup, DateBk4.
Pagina: 1