Toon posts:

welke HUB en kabels voor netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eerst een vraagje over HUBs, de goedkoopste zijn rond de 60 euro(merkloze bij Gistron te koop)...maar normaal lijken ze allemaal rond de 120 euro te hangen voor een 8 poorts 10/100...3Com..etc..etc.
Is dit nou gewoon een kwestie van merknaam of zit er wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen?

En dan even over het netwerk.
PC met 2 NICs...1 NIC rechtstreeks op kabel andere NIC op de nog aan te schaffen HUB en vanaf die HUB naar 2 andere PCs.
Cross cables nodig of niet?
Dus wat voor kabel van 2de NIC naar HUB en van HUB naar PCs die aan HUB hangen?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Normale kabels. De HUB heeft al die cross-functie. Wat die hubs betreft: er is wel degelijk verschil in prestaties. Maar de "goede" merken weet ik niet zo.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Sitecom raad ik je iig niet aan, da's IMO echt klote spul. Goede merken? 3com, E-Tech, Safeway, etc. Je moet gewoon naar een goede compu-winkel gaan, daar verkopen ze als het goed ALLEEN maar kwaliteitsspul. (Bijvoorbeeld Computerland).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:07 schreef Walhalla het volgende:
Normale kabels. De HUB heeft al die cross-functie. Wat die hubs betreft: er is wel degelijk verschil in prestaties. Maar de "goede" merken weet ik niet zo.
onzin hubs zijn er al te koop voor 25 gld (10 euro hehe) en deze werken net zo goed als een cisco/3com hub. een hub is niet meer dan een repeater die elk signaal die hij binnenkrijgt op alle poorten uitstuurt... geen intelligentie nodig...

natuurlijk zijn er bij 3com enzo wat voordelen als je een groot netwerk hebt maar voor thuisgebruik maakt het echt niet uit.
moet je 2 hubs koppelen heb je een cross nodig OF bij 1 van de 2 hubs de uplink gebruiken en dan een rechte gebruiken

in jou situatie alleen rechte nodig (www---pc--hub--pc's neem ik aan)

Verwijderd

een hub voor 10 euro? sure

kwaliteitsverschil is er wel degelijk als je kijkt naar een Merk B en 3Com/Intel/Cisco of andere gerenomeerde merken... De verschillen zijn voornamelijk de stabiliteit, betrouwbaarheid, voortduring, snelheid en de totale bandwidth.

Voor een hubje/switchje voor thuis zou ik gewoon naar Sitecom/Safeway kijken wil je meer kies dan voor 3Com...

Succes

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Heb hier zo'n sitecom 10mb home networking kit met een 5 poorts hub. 4 pc's lannetje. Als ik weer moest kiezen nam ik een 100mb swith ipv heb regelmatig met file tranfers colisions en dan is het een stuk trager

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

3Com levenslange garantie en samen met 3Com kaarten een razend snel netwerk, kost effe wat maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

idd en "gewone" kabels heb je genoeg aan !

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Als ik jou was zou ik een switch nemen en geen hub. Kijk maar n's in de Netwerk FAQ Waarom.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1