Toon posts:

Installatie-problemen met Acer 620u scanner!

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lo lui,

aan de hand van deze topic:

[topic=362114]

open ik toch een nieuwe topic, omdat ik de daar voorgedragen oplossingen geprobeerd heb en nog steeds de scanner niet aan de praat heb gekregen |:(

Het volgende probleem doet zich voor. Alles gaat goed, totdat de scanner door win2k Pro NL wordt gedetecteerd en hij 'm wil gaan installeren. Tijdens het kopiëren van de bestanden mist de installatie allerlei bestanden :(

Ik heb de bestanden handmatig opgezocht uit verschillende (bekende directories). Mira3_20 zijn de orginele drivers en Mira4_03 zijn de nieuwste drivers van Internet. Hieronder de bestanden die ie niet zelf kan vinden ofzo en ik dan handmatig opzoek en de opeenvolgende dir waar ik ze vandaan haal (ik zoek op alle HD's en win2k cd-rom als ik 'm niet op de HD kan vinden):

api620u.icm: winnt\system\color\
asr2aspi.dll: winnt\
95scan.in_: ?? (kan ik nergens vinden :r)
98scan.in_: winnt\inf\
mirascan.ds: winnt\twain_32\Mira4_03
imgproc.dll: winnt\twain_32\Mira3_20
model.ini: winnt\twain_32\Mira4_03\bin
u96v057.bin: winnt\twain_32\Mira3_20\bin
unusbdrv.exe: winnt\
usb0sr2f.sys: winnt\system32\drivers
checking.dll: winnt\system32\

Dan vraagt hij om de win2k cd, die ik erin doe en die de laatste bestanden van de cd-rom halen gaat wel zonder foutmeldingen, maar dan komt ie terug in apperaatbeheer met de eigenschappen van de scanner. Het apperaat is niet juist geïnstalleerd :(

ps. ik :r echt op die installatieprocedures van Microsoft, vooral als ie zelf de bestanden niet kan vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aub helpen :*

Verwijderd

Al een clean install geprobeerd van W2K?

Zoals ik vorige maal al gememoreerd heb zitten er in je Windows register allerlei verwijzingen naar diverse versies van drivers. Dit kan nooit goed werken.

Advies:
Clean install van W2K compleet met SP2 ( heb je deze al geinstalleerd? ) en daarna de scanner drivers erop op de manier zoals in het vorige draadje door mij omschreven.

Ik weet het, tis vervelend zo'n clean install, maar als ik zie hoelang je al met dit probleem worstel .....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:46 schreef Evolution het volgende:
Al een clean install geprobeerd van W2K?

Zoals ik vorige maal al gememoreerd heb zitten er in je Windows register allerlei verwijzingen naar diverse versies van drivers. Dit kan nooit goed werken.

Advies:
Clean install van W2K compleet met SP2 ( heb je deze al geinstalleerd? ) en daarna de scanner drivers erop op de manier zoals in het vorige draadje door mij omschreven.

Ik weet het, tis vervelend zo'n clean install, maar als ik zie hoelang je al met dit probleem worstel .....
LOL, tis een clean install :P

ps. tnx anyway ;)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:55 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

LOL, tis een clean install :P

ps. tnx anyway ;)
:? Dan begrijp ik er echt niets van, ik heb dezelfde scanner en had ook W2K. Ik denk dat ik een keer of 20 deze installatie op de door mij omschreven methode heb uitgevoerd en altijd zonder problemen.

Inmiddels heb ik XP ( daar verloopt de installatie overigens op exact dezelfde manier)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 15:15 schreef Evolution het volgende:

[..]

:? Dan begrijp ik er echt niets van, ik heb dezelfde scanner en had ook W2K. Ik denk dat ik een keer of 20 deze installatie op de door mij omschreven methode heb uitgevoerd en altijd zonder problemen.

Inmiddels heb ik XP ( daar verloopt de installatie overigens op exact dezelfde manier)
Ja, maar het heeft iets te maken met dat win2k bij mij (tis wel Pro + NL) geen goede installatie-instructies heeft ofzo, want hij kan zelf dus ook niet de bestanden vinden enzo.

Anders kun jij misschien die bestanden van dezelfde versie van je pc opzoeken en in een zip naar me mailen ofzo :?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 15:26 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Ja, maar het heeft iets te maken met dat win2k bij mij (tis wel Pro + NL) geen goede installatie-instructies heeft ofzo, want hij kan zelf dus ook niet de bestanden vinden enzo.

Anders kun jij misschien die bestanden van dezelfde versie van je pc opzoeken en in een zip naar me mailen ofzo :?
Ik HAD ook W2K Pro NL dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik heb gewoon de drivers gebruikt van de Acer site, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Het enige wat het m.i. nog kan zijn dat je niet exact de door mij omschreven installatiewijze toepas. Is dit wel het geval dan rest, vrees ik, alleen nog maar de Acer helpdesk :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 15:50 schreef Evolution het volgende:

[..]

Ik HAD ook W2K Pro NL dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik heb gewoon de drivers gebruikt van de Acer site, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Het enige wat het m.i. nog kan zijn dat je niet exact de door mij omschreven installatiewijze toepas. Is dit wel het geval dan rest, vrees ik, alleen nog maar de Acer helpdesk :?
Ok, dat wordt Acer helpdesk dus, want ik heb exact gedaan wat jij zei, maar het probleem is hetzelfde of ik de scanner nou uit/aan heb staan enzo, omdat het in de installatie van de scanner in windows zit en niet in de driver-software van Acer ofzo |:(

ps. ik zag gelukkig dat ze een tel. nr. in NL hebben :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik heb een e-mail gehad die me iig de scanner al in win2k Pro NL aan de praat heeft gekregen, maar nou krijg ik de volgende error bij het opstarten van de Mirascan:
Read image data failure!
Please restart the scanner.

Code[2882:1118]
Ik kan de scanner restarten wat ik wil, maar ik krijg altijd die foutmelding :?

ps. de software start wel door, maar als ik preview/scan klik geeft hij die foutmelding weer ;(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

LET OP: gekickt topic... (komisch, na -exact- een jaar :))

Ik heb exact hetzelfde probleem als in deze laatste post wordt omschreven en ik kom er ook niet uit...

Ik heb de laatste driver van www.benq.com gehaald (deze dus). Oudere versies van Mirascan, zoals de bijgeleverde op cd, werken niet. Voor de rest: zie post hierboven.

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 06-01-2003 08:43 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

(omhoog schopt)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur