Toon posts:

Waar haal ik OpenGL, Detonator, etc. ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Net een ASUS V7700 TI gekocht. Waar haal ik die OpenGL, Glide en ander spul ? Of heb ik het uberhaupt niet nodig ?

Alvast bedankt !!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Gewoon de Detonator drivers downloaden van nVidia.com.

Evt. nog DirectX 8, maar dat is denk ik niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het niet uit of ik de drivers van nVidia of van ASUS neem ? Of haal ik nu iets door de war ?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
niet echt, want de sjip is van nVIDIA

Verwijderd

De drivers van Asus , zijn gewoon de Nvidia drivers maar dan met een jasje van Asus eromheen (Asus menu , Asus logo'tjes etc)

Je kan gewoon de 23.11 drivers downloaden , http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers

en dan is alles voor elkaar , als het goed is >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, da's duidelijk. Nog een vraag: mijn scherm is nu een beetje (nogal eigenlijk) blauwig. Het heeft volgens mij niets te maken met de kleurinstellingen.... Tips ?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

ik heb ff geen antwoord op je blauwige scherm.. Naja misschien moet je je gamma ff aanpassen.. Je hoeft idd alleen maar de detonator drivers te halen.. En op glide hoef je niet te rekenen want dat is alleen voor 3dfx kaarten.. Dus die hoef je niet te zoeken.. succes!

superB

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

dat blauwige kan idd aan je kleuren instellingen liggen

kijk in het on-screen menu van je monitor en zoek naar alles dat met kleuren te maken heeft. Pak dan user settings en doe dr wat minder blauw bij.

OpenGL, Glide en Direct 3D zijn overigens geen programma's die je kan downloaden of zoiets. Dat zijn verschillende manieren om iets grafisch weer te geven op je scherm.
Glide was veruit de beste manier voor een 3dfx kaart, maar verder word het dus nu niet meer gebruikt. Dit werkte ook alleen maar op een Voodoo.
Direct 3D heeft geloof ik iets te maken met DirectX, en schijnt het beste te zijn voor nvidia kaarten, maar daar merk ik vrij weinig van. Werkt met zowat elke kaart dacht ik
OpenGL werkt ook bij zowat elke kaart, zoniet echt elke.

Wat voor jou de beste is moet je met wat zware spellen bekijken. Soms heb je een hele hoge framerate maar heb je er toch een kutgevoel over, en soms andersom. Kwestie van proberen.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:21 schreef Setller_b23 het volgende:
Ok, da's duidelijk. Nog een vraag: mijn scherm is nu een beetje (nogal eigenlijk) blauwig. Het heeft volgens mij niets te maken met de kleurinstellingen.... Tips ?
Misschien je beeldscherm effe terug naar de fabrieks instellingen zetten??

Verwijderd

Check je videokabel ff....geen pinnetjes verbogen?

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Op woensdag 02 januari 2002 15:24 schreef deadline het volgende:
En op glide hoef je niet te rekenen want dat is alleen voor 3dfx kaarten.. Dus die hoef je niet te zoeken.. succes!
wat is dat voor een bullshit ?
direct3d is CLOSED SOURCE van (wie anders ?) Microsoft.
OpenGL is OPEN SOURCE en is een veelgebruikte API (Application Programming Interface) in onder andere Quake 1, 2 en 3, Return to castle Wolfenstein, Half-Life, Serious Sam, Red Faction, kortom elk zichzelf respecterend spel wordt gedreven door OpenGL technologie, Direct3D (de tegenhanger dus) is gewoon een paniekerig antwoord op de door microsoft zo gehaten OpenSource community :(
edit:

komt nog bij dat hoogstandjes zoals ronde bogen in 3d shooters EN de snelste T&L nog altijd op OpenGL platforms worden behaald, sneller dan direct3d.

sorry voor de flame maar ik kan er echt niet tegen als mensen slecht onderbouwde bullshit spuien.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 17:08 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

OpenGL is OPEN SOURCE en is een veelgebruikte API (Application Programming Interface) in onder andere Quake 1, 2 en 3, Return to castle Wolfenstein, Half-Life, Serious Sam, Red Faction, kortom elk zichzelf respecterend spel wordt gedreven door OpenGL technologie, Direct3D (de tegenhanger dus) is gewoon een paniekerig antwoord op de door microsoft zo gehaten OpenSource community :(
edit:

komt nog bij dat hoogstandjes zoals ronde bogen in 3d shooters EN de snelste T&L nog altijd op OpenGL platforms worden behaald, sneller dan direct3d.

sorry voor de flame maar ik kan er echt niet tegen als mensen slecht onderbouwde bullshit spuien.
Glide is alleen voor 3dfx dacht ik en OpenGL is ook voor non 3dfx kaarten , trouwens Red Faction is een 100% Direct 3D spel.

Deadline heeft het over Glide ipv OpgenGl hij heeft dus 100% gelijk

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

omfg voor nix geflamed |:(
was in de war met OpenGL, Glide heeft daar idd weinig mee te maken...

sorry !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 17:08 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

edit:

Uhh verkeerd gequote ofzo?
Glide ZEKER WETEN alleen voor 3dfx... (+ een oude creative patch).

[edit]
Ok, ik was weer te laat :)

specs

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 17:30 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Uhh verkeerd gequote ofzo?
Glide ZEKER WETEN alleen voor 3dfx... (+ een oude creative patch).

[edit]
Ok, ik was weer te laat :)
Hij heeft zijn excusses al aangeboden >:)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

Op woensdag 02 januari 2002 17:28 schreef Mad-Cow het volgende:
omfg voor nix geflamed |:(
was in de war met OpenGL, Glide heeft daar idd weinig mee te maken...

sorry !
Ik was al in :'( uitgebarsten! Maar je bent vergeven B-)

superB

Pagina: 1