Toon posts:

Hoe maakje een ftp server public/privat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site, waar een aantal bestanden te downloaden zijn, en nu zijnder mensen die de bestanden die we geupped hebben, lopen te verwijderen van de servers via ftp.
Dit kan doordat we die bestanden die te downloaden zijn, moeten linken als:
ftp://username:password/server.nl/bestand

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat die bestanden verwijderd worden.., nou vroeg ik me af, of we de ftp ruimte inkunnen stellen, zodat men de bestanden niet kan wissen...
(ik d8 aan iets over public/privat instellen ofzo..)

Alleen ik heb geen idee hoe dat moet, kan iemand dit beetje uitleggen?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als jij de controle hebt over die FTP-server, dan moet je de bewust account gewoon read-only rechten geven en met een ander account, dat wel schrijfrechten heeft, uploaden.

Als jij niet de controle over die FTP-server hebt, dan zijn er twee mogelijkheden denk ik:

1) Het is een FTP-server waar jij helemaal niet op hoort te komen.

2) Het is een server waar je wel op te komen en waar die account een upload-account is met lees- en schrijfrechten. In dat geval valt er niet aan te doen: als jij met die account kunt opslaan en verwijderen, kan een ander dat met dezelfde account net zo goed. Lief vragen misschien? :)

Verwijderd

Ik heb vroeger serv-u ftp gebruikt, en bij die kon je gewoon per map en per user instellen welke rechten ze hadden binnen die map

ik had een paar download mappen waarin ze alleen konnen lezen (dus downloaden) en bij de upload folder konden ze uploaden en downloaden...maar niks verwijderen

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Zijn die bestanden niet te bereiken via http?

(lijkt me een open deur, mgoed)

Zoniet, dan zul je toch echt een dealtje met je provider (van die site dus) moeten sluiten voor een read-only account die toegang heeft tot je ftp-directory.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Op woensdag 02 januari 2002 15:38 schreef serkoon het volgende:
Zijn die bestanden niet te bereiken via http?

(lijkt me een open deur, mgoed)

Zoniet, dan zul je toch echt een dealtje met je provider (van die site dus) moeten sluiten voor een read-only account die toegang heeft tot je ftp-directory.
ik ken hem en zijn probleem, dus ik vraag ff verder:
-nee met http wil het niet,dan downt tie niet :(:(
-Het is dus een open deur met ftp://username:password/server.nl/bestand en dat zie je dus in bijvoorbeeld DAP of getright, maar niet in dat downloadprogie van windows zelf.

Nu bedenk ik dus: Alleen laten downloaden met dat windows downloadproggie en niet met DAP e.d.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 16:02 schreef PASware het volgende:

[..]

Nu bedenk ik dus: Alleen laten downloaden met dat windows downloadproggie en niet met DAP e.d.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar??
Heeft ook weinig zin... ik neem aan dat je vanaf een site linkjes naar die bestanden hebt staan? Als je alleen al de cursor derboven laat zweven zie je linksonder al het adres staan. Dat kun je met java scriptjes ook weer uitzetten, maar dan nog zou je kunnen 'copy shortcut' kunnen doen of als je de rechtermuisknop disabled heb je nog altijd de source...

Maar ik snap het probleem eigenlijk niet... stel de account gewoon zo in dat de files en folders non-deletable zijn. Dan kun je hooguit nog last krijgen van FXP'ers...

/me had vanmiddag een enthousiaste FXP'er die probeerde een 2 cd versie van LOTR naar zijn ftp te uppen. Stond die anomynous account nou maar zo ingesteld dattie folders aan kon maken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar het is helaas niet gelukt om deze ftp server inte stellen in public/privat ofzo.

Dus isset een beveiliging geworden met anti-leech.
op die manier ziet niemand de link, dus kunnen ze het ooknie verwijderen :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Op woensdag 02 januari 2002 17:57 schreef PsyFlux het volgende:

Heeft ook weinig zin... ik neem aan dat je vanaf een site linkjes naar die bestanden hebt staan? Als je alleen al de cursor derboven laat zweven zie je linksonder al het adres staan. Dat kun je met java scriptjes ook weer uitzetten, maar dan nog zou je kunnen 'copy shortcut' kunnen doen of als je de rechtermuisknop disabled heb je nog altijd de source...
Dat snap ik, maar daar gaat het niet om (dat weten we wel te omzeilen >:))
Maar ik snap het probleem eigenlijk niet... stel de account gewoon zo in dat de files en folders non-deletable zijn. Dan kun je hooguit nog last krijgen van FXP'ers...
Dat kan nou juist niet, dat non-deletable. We hebben de files geupped naar een server die niet van ons, maar waar we wel netjes een account hebben.

Dus nog iemand (masterstyle heb wel een oplossing, maar ik wil het nog wel weten) een oplossing????

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1