Mem modules in SL-75DRV2

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik heb recent een SolteK SL-75DRV2 gekocht. Ik heb hier een XP 1600+ en 2* 256mb DDR RAM.

Ik had een niet werkend systeem. Na wat pluggen van de memory modules, kreeg ik na het verwijderen van chip 2 een werkend systeem. Ik heb daarna de werkende chip door zijn identieke broertje vervangen, en het werkt niet. :?

Beetje pluggen en daar ging hij weer. Ik krijg alleen niet de volle 2*256 erin. |:(

Mijn vraag: Komt dit iemand bekend voor en heeft deze persoon de oplossing? Moet ik met terminators voor het middelste slot gaan werken of iets?

Bedankt vast

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

chip 2 defect. geheugen omruilen en voila. :z

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Nee, dat is dus niet zo. Ik ben fix aan t testen geweest. Het is een bepaalde combinatie van insteken en uitrossen voor dat een chip werkt.

Beide chips functioneren. Maar dat geplug.....?????

Verwijderd

Vreemd geval, ik heb hier ook 2 chips van 256mb draaien op hetzelfde bordje. De chips zitten op de buitenste twee slotjes en werken allebei zonder problemen. Ben bij de installatie met de buitenste begonnen en toen het middelste slot, het derde slot is gewoon leeg. Ook ik zou uit jouw verhaal opmaken dat een van je chipjes niet naar behoren functioneerd.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Tsja.... :?

Zellfs ik zou nog uit me verhaal halen dat de mem chips kaduuk zijn maar...

goed ik ga kijken of ik ze met iemand voor geld en kingston kan ruilen 8-)