Toon posts:

2 pc's op uplink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een 3Com superstack II switch staan.
Hierop zitten 12x 10Mbit poorten, en op de achterkant 2x 100Mbit uplink poorten.
Nu heb ik dus mijn server in 1 van de uplinks zitten, en mijn eigen pc in de andere uplink.
Als ik de server vanaf mijn eigen pc wil pingen, heb ik erg vaak packet loss. ongeveer 30 - 50 %
Doe ik de client aan de voorkant in de 10 Mbit poort, gaat het wel goed.
Zet ik de client naast de server vlakbij de switch, en een kortere kabel, dan gaat het wel goed en heb ik geen packetloss. Kabel rot zou je dus zeggen. is echter niet zo. Druk ik de kabel in de pc's zonder switch, het is dus een Xkabel, dan gaat het ook goed....

Hoe krijg ik de communicatie tussen 2 pc's die op 2 uplink poorten zitten wel goed? De Xkabel is zo'n 15 meter cat5 uiteraard

Verwijderd

ik ken die switch niet maar je weet zeker dat de poorten niet dubbel gebruikt worden??? (bijv poort 12 komt overeen met uplink)

edit:

hmmm laatmaar ik zie het al... 10 en 100

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat het op 10 mbit wel werkt, maar op 100 niet is niet zo vreemd - 100 mbit vraagt nogal wat meer van zo'n kabel.

Probeer het toch eens met een andere kabel, zou ik zeggen.

Als ik het me goed herinner kan je trouwens toch de up-link via een dip-switchje omzetten naar een gewone poort, of niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Kun je precies het type van de switch en de uplink module aangeven (dus de 3C..... nummers) ?
Er zijn namelijk versies waarbij die 2 uplink-poorten niet onafhankelijk gebruikt kunnen worden, maar alleen als een enkele redundante poort, ofwel : de ene werkt alleen als de andere het niet doet, en dat zou precies jouw symptomen verklaren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe kabel gemaakt en gemeten. Hij moet goed werken. Hij werkt ook, alleen weer dat packet loss.
Weer met een korte kabel getest, ook zelf gemaakt. werkt prima!
Als ze dus vlak bij elkaar staan, met 2 kabels van 3 meter verbonden op de uplink poorten van de switch werken ze wel beide op 100 Mbit perfect... De poorten lijken dus wel tegelijk gebruikt te kunnen worden...

Het exacte 3cnummer van de switch post ik vanavond even...
volgens mij was he de 1100