Toon posts:

19inch iiyama monitoren keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers,
ik ben een hardcore gamer (Q3a), en ben van plan een nieuwe monitor te kopen. Ik zit te twijfelen tussen de verschillende 19inch monitoren van iiyama. Ik hoop dat jullie me hier advies over kunnen geven. me systeem= athlon 1,4 ghz, gf2 mx, 256 mb ram.

Alvast bedankt }:O

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

klown

geek

De Iiyama A902MT kan ik je aanraden, heb em zelf sinds kort. Is een pr8ige monitor. USB-hub zit er in, speakertjes (die ik zelf niet gebruik, omdat ik Creative Soundworks DTT3500 boxen heb, maar et klinkt wel aardig(heb wel ff getest nl.)) en mooi plat scherm, alleen het heeft wel hulplijntjes, maar dat vind ik niet erg, maar als je geen hulplijntjes wil, weet je ook welke je niet moet nemen 8-)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 14:42 schreef klown het volgende:
De Iiyama A902MT kan ik je aanraden, heb em zelf sinds kort. Is een pr8ige monitor. USB-hub zit er in, speakertjes (die ik zelf niet gebruik, omdat ik Creative Soundworks DTT3500 boxen heb, maar et klinkt wel aardig(heb wel ff getest nl.)) en mooi plat scherm, alleen het heeft wel hulplijntjes, maar dat vind ik niet erg, maar als je geen hulplijntjes wil, weet je ook welke je niet moet nemen 8-)
EUREKA hier hebben we dan misschien de eerste die wel een goed model uit deze serie heeft... :)

kijk maar effe bij [topic=130527/1/255]

als je effe de tijd hebt

Verwijderd

Topicstarter
wat vinden jullie van de LS 902 UT en de MA 901 U ?? Die zijn namelijk iets minder duur :9~

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 15:00 schreef tijmen54 het volgende:
wat vinden jullie van de LS 902 UT en de MA 901 U ?? Die zijn namelijk iets minder duur :9~
Ik zou voor die prijs voor een andere monitor gaan. Er zijn hiervoor veel topics al over geweest. Doe eens search zou ik zeggen. Ik gebruik de LS902/MA901U geregeld en stoor mij een beetje aan het beeld. De letters golven als je goed kijkt.

Er zijn veel goede monitoren outthere
- EIZO
- Sony
- Samsung
- etc.

Er zijn ook verschillende reviews op internet:
- http://www.computertotaal.nl/testlab/monitornr12.phtml
- http://www.pctechguide.com/prodreviews/PRmon19.htm
- http://computers.cnet.com/hardware/0-2645871-8-4169233-1.html?tag=top5

(Misschien iets voor de FAQ, de review sites sinterklaas?)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op woensdag 02 januari 2002 14:42 schreef klown het volgende:
Ik heb de visionmaster 452 en die werkt perfect.

Human Bobby

Verwijderd

Nope.
Hier is nog een tweede tevreden gebruiker.
Ik heb de monitor afgelopen weekend bij Powerline gehaald.
Ook ik had de verontruste berichten op het forum gelezen. Maar ja. Living on the edge zal ik maar zeggen.
Hij valt zeker niet tegen. Ik denk dat iiyama de problemen onder controle/verholpen heeft.
De lijntjes zijn er, af en toe. Vaak in IE als je een lekker wit scherm voor je neus hebt. Maar zeker niet storend.
Bij een gekleurd, zwart of bewegend beeld zijn de lijntjes niet waarneembaar.
Verder kan ik ook de verkleuringen in de hoeken niet waarnemen. Hij is probleemloos qua kleur van hoek tot hoek.

Er zijn twee zaken waar je je wel even op moet instellen als je de monitor neemt.
Als eerste is er de moeite die je moet nemen om de monitor in je favoriete resolutie etc helemaal mooi strak, dus zonder pincushion etc, te krijgen. Kost echt even tijd.

Ten tweede en dat vindt ik wel wat minder, trillen (dansen) de letters (in mijn geval bij 1280x1024) bij b.v. proggies als WinMX, XNews een beetje. Lijkt net of er wat ruis overheen zit. Dat constateer ik althans op 1,5 cm van de beeldbuis. De letters zijn ook niet mooi vol, er zit een vertikaal streepje in. Je kan dit een beetje compenseren door je contrast op 100% maar dan knetteren de IE pagina's je weer om de oren. En het gekke is dat je er dan weer geen last van hebt. Kan je het nog een beetje volgen.

Ik ben in iedergeval zeer redelijk tevreden.

Baai

Ron

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ikzelf zit er ook over te denken om die A902MT van Iiyama aan te schaffen, de specificaties zien er veelbelovend uit, en de prijs is ook niet zo gek hoog. Tevens was de reviewer van t.net er ook wel over te spreken. Behalve dat zijn exemplaar dan een rare vlek linksonder had, maar ik neem aan dit je je monitor dan gewoon mag omruilen.

Hier de review: Iiyama Vision Master Pro 451 review
Ten tweede en dat vindt ik wel wat minder, trillen (dansen) de letters (in mijn geval bij 1280x1024) bij b.v. proggies als WinMX, XNews een beetje. Lijkt net of er wat ruis overheen zit. Dat constateer ik althans op 1,5 cm van de beeldbuis. De letters zijn ook niet mooi vol, er zit een vertikaal streepje in.
Hmm, wat bedoel je precies met dansen ? Puntjes die er doorheen vliegen, of dat je letters ook echt op een neer gaan. Als dat zo zou zijn dan is dat zwaar klote, en zou ik meteen op mn garantie terugvallen :) .

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
De VMP 452 roelt!
Maar ik draai op 1024 dus ik weet niet of die op 1280 minder is..........
Trinitron is zalig.
Heb ook een GF2 MX net als jij, en in games is ie op 1024 perfect, hoger moet je mijn inziens niet doen hoor(is die nie snel genoeg voor).
De 451 en 453 zijn wel duurder maar NIET beter, je betaalt bij hun voor bullshit: usb-hub en trieste speakers...niet doen dus. De VMP 450 heeft een BNC aansluiting, dus die roelt helemaal, is verder een VMP 452, MAAR hij is duurder en niet meer te krijgen (denk ik).

Verwijderd

Echt dansen zoals het probleem wordt omschreven in de oude topics over deze monitor zou ik niet zeggen.
Het "probleem" heb ik eigenlijk ook alleen maar met 2 apps.
Misschien moet ik een wat vetter lettertype kiezen.
Voor de rest is de monitor toppie. En die extra usb aansluiting zijn altijd welkom.

Baai

Ron

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Ik heb de IIyama S900MT1, Is een hele budget 19" maar op 1280*960@85 geeft hij een prima beeldje :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 02 januari 2002 15:00 schreef tijmen54 het volgende:
MA901U geeft werkelijk waar een beeldje om van te gaan kwijlen :9~

MAAR raak hem nooit aan, zodra je hem aanraakt ben je de l*l, dan krijg je een vingerafdruk (doh), maar als je die vingerafdruk met een zachte doek (zoals in de manual staat) weghaald, blijven er krassen achter...

Denk je, nou np, 3 jaar onsite garantie, telefoontje, morgen nieuwe, nou, alles behalve dat.. "Meneer, probleem is bekend, maar dit valt niet onder de garantiebepalingen van Iiyama" |:(

Samenvatting:
Als je neefjes, nichtjes, broertjes, zusjes hebt die ook zitten te computeren of ga je geregeld naar een LAN, neem dan geen Iiyama

Dividend for Starters

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Of misschien ken jij de definitie van een zacht doek niet :P

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

Appie

F1RST Racing

Ook hier een tevreden iiyama gebruik (pro451)

Volgens ligt het ook aan de kaart die achter monitor hangt (immers als daar wazig beeld vanaf komt, dan wordt dit in eerste instantie als een monitorprobleem gezien)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb ook onwijs zitten te twijfelen wat voor merk 19 inch ik zou nemen.

de pro 451 hoorde ik heeeel veel negatieve reacties over.
dus ben ik maar van afgezien.

ik zat toen nog te twijfelen tussen de LG 915ft plus of de Iiyama pro 452

ik heb alleen nog puur naar de tech gegevens zitten kijken. de LG was alles net ietsje "beter".

dus heb deze maar gekozen. kost wel ongeveer 1300,-
ook met usb hub enzo. heb het beeld zelf nog niet gezien.
Wil je echt Iiyama en op safe gaan dan had ik de pro 452 genomen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb de Iiyama VMP452 ofwel MA902U! Is een uitstekende monitor voor niet zoveel geld. Lekker diamondtron...en hoge resoluties! Als je een ruimer budget hebt zou ik zeker voor Eizo of Sony gaan! Anders is dit een uitstekende monitor!

|Specs|

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik heb nu een Vision Master Pro 452, en ik ben er zeer tevreden mee.
Helaas heb ik er nu wel een flinke kras over m'n scherm.
Verder wil ik ff zeggen dat je
eerst bedenken moet wat je er voor over hebt en dan
naar een grote zaak gaan en de monitor zelf bekijken .
iedereen z'n smaak qua beeld en vormgeving

• Aike
  • Niet online
Het zal niet zoveel uitmaken wat je neemt, ik heb een 19" van Gateway is 3 jaar oud, en doet het best. Hij was niet duur en ook niet bijzonder.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Schmoove
  • Laatst online: 20-08 11:58
Als ik je een 19" monitor moet aanraden, dan wordt dat absoluut de Samsung SyncMaster 900NF!!! Echt een geweldige monitor. Hij ziet er mooi uit voor zo'n groot ding, en geeft een perfect beeld. Makkelijk te configureren en zelfs op 1600x1200 geeft ie een verversingsfrequentie van 85hz, wat een heerlijk rustig beeld geeft.

Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over

Verwijderd

Een echte topper ja. Komt goed de reviews (sta No.2 op Cnet - Hardware van alle 19" monitoren). Echter wordt hij nog wel geleverd door Samsung? De monitor staat niet meer in de product catalogus op de NL website van samsung.

(Aan specs te zien hebben ze een vervanger: de SyncMaster 959 NF, ook natural flat en ongeveer dezelfde prijs. Heb alleen nog geen reviews er van gelezen.)
Op donderdag 03 januari 2002 09:05 schreef Schmoove het volgende:
Als ik je een 19" monitor moet aanraden, dan wordt dat absoluut de Samsung SyncMaster 900NF!!! Echt een geweldige monitor. Hij ziet er mooi uit voor zo'n groot ding, en geeft een perfect beeld. Makkelijk te configureren en zelfs op 1600x1200 geeft ie een verversingsfrequentie van 85hz, wat een heerlijk rustig beeld geeft.

Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over

• Schmoove
  • Laatst online: 20-08 11:58
Ik denk dat hij inderdaad niet meer geleverd wordt als 900NF, maar inderdaad als 959NF. Ik heb de specs bekeken en die zijn voor 99% hetzelfde, het enige verschil is dat de nieuwe 959NF in elke resolutie ongeveer 2Hz hoger kan dan de 900NF.
Maar inderdaad de 959 is de opvolger van de 900.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
overweeg eens een sony.. wel iets duurder, maar stukken bete...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• MacDokie
  • Laatst online: 18-08 18:11
Ik heb een VM452, maar ik baal gigantisch van de krassen die er al op zitten. Het is niet aan te raden als je vaak naar LANparty's gaat, dat heeft mij al een paar flinke kanjers van krassen opgeleverd!!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Sjah
  • Laatst online: 20:43
Je scherm of de kast?
Als t 't laatste is voel ik met je mee ..... my Bro.
Aan de andere kant heb jij met andere monitoren ervaring die die krassen(bij jouw vervoer) niet gaven bij LAN's ?
Pagina: 1