Problemen met Asus P5A-B + muizen

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Ok, ik zit hier met een heel raar probleem, khoop dat jullie hier wat kennis hebben om het op te lossen.
Een week geleden kapte de PS2 muis van m'n 2e PC ermee. Dat was een normale logitech PS/2 muis met 3 knoppen. Alleen als ik een beetje aan het kabeltje klote deed tie 't nog dus ik ging uit van kabelbreuk. Muis weggegooid, nieuwe gehaald. Dit was echter een USB muis, terwijl m'n bord geen USB heeft. Dus even aangesloten m.b.v. een verloopje naar PS/2. Dit ding kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat, 't lichtje (optical) wou maar niet aan gaan.
Nou jah, dan maar terug naar af... Een oude seriele muis opgeduikeld omdat ik denk dat die PS/2 poort gewoon naar de knoppen is. Oude seriele aangesloten, werkte perfect... tot nu... nu doet die het dus ook al niet meer. De PS/2 geeft in config. scherm dat de software niet goed is of ontbrekende hardware, de com. poorten geven geen conflicten. Ik heb de boel al geformatteerd, BIOS upgrade eroverheen gegooid, noem het maar op. Zelfs op een helemaal schoon systeem met alleen DOS bootfiles en muisdriver doet tie nix :(

Dus: iemand hier enig id????

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Ik heb ook de p5a-b + microsoft optical usb muis. Je moet dan wel ergens op een beurs ofzo een verloop kopen. Op het Moederboard zit nl weldegelijk een usb aansluiting en er is net zoals bij de seriele parrallele en ps2 aansluiting een verloop kabel naar de achterkant van je kast nodig.
Wat je ook kunt proberen is gewoon een com poort muis nemen, het is nl. goed mogelijk dat je je ps2 poort opgeblazen hebt. Dat kan als je de stekker verwisselt als de pc aanstaat (of bij sluiting zoals in jouw geval)
Pobeer ook eens een hele andere ps2 muis of koop een niewe met een verloopje naar com. Het verloopje moet dan wel bij de muis horen anders werkt het meestal niet.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• rontemp

rontemp

MUHAHA

oja meer als 128 MB ram is het board ook niet echt blij onder win98SE. Al gaat het redelijk onder win2k of XP.
Bij de weg het is nog steeds mijn A systeem

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik heb nog com muizen zat, maar die willen ook geen van allen meer iets doen. Een extra USB slot is een optie jah, en ik weet dat die aangesloten kan worden, maar het zou makkelijker zijn als het ding gewoon zou werken op een van de com poorten of de PS/2 poort.

• rontemp

rontemp

MUHAHA

Op m'n werk wel vaker pc's met opgeblazen ps2 gehad, maar de com poorten functioneerden dan nog wel. Het kan zijn dat de alladin V de functie combineerd.Als je nergens een usb verloop kabel kunt vinden is een usb pci kaartje Ong. 5 tientjes een oplossing. Ik kan wel proberen uit te vissen hoe de usb bedrading bij mij zit zodat je zelf wat kunt modden. Moet je me maar mailen of zo, dan trek ik de boel hie wel ff los :+ kaz@chello.nl